ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه از مرحله آزمایشی خارج شد

ماه هاست که در خصوص «ترابردپذیری» می شنویم؛ طرحی که بر اساس آن کاربران می توانند بدون نیاز به تغییر شماره تلفن همراه خود، به سادگی اپراتور سرویس دهنده شان را تغییر داده و از ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

ماه هاست که در خصوص «ترابردپذیری» می شنویم؛ طرحی که بر اساس آن کاربران می توانند بدون نیاز به تغییر شماره تلفن همراه خود، به سادگی اپراتور سرویس دهنده شان را تغییر داده و از خدمات اپراتوری دیگر بهره مند گردند.

امروز مراسمی به مناسبت آغاز تجاری سازی ترابردپذیری در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. به گزارش ایرنا، دکتر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همین رابطه عنوان کرد: «این طرح به افزایش کیفیت خدمات اپراتورهای تلفن همراه کمک می کند. ترابردپذیری یک طرح مهم ملی و به نفع مشترکان متقاضی بوده و رقابت را میان اپراتورها برای ارایه بهتر خدمات افزایش خواهد داد.»

همانگونه که در جریان خبرها بوده اید، ترابردپذیری تا پیش از این به شکل آزمایشی در قالب یک طرح ۴۰ روزه در دسترس کاربران بود. دکتر عمیدیان در همین رابطه می افزاید: «در این دوره، در مجموع سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری، ۳۰۵۰ خط موفق به انجام این درخواست شدند و ۳۹۴۴ درخواست رد شد.»

اجرای آزمایشی ترابردپذیری، از بیستم تیر ماه آغاز شد. معاون وزیر ارتباطات خبر می دهد که در این دوره ۴۰ روزه، بیش از ۳۰۰۰ انتقال موفقیت آمیز صورت پذیرفته است. لازم به ذکر است که اقدامات لازم برای به اجرا رسیدن این طرح از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و در انتهای سال ۹۴ بود که اپراتورهای سه گانه کشورمان، آزمایش های داخلی برای رسیدن به نقطه کنونی را آغاز نمودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • google_user_158
    google_user_158 | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    توجه توجه
    دوستانی که ترابرد کرده اند و از پخش پیام قبل از تماس ناراضی هستند چند دقیقه وقت بگذارند و طرح شکایت بکنند.
    به لینک زیر در سایت سازمان تنظیم مقررات رفته و دو صفحه اطلاعات رو پر کنید و گزینه (ناراضی بودن مشترک از پخش پیام) رو انتخاب کنید. در بخش نوع سرویس هم ارتباطات سیار رو انتخاب کنید.
    طرح شکایت کنید تعداد بالابره پیام حذف میشه . پیشنهاد بدید بجای پیام فقط یه کلمه اسم اوپراتور گفته بشه تا تماس گیرنده خودش متوجه بشه با کدوم اوپراتور تماس گرفته.
    http://complaint.cra.ir/Pages/View/Default.aspx
    سپاس از اینکه وقت میگذارید .

  • M. Ali
    M. Ali | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

    خودشون مسخره کردن من دوبار درخواست دادم تایید نشد. همشون مثل هم هستن

    • نیاز
      نیاز | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

      بنده همون روز اول شروع آزمایشی طرح درخواست دادم و همون روز همه کارهاش رو انجام دادند، از همراه اول رفتم به ایرانسل و فعلا از همه چیز راضی ام به غیر از پیامی که همراه اول برای تماس گیرندگان با من پخش میکنه و بهشون میگه این شماره ترابرد شده و هزینه تون برون شبکه حساب میشه.

    • Mohammad Farzaneh
      Mohammad Farzaneh | ۱ شهریور ۱۳۹۵

      دوست عزیز من هم دقیقا مشکل شما رو داشتم. من ۵ بار درخواست زدم. آخر سر رفتم دفتر ایرانسل توی متروی امام خمینی . اونجا انجام دادم. باید برای خطوط ثابت هر روز تا روز پنجم قبض میاندوره بدی تا بدهی زیر ۲۰۰۰ تومان باقی بمونه. وگرنه انجام نمیشه.

مطالب پیشنهادی