ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران توییتر به اتهام موتورولا نسبت به سامسونگ واکنش نشان دادند

شرکت های حوزه فناوری عادت به کپی برداری از روی یکدیگر برای بهتر جلوه دادن خود هستند. کافی است یک ویژگی با استقبال مواجه شود تا کمپانی های دیگر سریعا آن را در موبایل های ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

شرکت های حوزه فناوری عادت به کپی برداری از روی یکدیگر برای بهتر جلوه دادن خود هستند. کافی است یک ویژگی با استقبال مواجه شود تا کمپانی های دیگر سریعا آن را در موبایل های بعدی خود پیاده سازی کنند. نمایشگر همیشه روشن اما این روزها سوژه بحث موتورولا و سامسونگ است.

روز گذشته خواندید کمپانی موتورولا در حساب کاربری توییتر خود نوشت که در کدام کهکشانی (اشاره به نام موبایل های سامسونگ)، دزدیدن ویژگی های جالب رقیبان بی مورد است و در جواب چندین کاربر توییتر به موتورولا تاریخ را یادآوری کردند.

Capture-w600

Moto X یکی از اولین تلفن هایی بود که از ویژگی نمایشگر همیشه روشن بهره می برد و حالا سامسونگ تصمیم گرفته تا در پرچمدارهای جدید خود نیز این ویژگی را داشته باشد اما نکته این است که Moto X در این زمینه اولین نبوده و پیش از آن، نوکیا چنین قابلیتی را با سیستم عامل سیمبین در موبایل های خود داشت.

نه تنها این قابلیت روی تلفن همراه N9 دیده می شد، بلکه بعدها و با آمدن سری لومیا، ویژگی Glance Screen روی لومیا 925 فعال بود که تقریبا عملکردی مشابه با نمایشگر همیشه روشن داشت و نکته جالب اینکه زمان عرضه این تلفن، چند ماه پیش از عرضه Moto X به بازار بوده.

Captu1re-w600

البته مشکل فقط به همین یک مورد خلاصه نمی شود. موتو اکس به معنای حقیقی، نمایشگر همیشه روشن ندارد و فقط با نوتیفیکیشن های جدید یا در صورت تکان دادن دست در بالای نمایشگر فعال می شود اما سامسونگ، به معنای واقعی از نمایشگر همیشه روشن بهره می برد ولی تفاوت این است که نمی توان نوتیفیکیشن ها را در آن حالت مشاهده کرد.

در هر صورت، نکته اخلاقی ماجرا این است که پیش از متهم کردن دیگران، باید از صحت کار خود مطمئن شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • محمدرضا
    محمدرضا | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

    دروود بر نوابغ ... صفحه ی always on ... کاملا به روشن موندن صفحه فرق داره من توی اندروید 2 هم این حالت رو فعال میکنم ...توی این تکنولوژی عملا لمس خواموشه. .. اون چیزی که توی نوکیا و لومیا هاش دیدید رو من تو همه ی گوشی های هواوی فعال میکنم .... من خودم g5 دارم ... و متاسفانه باید بگم که گفته متورولا درسته و سامسونگ باز هم یه قابلیت از بقیه دزدیده ... صفحه ای که موتورولا روش این کار رو کرده بود آمولده ... برای همینه که فقط سامسونگ رو نام برد و از ال جی انتقاد نکرد ... حالا شما هر چی هم بگید سامسونگ همیشه کارش همین بوده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی