ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ماشین های پرنده ایرباس به زودی در آسمان به پرواز در می آیند

مدت هاست که شمار زیادی از استارتاپ ها تلاش دارند ایده ساخت ماشین های خودران را به واقعیت بدل کنند و تا کنون نیز نسخه های مختص به خود از آنها را ساخته و مورد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

مدت هاست که شمار زیادی از استارتاپ ها تلاش دارند ایده ساخت ماشین های خودران را به واقعیت بدل کنند و تا کنون نیز نسخه های مختص به خود از آنها را ساخته و مورد آزمایش قرار داده اند. حالا خبر رسیده که یکی از غول های صنعت هوایی زودتر از آنچه تصورش می رفت در نظر دارد این رویا را به حقیقت بدل کند.

براساس مقاله ای که به تازگی در مجله سازمانی ایرباس منتشر شده، ماشین های پرنده ای که از یک قرن پیش بشر در تلاش برای ساختنشان است به زودی در آسمان به پرواز در خواهند آمد.

واحد نوآوری این شرکت به نام A3 که مقر اصلی اش هم در سیلیکون ولی است چندی پیش اعلام کرد روی پروژه ای به نام Vahana کار می کند. این لغت از زبان سانسکریت گرفته شده و به معنای [چیزی] است «که حمل می کند».

واهانا در قالب برنامه ای به نام سیتی ایرباس توسعه یافته و «چندین پیشرانه دارد و از نظر شکل و شمایل نیز ظاهر یک درون را در ذهن تداعی می کند». این تاکسی ها همچنین قرار  است که جایگزینی برای ماشین هایی باشند که روی زمین تردد می کنند.لازم است اضافه نماییم که ایرباس از ابتدای امسال روی ساخت این ماشین ها کار کرده و امیدوار است که تا سال 2017 میلادی نخستین نمونه اولیه از آن را تست کند.

البته نباید از یاد برد که هم اکنون پرواز درون ها بر فراز بسیاری از شهرها ممنوع است و به همین خاطر احتمالا ایرباس در نظر دارد توافقاتی را با دولت های محلی انجام دهد و مجوزهای لازم برای این منظور را بگیرد.

جالب تر اینکه شرکت مورد بحث با وجود آنکه کلیه برنامه های خود برای کلید زدن این پروژه را مخفی نگه داشته اعلام کرده است که این طرح کاملا «عملیاتی» است. با در نظر داشتن همین مساله روشن است که ایرباس به زودی کلیه استارتاپ های دست اندرکار تولید این ماشین ها را به چالش خواهد کشید.

اما تحقق این امر با چالش ها و موانعی هم روبروست: برای نمونه تکنولوژی ماشین های پرنده و خودران هنوز هم ارائه نشده و ایرباس هم این امر را تایید کرده است.

Rodin Lyasoff مدیر اجرایی پروژه A3 در این باره گفت: بسیاری از تکنولوژی های مورد نیاز برای این منظور شامل باتری، موتور و سیستم های هوایی تقریبا تولید شده اند. از طرفی بعید به نظر می رسد که ایرباس بدون مذاکرات و چانه زنی های چندین ساله برسر قوانین بتواند دولتمردان آمریکایی را برای پرواز این ماشین ها در آسمان مجاب نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • بیژن
    بیژن | ۱ شهریور ۱۳۹۵

    و ما همچنان در حال خریدن پرایدیم

مطالب پیشنهادی