ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم پخش خودروی جدید سونی از پلتفرم «Android Auto 2» پشتیبانی می کند

همان طور که می دانید با معرفی «Android Auto» شرکت های متعددی دست به کار شده به ساخت کنسول ها و پخش های خودرو با پشتیبانی از این سیستم عامل مشغول گشتند، که در این میان ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

همان طور که می دانید با معرفی «Android Auto» شرکت های متعددی دست به کار شده به ساخت کنسول ها و پخش های خودرو با پشتیبانی از این سیستم عامل مشغول گشتند، که در این میان می توان به کمپانی های پایونیر، JVC، کنوود و JBL اشاره کرد.

در همین راستا، سونی نیز به تازگی به جرگه کمپانی های یاد شده پیوسته و پخش خودروی XAV-AX100 را معرفی نموده. این دستگاه با قیمت 499 دلار از آذرماه سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

یکی از جالب ترین ویژگی هایی که در مورد این پخش خودرو دیده می شود، البته علاوه بر قیمت مناسب، این است که کمپانی مورد بحث در بیانیه مطبوعاتی به «سازگاری با Apple CarPlay1 و Android Auto 2» اشاره کرده، در حالی که هنوز هیچ کس نمی داند مورد اول چیست، و دومین مورد نیز هنوز رسماً معرفی نشده.

البته گوگل در کنفرانس I/O سال جاری به تغییراتی اساسی در پلتفرم خودروی اندرویدی اشاره کرده، اما هیچگاه نام «Android Auto 2» را برای آن عنوان نداشته، ضمن اینکه قابلیت های فوق هنوز در دسترس کاربران قرار نگرفته. با این تفاسیر باید کمی صبر کنیم تا شاید اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر گردد.

همان طور که از سونی انتظار می رود، XAV-AX100 از آخرین فناوری های صوتی برای فراهم ساختن بهترین صدای ممکن بهره مند است. این پخش خودرو به آمپلیفایر 55 واتی «Dynamic Reality Amp 2» با تکنولوژی «EXTRA BASS» مجهز شده که صدایی قوی و شفاف را به ارمغان می آورد.

همچنین کمپانی مورد بحث می گوید فناوری «Dynamic Stage Organizer» در این دستگاه می تواند معایب بلندگوهای جلویی خودرو را رفع نماید. این بلندگوها معمولاً صدایی گرفته و غیر شفاف دارند، اما DSO قادر است سیگنال را به صورتی تنظیم کند که شفافیت هرچه بیشتر را برای سرنشینان جلویی وسیله نقلیه نیز فراهم سازد.

ذکر این نکته ضروریست که XAV-AX100 در فهرست ارزان قیمت ترین پخش های خودرو با پشتیبانی از «Android Auto» در رده دوم جای داشته، و پس از JBL CP-100 که با قیمت 399 دلار به بازار عرضه شده، قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی