ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپدیت جدید ویندوز وبکم ها را از کار می اندازد

اگر آپدیت اخیر ویندوز 10 برای سالگرد یک سالگی اش را دانلود و نصب کرده اید، احتمال این می رود که یو اس بی وبکم تان به درستی عمل نکند. در این صورت شما تنها ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

اگر آپدیت اخیر ویندوز 10 برای سالگرد یک سالگی اش را دانلود و نصب کرده اید، احتمال این می رود که یو اس بی وبکم تان به درستی عمل نکند. در این صورت شما تنها نیستید و این یک مشکل فراگیر است.

به نظر می رسد که دلیل اصلی این عملکرد نادرست، کنار گذاشتن پروسه های رمزگذاری MJPEG و H.264 و استفاده از فرمت های NV12 و YUY2 به جای آن ها است. گویا این تصمیم منجر به از کار افتادن میلیون ها وبکم در سراسر جهان شده و خسارات اش از آنچه که مایکروسافت پیش بینی می کرد بیشتر شده است.

پال تاروت، وبلاگ نویسی که در حوزه محصولات مایکروسافت تخصص دارد در مورد آپدیت بزرگ ویندوز 10 گفته بود شرایط جدیدی پدید می آید که طی آن دسترسی چندین اپلیکیشن به وبکم باز می شود و پروسه های کنار گذاشته شده سبب مشکل و آهسته تر شدن جریان اطلاعات رمزگذاری شده می شوند. در نتیجه، محدود کردن فرمت های فشرده سازی سبب توقف چندین پروسه همزمان می شود.

متاسفانه، این مسئله سبب شده تا بسیاری از کاربرانی که وابسته به این فرمت هستند دچار مشکل شوند و مدتی کوتاه پس از برقراری تماس، تصویر کاملا فریز شده و جریان اطلاعات بند آید.

در همین حین، یکی از اعضای تیم ویندوز کمرا با نام کاربری Mike M در فروم مایکروسافت مشغول تشریح علت این تصمیم بود که در نهایت اعتراف کرد آن ها تعداد افرادی که ممکن است از این طریق آسیب ببینند را دست کم گرفته اند.

به هر حال، اگر شما هم از وبکم استفاده می کنید و دچار این مشکل شده اید، با آپدیت ماه آینده این مسئله برطرف خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

    دقت کردین ویندوز 2 ماهه همش باگه و هنگ و فلان...

مطالب پیشنهادی