ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ عرضه موبایل های بازسازی شده در برخی کشورها را در دستور کار دارد

شرکت سامسونگ برای باقی ماندن در عرصه رقابت با تولیدکنندگان اسمارت فون چینی و محصولات ارزان قیمت، قصد دارد نسخه های بازسازی شده از پرچمدارانش را به این بازار عرضه نماید. طبق گزارشی که روز ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

شرکت سامسونگ برای باقی ماندن در عرصه رقابت با تولیدکنندگان اسمارت فون چینی و محصولات ارزان قیمت، قصد دارد نسخه های بازسازی شده از پرچمدارانش را به این بازار عرضه نماید. طبق گزارشی که روز دوشنبه در این رابطه منتشر شده، احتمالاً این اقدام از سال آینده میلادی آغاز گردد.

همان طور که می دانید، غول تکنولوژی کره جنوبی در سال 2016 با دست پر به میدان آمد و ارزش سهام این کمپانی به بیشترین میزان خود رسید، ضمن اینکه درآمد سه ماهه دوم آنها نیز بسیار خوب بوده و توانست حاشیه سود عملیاتی را در حدود 10 درصد را برایشان رقم بزند.

با این تفاسیر، شاید سیاست کاهش قیمت محصولات برای رقابت با کمپانی هایی همچون شیائومی چندان منطقی نباشد. به همین منظور سامسونگ قصد دارد موبایل های رده بالایی که در چارچوب برنامه ارتقاء یک ساله از سوی کاربران کشورهای آمریکا و کره جنوبی به آنها تحویل داده شده را با مبلغی پایین تر به برخی بازارهای جهان عرضه نماید.

لازم به ذکر است جزئیات این اقدام از جمله میزان تخفیف، مرجع محاسبه ارزش تلفن های همراه بازسازی شده، تعداد دستگاه ها، و کشورهایی که برای اجرای این برنامه در نظر گرفته شده، هنوز مشخص نیست. البته در برخی وب سایت ها می توان دید که موبایل های دست دوم سامسونگ با 49% تخفیف نسبت به مبلغ اصلی به فروش می رسند.

از آنجا که آیفون های کارکرده در ایالات متحده معمولاً حدود 69% ارزش دستگاه نو قیمت گذاری می گردند، می توان گفت مزیت رقابتی خوبی در بازار اسمارت فون های بازسازی شده در اختیار سامسونگ قرار خواهد گرفت.

همچنین در خبرها خواندید اپل در تلاش است تا مجوز ارائه محصولات بازسازی شده در کشور هند را به دست آورد. در این صورت، چنین موقعیتی در اختیار کره ای ها نیز قرار خواهد گرفت تا بتوانند از این بازار رو به رشد اما کم سرمایه حداکثر منفعت را کسب نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی