ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی موتوری 2؛ سراشیبی سقوط

اگر به روند پیشرفت بازی های موبایل ایرانی نگاهی بیندازیم، میبینیم عناوینی با پرداخت مناسب به ایده ها توانستند خود را با عنوان «اولین ها» به ثبت برسانند. از عنوان ماجراجویی 41148 که یکی از جذاب ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

اگر به روند پیشرفت بازی های موبایل ایرانی نگاهی بیندازیم، میبینیم عناوینی با پرداخت مناسب به ایده ها توانستند خود را با عنوان «اولین ها» به ثبت برسانند. از عنوان ماجراجویی 41148 که یکی از جذاب ترین داستان های ایرانی را به نمایش گذاشت بگیرید تا شمشیر تاریکی که با استقبال جهانیان مواجه شد. شاید پیش از «موتوری» هم بودند عناوینی که از شخصیت ها و فرهنگ ایرانی استفاده کنند ولی هیچکدام به پای موفقیت ساخته گلیم گیمز نرسیدند.

بنابراین بی راه نیست موتوری را نخستین عنوان محبوب با فرهنگ ایرانی بنامیم. پس از استقبال بازیکن ها از این عنوان و پشتیبانی استثنایی گلیم گیمز از ساخته خود، با وجود این که خیلی ها همچنان سرگرم موتوری بودند شاهد انتشار «هی تاکسی» بودیم. استودیو سازنده بار دیگر روی ایده فرهنگ ایرانی دست گذاشت و با تغییراتی روی ایده ساخته قبلی اش سعی کرد دوباره بازیکن ها سرگرم کند که به هدفش هم رسید.

موتوری 2
بازی دارای چهار محیط متفاوت است. با این وجود نسخه ابتدایی که ما تجربه کردیم قابلیت ورود به شهرهای دیگر را به خاطر مشکلاتی نداشتید. ولی با آپدیتی که منتشر شد اکنون می توانید به منطقه های دیگر هم بروید.

هی تاکسی موفقیت های موتوری را تکرار کرد. اکنون زمانی بود که می توانستیم با اطمینان بیشتری به ساخته های بعدی گلیم گیمز انداخته و منتظر عناوین آن ها بمانیم. اما متاسفانه آن طوری که انتظار داشتیم سازنده موتوری نتوانست مسیر موفقیت هایش که با هی تاکسی هموار شده بود را طی کند. عنوان بعدی گلیم گیمز که «سنتوری» نام داشت با وجود ایده جالبش از مشکلات گوناگونی رنج می برد و قسمت دوم موتوری هم نمی تواند آن ها را از حاشیه ها دور نماید.

موتوری 2 دیروز به انتشار رسید. بیایید از همین ابتدا بزرگترین انتقادی که از بازی داریم را بیان کنیم؛ چرا موتوری 2 تا این میزان به قسمت ابتدایی شباهت دارد؟ اگر عناوین پیشین گلیم گیمز را تجربه کرده باشید، هنگام تجربه موتوری 2 با خود می گویید انگار استودیو سازنده محیط هی تاکسی را استفاده نموده و المان های موتوری 1 را هم به عنوان چاشنی افزوده است. این حجم از شباهت هیچگاه بخشودنی نیست.

موتوری 2 - موبایل
قابلیت شخصی سازی همانند قسمت قبلی، انتخاب های زیادی به بازیکن می دهد. با این وجود، شباهت بیش از حد بعضی از قسمت ها توانسته تا از جذابیت این بخش بکاهد.

گیم پلی موتوری 2 تفاوت چندانی با قسمت ابتدایی ندارد؛ سوار بر موتور باید سعی کنید به چیزی برخورد نکرده و بیشترین رکورد ممکن بزنید. قابلیت مسافرکشی و انجام ماموریت های گوناگون را هم دارید که موجب دریافت سکه می شود. با ارز درون بازی می توانید تغییراتی روی شخصیت اصلی داده یا موتورهای جدیدی خریداری نمایید. شاید اگر بخواهیم بزرگترین تفاوتی که بین دو عنوان وجود دارد را نام ببریم به محیط و خرید اقساطی اشاره کنیم.

قسمت ابتدایی موتورسواری دهه شصتی ها را روایت می کرد؛ طراحی محیط ها، ماشین، خیابان و شخصیت ها همگی یادآور تهران قدیم بودند. موتوری 2 این گونه نبوده و سفری به زمان کنونی داشته است. با این تفاوت که حدس می زنیم گلیم گیمز اینجا از هی تاکسی الهام گرفته باشد، عنوانی که شاید بازیکن ها را به مسافرکشی تهران امروزی می فرستاد ولی استودیو سازنده با هوشمندی هر چه بیشتر همچنان از اتمسفر قدیمی استفاده کرد.

موتوری 2 - بازی موبایل
متاسفانه بخش «بوق» حذف شده و نمی توانید تغییرش دهید.

همین المان پارادوکس وار توانست نوستالژی را چاشنی هی تاکسی کرده و جذابیت این عنوان را افزایش دهد. موتوری 2 همین گونه است ولی خبری از جذابیت های گذشته نیست. چون پیشتر چنین ایده ای را دیده بودیم. گلیم گیمز هم با کمترین تغییرات ممکن آن را به ساخته جدید خود افزود. تا جایی که شاید از خود بپرسید چرا محیط اولیه این دو عنوان به یکدیگر شباهت دارد؟

دومین تغییر موتوری 2 به قابلیت «خرید اقساطی» باز می گردد. بزرگترین المان مثبت بازی هم همین بخش است. اگر گلیم گیمز چندین ایده جدید همانند این به ساخته خود اضافه می کرد، می توانستیم شاهد تجربه ای بهتر باشیم. با خرید اقساطی می توانید مقداری از هزینه چیزی که می خواهید بخرید را داده و بقیه اش را بعدها بپردازید. المانی که توانسته جذابیت این بخش را افزایش دهد، حضور محدودیت هایی است.

موتوری
تک چرخ همچنان از جذابیت های بازی به شمار می رود. متاسفانه هر از چندگاهی بدون برخورد به جایی می افتید.

اگر نتوانید طی زمانی که گفته شده هزینه قسط خود را بپردازید، مجبورید چیزی که خریدید را گرو گذاشته و با پرداخت هزینه ها پس بگیرید. بنابراین باید هنگام انتخاب «خرید اقساطی» بیشتر از همیشه مواظب موتور سواری خود باشید. همانند عناوین پیشین گلیم گیمز، بخش صداگذاری یکی از مثبت ترین بخش های موتوری 2 به شمار می رود. موسیقی های قدیمی و دیالوگ ها موجب می شوند تا هر از چندگاهی لبخند زده و تجربه ای بهتر داشته باشید.

البته این نکته را اضافه کنیم گفت و گوی بین شخصیت ها به خوبی گذشته نبوده و تنها سه ترک برای شنیدن وجود دارد. از دیدگاه گرافیکی موتوری 2 بیشتر مشابه هی تاکسی بوده و دوربین نسبت به موتوری 1 عقب تر رفته است که تصمیم درستی بود. با این وجود، حضور باگ هایی موجب شده تا مشکلاتی به وجود بیاید. حرف های خود را با یک جمله به پایانی می رسانیم؛ کاش موتوری 2 هیچگاه انتشار نمی یافت تا خاطرات خوب گذشته را از بین ببرد.

موتوری 2

موتوری 2

سازنده: گلیم گیمز قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 59.1 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی