ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس پخش ویدیوی دولتی «مانبانگ» در کره شمالی آغاز به کار کرد

همان طور که می دانید، سرویس های مرسوم استریم ویدیو مانند نتفلیکس در کره شمالی قابل دسترسی نیستند، اما ظاهراً قرار است مردمان این کشور به خدماتی مشابه دست پیدا کنند. این سیستم که «مانبانگ» نام دارد، ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

همان طور که می دانید، سرویس های مرسوم استریم ویدیو مانند نتفلیکس در کره شمالی قابل دسترسی نیستند، اما ظاهراً قرار است مردمان این کشور به خدماتی مشابه دست پیدا کنند. این سیستم که «مانبانگ» نام دارد، نوعی ست-تاپ باکس دولتی است که شبکه های تلویزیونی، ویدیوهای مختلف و مقالات روزنامه ها را بر بستر اینترنت پخش می کند.

اگرچه «مانبانگ» گامی به جلو در سرویس های رسانه ای دیجیتال کره شمالی به شمار می آید، اما هنوز هم محدودیت های زیادی در این زمینه وجود دارد. ترجمه تحت اللفظی نام این سیستم معنای «همه جا» را می رساند، در حالی که خدمات فوق تنها در اختیار ساکنین شهرهای پیونگ یانگ، سینوئیجو و ساریوون خواهد بود.

البته دسترسی محدود به این شبکه چندان عجیب نیست، چون سیاست های کره شمالی مبنی بر دسترسی نه چندان آزاد به اینترنت برای همه شناخته شده است، و این موضوع برای «مانبانگ» نیز صحت دارد. ظاهراً ویدیوهای ارائه شده در شبکه مورد بحث منحصراً به ایدئولوژی خاص رهبران کره شمالی و مستندهایی در مورد آنها اختصاص دارند.

همچنین شهروندان مناطق یاد شده قادر خواهند بود برنامه های آموزشی را برای یادگیری زبان های انگلیسی و روسی درخواست داده و تماشا نمایند.

طبیعتاً این سیستم به تبلیغات گسترده ای نیاز نخواهد داشت، زیرا عرضه آن توسط دولت صورت می گیرد. طبق گفته کانال خبری KCTV کره شمالی، ظاهراً «مانبانگ» با هدف غلبه بر پارازیت های رادیویی که پخش سراسری شبکه های تلویزیونی را در شهرهای مرزی مختل کرده، راه اندازی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ام دی 9
    ام دی 9 | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

    همان طور که می دانید، سرویس های مرسوم استریم ویدیو مانند نتفلیکس در ایران نیز قابل دسترسی نیستند...

  • نویدی
    نویدی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

    نه که تو ایران قابل دسترسی هستن :!!!!

مطالب پیشنهادی