ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تقابل سنت و مدرنیته؛ شش مزیت سفر با تاکسی یاب های آنلاین نسبت به روش های قدیمی

گذر از سنت به مدرنیته هیچ گاه کار آسانی نبوده است. وقتی که از نوگرایی، کنار گذاشتن روش های قدیمی و به خدمت گرفتن تکنولوژی های جدید صحبت می کنیم، همیشه هستند افرادی که با بدبینی و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

گذر از سنت به مدرنیته هیچ گاه کار آسانی نبوده است. وقتی که از نوگرایی، کنار گذاشتن روش های قدیمی و به خدمت گرفتن تکنولوژی های جدید صحبت می کنیم، همیشه هستند افرادی که با بدبینی و تردید به این موضوع نگاه کرده و به این سادگی ها حاضر به رها کردن روش هایی که سال ها به آن خو گرفته اند نخواهند شد.

ترس از تغییر، نداشتن اعتماد، عدم آگاهی کافی؛ نمی دانیم، هر چه که هست شاید به خاطر مسائل این چنینی مدت ها به طول بینجامد تا روش های سریع و مدرن که می توانند بسیار بهتر و به صرفه تر از روش های کُند و قدیمی باشند، در جامعه نهادینه شوند.

مطمئنا شما همراهان همیشگی دیجیاتو به عنوان قشر علاقه مند به تکنولوژی، مثال های زیادی از به کارگیری فناوری های جدید در عوض روش های سنتی در ذهن دارید که می توانند زندگی را برای افراد آسان تر کنند. ما نیز در مطلبی که هم اکنون می خوانید، به یکی از استفاده های صحیح و به جای تکنولوژی در یکی از سنتی ترین کسب و کارهای موجود پرداخته ایم: صنعت تاکسیرانی و مسافربری.

پلتفرم های آنلاین تاکسی یاب، صورت مدرن نقل و انتقال مسافران با خودرو هستند که با به کارگیری تکنولوژی های جدید و خدمت رسانی خوب، موفق شده اند تا به آهستگی روش های کُند و سنتی مسافربری را به حاشیه ببرند. احتمالا می دانید چند سالی هست که در کشور ما، اولین سرویس تاکسی یاب آنلاین به نام اسنپ در پایتخت کار خود را آغاز کرده و تاکنون با استقبال خوبی از شهروندان تهرانی مواجه شده است.

دلایل بسیاری وجود دارند که جابجایی با آژانس، تاکسی های تلفنی و دربستی را کنار بگذارید و از سرویس های آنلاین تاکسی یاب برای سفرهای درون شهری تان استفاده کنید. در این مطلب تلاش کرده ایم تا شش مورد از مهم ترین این دلایل را برایتان گردآوری کنیم. برای آگاهی از مزایای سفر با تاکسی یاب های آنلاین نسبت به روش های سنتی، از شما دعوت می کنیم که تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

1) همیشه و همه جا به ماشین دسترسی دارید 

11133

حتما برایتان اتفاق افتاده که نیمه های شب، در حال بازگشت از مراسمی بوده اید و با وجود جستجوی فراوان موفق به پیدا کردن تاکسی نشده اید. از طرفی شماره آژانس یا تاکسی تلفنی های مستقر در آن منطقه را هم نداشته اید. تاکسی یاب های آنلاینی چون اسنپ یکی از بهترین کاربردهای خود را در چنین مواقعی به نمایش می گذارند.

به عنوان مثال در اسنپ، در هر ساعتی از شبانه روز و در هر نقطه ای از تهران که باشید، با باز کردن اپلیکیشن موبایل آن شانس خوبی برای یافتن خودرویی نزدیک به خودتان خواهید داشت. رانندگان این سرویس ساعت کاری مشخصی ندارند، مالک خودرو بوده و تا هر زمان که بخواهند قادر به جابجایی مسافر هستند.

بنابراین حتی اگر ساعت دو پس از نیمه شب هم برای یافتن تاکسی در سرویس های این چنینی تلاش کنید، تقریبا می توانید مطمئن باشید که در سطح شهر حداقل دو سه عدد تاکسی امن و قابل اعتماد وجود دارد که یکی از آن ها به دنبال تان آمده و با خیالی راحت شما را به منزل برساند.

2) دقیقا می دانید که ماشین چه زمانی به شما می رسد و می توانید زمان رسیدن به مقصد را تخمین بزنید

Snapp 5-w600

"متأسفانه الان ماشین نداریم"، "نیم ساعت دیگر ماشین را ارسال می کنیم" و جملاتی مشابه این؛ چند بار شده که برای آژانس یا تاکسی تلفنی منتظر مانده و بد قولی هایشان را تحمل کرده اید؟ خوشبختانه در تاکسی یاب های آنلاین خبری از انتظارهای طولانی و ملال آور نیست.

باز هم اسنپ را مثال می زنیم. در طول روز بسته به وضعیت ترافیک و فاصله ای که با تاکسی های آن دارید، از لحظه درخواست ماشین تا سوار شدن به آن در بدترین حالت باید 15 دقیقه منتظر بمانید. البته اپلیکیشن اسنپ به طور خودکار و بسته به موقعیت جغرافیایی، نزدیک ترین خودرو به شما را برای رزرو معرفی می کند که زمان کمتری در انتظار باشید.

وقتی ماشین نزدیک به خودتان را رزرو کردید، حالا می توانید مدل آن، پلاک و نام راننده را در اپلیکیشن مشاهده کنید تا هنگام رسیدن وقت تان برای تشخیص و پیدا کردن آن تلف نشود.

از لحظه رزرو ماشین، اپ اسنپ زمان تقریبی رسیدن آن به موقعیت شما را تخمین می زند. راننده هم به محض دریافت درخواست شما، از طریق GPS موقعیت دقیق تان روی نقشه را پیدا می کند که نیازی به اعلام آدرس به او نداشته باشید. هر چند که امکان تماس تلفنی با راننده را در صورت نیاز به هماهنگی بیشتر هم دارید.

3) کیفیت سفر با آن ها نسبت به تاکسی های معمولی بالاتر است 

899-w600

نشستن در یک تاکسی کثیف و لرزان قدیمی، که در جهنم تابستان نمی دانید خاموش بودن کولرش بیشتر آزارتان می دهد یا دود سیگار راننده، تجربه ای است که می تواند روزتان را به طور کامل خراب کند. البته وقتی سوار خودرویی شده اید که هیچ نظارتی بر آن نیست، مواجه شدن با چنین مسائلی طبیعی به نظر می رسد.

اما اوضاع در ماشین های سرویس های تاکسی یاب آنلاین این گونه نیست. اولا رانندگان به خاطر نظارتی که از سوی شرکت بر آنهاست، مجبورند که همیشه فضای درون خودرو را تمیز و منظم نگه دارند. روشن کردن کولر در روزهای گرم تابستان برای رانندگان این سرویس ها الزامیست، و نه مسافر و نه راننده حق استعمال دخانیات در محیط خودرو را ندارند. اگر هم به مورد خلافی بر بخورید، می توانید همان لحظه با بخش پشتیبانی تماس گرفته و موضوع را برای رسیدگی با آن ها در میان بگذارید.

چک کردن گوگل مپ توسط راننده، برای یافتن سر راست ترین و کم ترافیک ترین مسیر هم مورد دیگری است که کیفیت سفر با سرویس های تاکسی یاب آنلاین را ارتقاء داده و تجربه لذت بخشی از آن را برایتان به ارمغان می آورد.

4) رانندگان عموما خوش برخوردند و می توانند هم صحبت خوبی باشند

111-w600

رانندگان سرویس های تاکسی یاب آنلاین، فیلترهای مشخصی را برای استخدام در این سرویس گذرانده اند. گشاده رویی و برخورد محترمانه با مسافر یکی از مهم ترین آن هاست. بنابراین وقتی که یکی از این تاکسی ها را می گیرید، می دانید که یک راننده عصبی و بداخلاق با رانندگی افتضاح در انتظارتان نخواهد بود.

بگذارید خیال تان را راحت کنیم، رانندگان این سرویس ها مجبورند که خوش اخلاق باشند! به خاطر این که عملکرد آن ها پس از هر سفر، توسط مسافر ارزیابی می شود. به عنوان مثال در اسنپ، پس از هر سفر می توانید بسته به برخورد راننده، نحوه رانندگی و نظافت خودرو و مسائل دیگر به او امتیازی از بین یک تا پنج ستاره بدهید. این ستاره ها در دیتابیس اسنپ ثبت می شوند، و اگر امتیاز راننده ای از حد مشخصی افت کند شرکت با احضار فرد دلیل این مسئله را از او جویا خواهد شد.

البته خوش برخورد بودن رانندگان این سرویس های آنلاین دلیل دیگری هم دارد. طبق صحبتی که با یکی از رانندگان شاغل در این حوزه داشتیم، به نظر می رسد که بخش اعظم آن ها بابت درآمدی که از این طریق دارند راضی هستند.

در هر صورت چه به اجبار و چه با رضایت قلبی، رانندگان تاکسی یاب های آنلاین افراد خوش برخوردی هستند و خوشبختانه طبق برآوردی که داشتیم، به نظر می رسد که به بحث در زمینه تکنولوژی هم بی علاقه نیستند. بنابراین هر وقت سوار یکی از این ماشین ها شدید، یادتان نرود که تا رسیدن به مقصد شانس تان را برای راه انداختن یک گفتگوی خوب و لذت بخش امتحان کنید!

5) جابجایی مقرون به صرفه تر است و نیازی به پرداخت نقدی نیست

Snapp 7-w600

یقینا این اتفاق صدها مرتبه برایتان افتاده؛ این که برای رسیدن به مقصدتان عجله داشته اید و ناچارا با پرداخت مبلغی چندین برابر کرایه عادی، یک تاکسی دربست گرفته اید. بر خلاف تاکسی های خیابان، خودروهای شخصی و آژانس ها که نظارت درستی بر کرایه دریافتی آن ها نیست، سرویس های تاکسی یاب آنلاین سیستم دقیق و عادلانه ای برای دریافت کرایه از مسافرین خود دارند.

نرخ کرایه در این سرویس ها بسته به فاصله میان مبدأ و مقصد ثابت است، و بر خلاف تاکسی های خیابان به خاطر ساعت روز، روشن و خاموش بودن کولر، شایعات رادیو و تلویزیون و مسائل بی ربط تغییر نمی کند. ضمن این که به گفته اغلب استفاده کنندگان از تاکسی یاب های آنلاین، کرایه پرداختی به آن ها بسیار مقرون به صرفه تر از گرفتن آژانس یا تاکسی دربست بوده است.

نکته دیگر اینکه سرویس های تاکسی یاب آنلاین گه گداری یک سری کد تخفیف به مشتریان خود ارائه می کنند تا با وارد کردن آن به اپلیکیشن، بتوانند با هزینه کمتری به مقصد خود برسند. همچنین در سفر با آن ها، هیچ گونه پول نقدی میان مسافر و راننده جابجا نشده و این کار به صورت آنلاین و پرداخت اینترنتی انجام می شود. بنابراین در سفر با سرویس های تاکسی یاب آنلاین خبری از چانه زدن و مشاجره بر سر کرایه نخواهد بود.

6) با سرویس های تاکسی یاب آنلاین سفر امنی را تجربه خواهید کرد 

Snapp 9

این نکته شاید مهم ترین مزیت تاکسی یاب های آنلاین نسبت به روش های سنتی حمل و نقل باشد. در خودروی مسافربران خیابانی که هیچ گونه نظارتی بر آن ها نیست، هر اتفاقی ممکن است بیفتد؛ اخاذی، آدم ربایی، اذیت و آزار خانم ها و مسائل دیگری که مطمئنا همگی به آن واقف هستید.

از جنبه های گوناگون، سفر با تاکسی یاب های آنلاین به مراتب امنیت بالاتری نسبت به روش های قدیمی تر دارد. اولا نظارت روی رانندگان این سرویس ها بسیار بالاست، و مشخصات همگی در دیتابیس شرکت مالک سرویس و اپلیکیشن آن ثبت شده. بنابراین امکان شکایت از رانندگان در صورت مشاهده تخلف وجود دارد. ضمنا مدیران ناظر سرویس های آنلاین می توانند مسیر حرکت کلیه رانندگان شان روی نقشه را به صورت زنده مشاهده کنند.

این امکان برای مسافرین هم وجود دارد. وجود چنین قابلیتی برای مادرانی که می خواهند فرزندشان را به نقطه ای از شهر فرستاده و از رسیدن او به مقصد مطمئن شوند، مطمئنا بسیار ارزشمند خواهد بود.

شش دلیلی که ذکر کردیم، فقط بخشی از مزایایی هستند که از سفر با سرویس های تاکسی یاب آنلاین بدست می آورید. ممکن است مزایای دیگری هم وجود داشته باشند که از چشم ما در این مطلب پنهان مانده اند. بنابراین از شما دعوت می کنیم که تجربیات تان از سفر با سرویس های این چنینی را با ما و دیگر کاربران دیجیاتو در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Hadi_Nabavi
    Hadi_Nabavi | ۱ شهریور ۱۳۹۵

    لطفا وقتی تبلیغ یک شرکت رو انجام میدید مشخصا اعلام کنید !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی