ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رقابت سامسونگ و اپل در فروش؛ کره ای ها برنده فصل دوم 2016 شدند

شکی نیست که فروش اپل اخیرا کاهش قابل توجهی داشته که دلیل اصلی آن را می توان به تغییرات اندک آیفون از سال 2014 به بعد دانست. در نتیجه این مسئله، حالا تعداد کمتری از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

شکی نیست که فروش اپل اخیرا کاهش قابل توجهی داشته که دلیل اصلی آن را می توان به تغییرات اندک آیفون از سال 2014 به بعد دانست. در نتیجه این مسئله، حالا تعداد کمتری از کاربران نیز به سمت سیستم عامل iOS متمایل شده اند.

داده های شرکت تحقیقاتی-آماری گارتنر برای سه ماهه دوم امسال نشان می دهد که سهم iOS از بازار به 12.9 درصد رسیده. در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته، این رقم 14.6 درصد بوده. اندروید نیز با افزایشی 4 درصدی حالا فاتح بی چون و چرای بازار با سهم 86.2 درصد است.

gsmarena_001-w600

مجموع این دو رقم کنار یکدیگر می شود 99.1 درصد که یعنی تقریبا تمام بازار تلفن های هوشمند در دستان اپل و گوگل است. علی رغم عرضه ویندوز 10، سهم این سیستم عامل با کاهش تقریبا دو درصدی همراه بوده و مجموعا با سیستم عامل بلک بری و دیگر دستگاه های هوشمند، صرفا 0.9 درصد از بازار را در اختیار دارند.

در سوی دیگر گود، 5 تولید کننده برتر تلفن های هوشمند به ترتیب سامسونگ، اپل، هوآوی و شیائومی هستند که مجموعا 54 درصد از تلفن های موجود در بازار را می سازند. البته نباید فراموش کرد که این آمار و ارقام صرفا مربوط به سه ماهه دوم سال جاری است و در هر فصل امکان اوج و فرود برای هر کمپانی شناخته شده ای وجود دارد.

gsmarena_002-w600

سامسونگ با 22.3 درصد و اپل در رتبه دوم با 12.9 درصد از کل اسمارت فون های فروخته شده، پرطرفدارترین برندهای جهان به حساب می روند که روی هم رفته فروش محصولاتشان مرز 44.3 میلیون را رد کرده است.

هوآوی و اوپو نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته اند در حالی که شیائومی اندکی لغزش را تجربه کرده. فروش گلکسی اس 7 و اس 7 اج به پشت سر گذاشتن آیفون های اپل طی این سه ماه کمک شایانی کرده اند و حالا تقریبا مدت زمان زیادی تا رونمایی از آیفون 7 باقی نمانده. باید دید که آینده بازار تلفن های هوشمند با استراتژی های آتی چگونه تغییر می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

    از حق نگذریم سامسونگ داره خووب عمل میکنه مخصوصا توو نرم افزار هم داره خووب میشه

  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

    امار بالای شرکت های چینی به خاطر بازار چینه ...با اون همه خریدار ...

  • سعید
    سعید | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

    فکر میکنم برای شرکت ها فصل اخر و خرید های پایان سال مهم تر باشه
    باید صبر کرد دید پایان سال کی همچنان سوده باقی خواهد موند
    هرچند که اپل با فروش هر ایفون چندین برابر فروش یه گوشی اندرویدی سود و از طریق خرید اپ ها هم سود خوبی برای خودش کسب میکنه

  • qwerty
    qwerty | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

    البته سامسونگ نباید به این موفقیت مغرور بشه وباز هم تلاش کنه

مطالب پیشنهادی