ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بالغ بر 86 درصد از کل موبایل های فروخته شده در سه ماهه دوم امسال اندرویدی بوده اند

براساس جدیدترین اطلاعات به دست آمده از سوی شرکت Statista، حدودا 86.2 درصد از کل تلفن های هوشمندی که در نیمه نخست امسال در سرتاسر دنیا به فروش رفتند، از نوع اندرویدی هستند. لازم به ذکر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

براساس جدیدترین اطلاعات به دست آمده از سوی شرکت Statista، حدودا 86.2 درصد از کل تلفن های هوشمندی که در نیمه نخست امسال در سرتاسر دنیا به فروش رفتند، از نوع اندرویدی هستند. لازم به ذکر است که رکورد قبلی برای موبایل های پشتیبانی کننده از این پلتفرم رقم 84.7 درصد بود که در سه ماهه سوم سال 2015 به دست آمد.

فروش آیفون نیز طبق آخرین خبرها سیری نزولی پیدا کرده و به رقم 12.9 درصد رسیده است اما باز هم پلتفرم یاد شده با اقتدار در جایگاه دوم این جدول نشسته و دو رقیب نه چندان قدر خود یعنی ویندوز فون و بلک بری را به حاشیه رانده است.

جالب است بدانید که در سال 2009 میلادی، این سیمبین بود که برای دومین فصل با در اختیار گرفتن 51 درصد از کل فروش موبایل در دنیا این جایگاه را در اختیار گرفت. در آن سال، جایگاه بعدی را بلک بری با به دست آوردن 19 درصد از سهم بازار تصاحب کرد و iOS با 13 درصد دنباله رو آن بود.

در آن سه ماهه همچنین 9 درصد از کل فروش جهانی اسمارت فون به ویندوز موبایل تعلق داشت و اندروید نیز با به دست آوردن دو درصد از بازار در قعر جدول قرار داشت. از آن زمان تاکنون سهم اپل از فروش جهانی موبایل تقریبا ثابت مانده و پلتفرم های دیگر نیز شاهد مهاجرت کاربران خود به اندروید بوده اند. در سه ماهه نخست سال 2011 میلادی سیستم عامل اپن سورس گوگل برای نخستین بار سیمبین را پشت سر گذاشت.

در سه ماهه دوم امسال، 296.91 میلیون موبایل اندرویدی در سرتاسر دنیا به فروش رفتند در حالی که این رقم برای آیفون برابر با 44.4 میلیون دستگاه بود. در این بازه همچنین 1.97 میلیون موبایل ویندوز فونی فروخته شده و شمار محصولات بلک بری هم که مورد پسند کاربران قرار گرفتند از چهارصد هزار دستگاه فراتر نرفت.

حال اگر این آمار را با سه ماهه دوم سال 2009 مقایسه کنیم، میتوان بگوییم که در آن برهه، 20.88 میلیون موبایل مبتنی بر سیمبین به اقصی نقاط دنیا عرضه گردید. فروش بلک بری برابر با 7.78 میلیون موبایل و آیفون 5.33 میلیون دستگاه بود و در پایان هم ویندوز موبایل با ثبت رقم 3.83 میلیون عدد قرار داشت. علیرغم تمامی اینها، اندروید اوضاع خوبی نداشت و در طول سه ماهه دوم سال 2009 میلادی، تنها 760 هزار دستگاه مبتنی بر آن در بخش های مختلف دنیا به فروش رفتند.

در هر حال، بر همگان روشن بود که در آن برهه، انقلابی بزرگ در حال وقوع است و بسیاری معتقدند که عرضه موتورولا دروید در نوامبر 2009 میلادی نقش نوعی کاتالیزور را برای شکوفایی بازار اندروید ایفا کرد.

موتورولا دروید در واقع اولین موبایل بهره مند از اندروید 2.0 بود و کمی بعد از عرضه اش یعنی در نخستین فصل از سال 2010، 5.23 میلیون موبایل اندرویدی در بازار به فروش رفت و با معرفی نکسوس وان در همان سه ماهه، فروش این دستگاه ها در سه ماه دوم سال 2010 از مرز 10.65 میلیون دستگاه عبور کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی