ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش سه ماهه دوم شیائومی
تکنولوژی

گزارش مالی جدید شیائومی و خبرهایی نگران کننده برای سهامداران

بازار چین میلیون ها نفر مشتری بلقوه دارد که تمام سلایق و توانایی های مالی را در خود جای داده است. در چنین بازاری برندهای تازه می توانند با سرعت سرسام آوری رشد نمایند و ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

بازار چین میلیون ها نفر مشتری بلقوه دارد که تمام سلایق و توانایی های مالی را در خود جای داده است. در چنین بازاری برندهای تازه می توانند با سرعت سرسام آوری رشد نمایند و گاهی نیز با همان سرعت رو به افول بروند. شاید نشود وضع شیائومی به عنوان یکی از بزرگترین موبایل سازهای دنیا را تا این حد وخیم دانست، اما گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ این شرکت به هیچ وجه امیدوار کننده نیست.

«اپل چینی» توانست در سال ۲۰۱۵ حدود ۷۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند را روانه بازار سازد. گرچه با چنین اعداد و ارقامی نمی توان به جنگ غول هایی چون سامسونگ رفت، اما به طور قطع برای استارت آپی که کمتر از یک دهه عمر دارد، بسیار درخشان بود و نوید آینده ایی روشن را می داد.

اما در سال ۲۰۱۶ ورق برگشت و تمام بازار تلفن های هوشمند دچار نوعی رکود و اشباع شد. این مسئله تاثیر خود را بر آمارهای فروش برخی غول ها، از جمله اپل، گذاشته و شیائومی نیز به عنوان «اپل چینی» به چنین وضعی گرفتار شده است.

بر طبق گزارش جدید، میزان فروش شیائومی در سه ماهه دوم امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حدود ۳۸ درصد کاهش یافته است. همین آمارهای ضعیف باعث شده که این کمپانی دیگر در میان سه قدرت اول موبایل ساز کشور چین جایی نداشته باشد و عرصه رقابت را به هوآوی، اوپو و ویوو واگذار نماید.

گرچه شیائومی در یکی دو سال اخیر تلاش کرده به حوزه های تازه ای سرک بکشد و تنوع محصولاتش را افزایش دهد، اما هنوز هم بخش بسیاری از درآمدهایش از فروش تلفن های هوشمند به دست می آید. بنابراین اگر بازار جهانی تلفن های هوشمند به این زودی ها با جهشی اساسی در آمارهای فروش مواجه نشود، به نظر نمی آید سیر نزولی شیائومی نیز متوقف شود.

در جدول زیر می توانید جزئیات بیشتری از عملکرد مالی ۵ کمپانی اول در بازار موبایل های هوشمند کشور چین را ملاحظه نمایید. دو ستون اول حجم عرضه و سهم بازار در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ را نشان می دهند و دو ستون بعدی همین اطلاعات را در مدت مشابه سال قبل به نمایش می گذارند. ستون انتهایی نیز میزان رشد سالانه هر برند را در این بازار مشخص می کند.

China_Smartphone_Chart

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی