ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی نوت ۷ چقدر در برابر آب مقاوم است؟ [تماشا کنید]

لفظی که سامسونگ برای گلکسی نوت ۷ به کار می برد، «مقاوم در برابر آب» است نه «ضدآب». زمانی که به این مورد توجه کنیم، این سوال پیش می آید که درجه این مقاومت تا ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

لفظی که سامسونگ برای گلکسی نوت ۷ به کار می برد، «مقاوم در برابر آب» است نه «ضدآب». زمانی که به این مورد توجه کنیم، این سوال پیش می آید که درجه این مقاومت تا کجاست؟

این سوالیست که برای گرداننده یکی از کانال های یوتوب موسوم به «JerryRigEverything» نیز پیش آمده. در ویدیو تازه این کانال می بینیم که تمام اجزای گلکسی نوت ۷ به طور کامل از هم جدا شده و مورد بررسی قرار می گیرند. سپس با ساز و کار مقاوم شدن آنها در برابر آب آشنا می شویم.

برای مثال، جک هدفون به گونه ای عمل می کند که آب به داخل خود این قطعه راه می یابد، اما از آن جا به بعد نمی تواند وارد دستگاه شود. همین مسئله در مورد درگاه USB-C نیز صادق بوده و حفره ای که این درگاه ایجاد می کند، راهی به داخل موبایل ندارد و حتی دور خود درگاه ها نیز می توان یک حلقه پلاستیکی را برای جلوگیری از نفوذ آب مشاهده کرد.

البته در ویدیو توضیح داده می شود که قطعات و برای مثال همین نوار لاستیکی، تا حدی مقاوم هستند که می توانند از در برابر فشار آب در عمق یک متری دوام بیاورند. هر چه عمق آب بیشتر شود، فشار آب افزایش یافته و ریسک ورود آب به داخل دستگاه افزایش پیدا می کند.

Screen Shot 1395-06-01 at 12.03.51-w600

اما نکته جالب مربوط به اسپیکر دستگاه است. به طور کلی ساختار اسپیکرها به گونه ای است که برای داشتن عملکرد، باید با هوا ارتباط داشته باشد و همین موضوع باعث می شود تا افزودن ویژگی مقاومت در برابر آب به موبایل ها دشوار شود. سامسونگ یک نوار توری-مانند را بر روی این ماژول قرار داده که تا عمق یک متری و تحت این فشار، اجازه ورود مایعات به داخل دستگاه را نمی دهد.

در موبایل های سری نوت یک حفره بزرگ دیگر نیز وجود دارد. حفره ای که قلم هوشمند S-Pen در آن جای می گیرد. اینطور که مشخص است، سامسونگ داخل این بخش را نیز به طور کامل پوشانده. بر همین اساس باز هم آب به راحتی به آن وارد می شود، اما قادر نخواهد بود به اجزای داخلی دستگاه آسیبی وارد نماید.

Screen Shot 1395-06-01 at 12.06.34-w600

سپس نوبت به کلیدهای کنترل صدا می رسد. در این بخش نیز می توان دید که سامسونگ از روکش هایی لاستیکی در داخل اجزای این کلیدها بهره گرفته تا مانع از ورود آب به داخل موبایل شود.

Screen Shot 1395-06-01 at 12.18.45-w600

پس از بازرسی چند بخش دیگر که آنها را در ویدیو خواهید دید،‌ نوبت به آزمایش برد اصلی یا همان مادربرد دستگاه می رسد. در ابزارهای الکتریکی که واقعاً می توانند عنوان ضدآب را دریافت کنند، معمولاً سطح برد اصلی با اسپری هیدروفوبیک پوشانده می شود. در این حالت، در صورت برخورد آب با برد، قطره آب به سادگی لغزیده و از برد اصلی دور می شود. این در حالیست که مادربرد گلکسی نوت ۷ این ویژگی را ندارد.

همین مسئله باعث می شود که اگر در هر صورت آب به داخل گلکسی نوت ۷ نفوذ کند، احتمال آسیب دیدن برد الکتریکی بسیار بیشتر شود. البته در ویدیو توضیح داده می شود که استفاده از اسپری هیدروفوبیک کار چندان ساده ای نیست و با توجه به حجم تولید سامسونگ، استفاده نشدن از آن چندان غیر طبیعی نیست. در ادامه دعوت می کنیم این ویدیو را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ایمان Asgharpour
    ایمان Asgharpour | ۱ شهریور ۱۳۹۵

    همونقد ک اگه افتاد تو اب چیزی نشه یا بشه تو استخر و دریا فیلم گرف کافیه فک میکنم حداقل برای من توی ضد اب سونی جالبه

مطالب پیشنهادی