ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مایکروسافت به طور غیر مستقیم اکس باکس اسکورپیو را گران قیمت خواند

مایکروسافت تا کنون ابدا به صورت مستقیم و رسمی در مورد قیمت اکس باکس اسکورپیو سخنی به میان نیاورده است. اما مدیر بازاریابی برند اکس باکس Aaron Greenberg (آرون گرینبرگ) در گفت و گوی اخیر ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

مایکروسافت تا کنون ابدا به صورت مستقیم و رسمی در مورد قیمت اکس باکس اسکورپیو سخنی به میان نیاورده است. اما مدیر بازاریابی برند اکس باکس Aaron Greenberg (آرون گرینبرگ) در گفت و گوی اخیر خود اذعان داشته ردموندی ها به این کنسول به عنوان «محصولی با ارزش و پریمیوم» نگاه می کنند.

این مسئله نشان می دهد به احتمال زیاد پروژه اسکورپیو به محصولی گران تبدیل خواهد شد؛ چنان که از عبارت «قدرتمند ترین کنسول ساخته شده ی تاریخ» انتظار می رود. «به نظر ما اکس باکس اسکورپیو دستگاهی با ارزش و پریمیوم خواهد بود. از دیدگاه اقتصادی این کنسول محصولی تراز اول و درجه یک است.»

مدیر بازاریابی مایکروسافت معتقد است هزینه ی چند هزار دلاری برای پی سی گیمرهایی که قصد دارند سیستمی با پشتیبانی از تکنولوژی 4K تهیه کنند، رقم دور از توقعی نیست. اما یکی از دستاورد های بی نظیر توسعه دهندگان پروژه اسکورپیو این است که تجربه گیمینگ 4K را با قیمتی مشابه با ارزش کنسول های خانگی به ارمغان می آورند. بنابراین قیمت اکس باکس اسکورپیو قطعا پایین تر از 1000 دلار خواهد بود. گرینبرگ اضافه می کند «مایکروسافت در حال حاضر به هیچ وجه قصد ندارد درباره این مسئله صحبت کند.»

project-scorpio

کنسول اکس باکس وان سه سال پیش با قیمت اولیه 500 دلار عرضه شد و بعد از مدتی با حذف سنسور کینکت به قیمت 400 دلار (هم ارزش کنسول پلی استیشن 4 در روز انتشار) رسید.

در واقع گرینبرگ قصد دارد اعلام کند دستگاه اسکورپیو کنسولی کاملا جدید و با توانایی های جدید و متفاوت از جمله پشتیبانی از واقعیت مجازی است. در عین حال این سیستم از تمامی بازی ها و کنترلر ها و لوازم جانبی اکس باکس وان پشتیبانی کرده و هیچ کس از روند پیشرفت گیمینگ کنسولی عقب نمی ماند؛ که ایده ای فوق العاده است.

در نسل های قبلی مثل مهاجرت از اکس باکس 360 به اکس باکس وان، تمامی لوازم و عناوین بازی قبلی از دست می رفتند و سیستم Backward Compatibility هم هرگز نمی تواند به طور کامل خواسته ها را برطرف سازد. در این بین فراموش نکنیم که پلی استیشن 4 نئو نیز همانند اسکورپیو به طور کامل با نسخه اصلی کنسول سونی همخوانی دارد.

آنچه گرینبرگ در مصاحبه اخیر خود اذعان داشته تکرار مکررات شرکت مایکروسافت از نمایشگاه E3 امسال تا کنون بوده است. ردموندی ها به شدت روی قضیه همراهی و تکنولوژی میان نسلی پروژه اسکورپیو اصرار می ورزند و از آن با عنوان «گیمینگ کنسولی فراتر از نسل ها» یاد می کنند.

Xbox-One-Scorpio

مایکروسافت می گوید: «بدون تردید یک بازیکن در مرکز اهمیت هر آنچه ما انجام می دهیم قرار دارد، و این روزها مهم ترین خواسته مردم حفظ داشته هاست. به همین دلیل ما از سیستم کراس-پلتفرم Xbox Play Anywhere رونمایی کرده و قصد داریم تجربه کنسولی را دچار تحول کنیم. برنامه های پیش رو تنها آغاز راه دیدگاه نوآورانه و جدید ما به صنعت گیمینگ بوده و در سال های آینده خلاقیت های بیشتری را لمس خواهیم نمود.» احتمالا اکس باکس وان آخرین کنسول شناخته شده در چرخه آشنا و سنتی دستگاه های بازی خانگی بوده است.

گرینبرگ تاکید دارد مایکروسافت با اکس باکس اسکورپیو تکنولوژی «گیمینگ 4K» واقعی را برای مخاطبین به ارمغان خواهد آورد و «6 ترافلاپس توانایی پردازنده گرافیکی کنسول»، میزان فوق العاده و بسیار زیادی از قدرت پردازشی یک دستگاه است. مایکروسافت هنوز اجرای هیچ عنوانی را روی اسکورپیو به نمایش عمومی در نیاورده، اما به نظر می رسد توسعه دهندگان و ناشران به شدت از آن راضی هستند. این دستگاه به طور رسمی در تعطیلات سال 2017 (اواخر پاییز 1396) عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی