ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

شبکه اجتماعی جدید فیسبوک برای نوجوانان تحت عنوان Lifestage رسما آغاز به کار کرد

فیسبوک به تازگی از اپلیکیشن جدیدی رونمایی کرده تا نوجوانان را برای آنکه محصولاتش از اسنپ چت مدرن تر و شیک تر هستند، اغوا کند. اپلیکیشن جدید که فعلا برای سیستم عامل iOS عرضه شده، Lifestage ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۵۵

فیسبوک به تازگی از اپلیکیشن جدیدی رونمایی کرده تا نوجوانان را برای آنکه محصولاتش از اسنپ چت مدرن تر و شیک تر هستند، اغوا کند. اپلیکیشن جدید که فعلا برای سیستم عامل iOS عرضه شده، Lifestage نام دارد که مثل یک دفتر خاطرات ویدئویی عمل می کند.

در Lifestage برای آنکه خودتان را به دیگران معرفی کنید، نیازی نیست که یک بیوگرافی متنی بنویسید، بلکه باید به سوالاتی که اپلیکیشن از شما می پرسد در قالب ویدئوهایی کوتاه پاسخ بدهید. این ویدئوها برای بازدیدکنندگان حساب کاربری شما قابل مشاهده خواهند بود، و هر بروزرسانی که در آن ها انجام شود در فید کاربری دیگران به نمایش در می آید.

نکته جالب توجه در مورد Lifestage این است که تنها افراد 21 ساله و کوچکتر می توانند از آن استفاده کنند. اپلیکیشن توسط یک نوجوان با استعداد 19 ساله به نام مایکل سِیمن طراحی شده، یکی از مدیران محصولات فیسبوک که در مصاحبه با تک کرانچ اظهار داشته که با طراحی Lifestage می خواسته که دوران آغازین فیسبوک را تکرار کند، یعنی زمانی که این شبکه اجتماعی فقط محدود به استفاده برای دانشجویان بود.

بنابراین اگر سن شما 22 سال یا بیشتر باشد، فقط می توانید حساب کاربری تان را ببینید و قادر به ارتباط با دیگر کاربران اپلیکیشن نخواهید بود. سیمن امیدوار است که از طریق پیوند با دبیرستان های محلی شاهد رشد اپلیکیشن Lifestage باشد. در این اپلیکیشن امکان انتخاب محل تحصیل خود را دارید، اما تنها در صورتی می توانید دیگر اعضای آن را ببینید که حداقل 20 نفر از همان محل شروع به استفاده از آن کرده باشند.

هنوز مشخص نیست که تیم Lifestage چگونه می خواهد جلوی نفوذ افراد بزرگسال را به این شبکه اجتماعی بگیرد. البته به نظر می رسد که اپلیکیشن از امکاناتی مثل مسدود کردن حساب های کاربری و گزارش تخلف بهره می برد، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که تیم سازنده اپلیکیشن چگونه از پس اذیت و آزارهای احتمالی و خشونت های اینترنتی در آن بر می آیند.

نکته مسلم در مورد تصمیم فیسبوک برای راه اندازی اپلیکیشنی همچون Lifestage، اینجاست که رشد روز افزون اپلیکیشن اسنپ چت را تهدید بزرگی برای خود می بیند. اوایل همین ماه، اینستاگرام به عنوان یکی از دارایی هایی کمپانی فیسبوک قابلیتی تحت عنوان Stories را از اسنپ چت کپی برداری کرد. پیش از آن هم فیسبوک برای جذب مخاطبین اسنپ چت اپلیکیشن هایی همچون Slingshot، Riff و Poke را منتشر کرده بود.

هیچ کدام از این تلاش ها نتیجه خوبی در پی نداشتند، طوری که فیسبوک اواخر سال گذشته به کار اپلیکیشن Poke به طور کامل خاتمه داد. با وجود این شکست های پیاپی، فیسبوک اما دست از تلاش برنداشته و آماده است تا یک اپلیکیشن مستقل دیگر را برای ارسال به میدان رقابت با اسنپ چت امتحان کند.

Lifestage

Lifestage

سازنده: .Facebook, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 29.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sam
    sam | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

    چرا باید اطلاعات شخصی رو برای دیگران بگیم

  • sam
    sam | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

    الکی وقت جوانا رو چطور تلف میکنن

مطالب پیشنهادی