ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بهترین دانشگاه های جهان برای ادامه تحصیل: مراکز آموزش عالی اتریش

اتریش ممکن است کشور نسبتاً کوچکی باشد، اما دلایل زیادی برای تحصیل در این کشور وجود دارد که تعداد بالای دانشگاه های اتریشی در میان برترین دانشگاه های جهان از آن جمله است. اتریش از ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

اتریش ممکن است کشور نسبتاً کوچکی باشد، اما دلایل زیادی برای تحصیل در این کشور وجود دارد که تعداد بالای دانشگاه های اتریشی در میان برترین دانشگاه های جهان از آن جمله است. اتریش از لحاظ مساحت تقریباً به اندازه ی ایالت Maine امریکاست و از لحاظ جمعیت، پذیرای جمعیتی در حدود پایتخت انگلستان یعنی لندن است. اما این کشور زیبای اروپایی با دنیایی از مناظر چشم نواز و شهر های سرسبز و سرزنده را نباید تنها از روی اندازه اش مورد قضاوت قرار داد.

کشوری که از آن صحبت می کنیم همان سرزمینی است که آهنگسازان برجسته ای نظیر ولفگانگ آمادئوس موتزارت و متفکران نوآوری همچون زیگموند فروید و لودویگ ویتگنشتاین را در خود پرورش داده است؛ فیلم های خاطره سازی همچون اشک ها و لبخند ها و یا بازیگران سرشناسی همچون آرلوند شوارتزینگر که جای خود دارند.

اگر قصد دارید تحصیلات خود را در کشور زیبای اتریش ادامه دهید، برای اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه های این کشور، شهر های دانشجویی آن و اقدامات لازم، در ادامه با ما همراه باشید.

دانشگاه های اتریش

۷ دانشگاه اتریش در میان فهرست برترین دانشگاه های دنیا در سال ۱۶-۲۰۱۵ به چشم می خورند که از میان انها، ۴ دانشگاه در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

دانشگاه وین

دانشگاه وین با رتبه ی ۱۵۳ شاخص ترین دانشگاه اتریش در فهرست برترین دانشگاه های جهان به شمار می رود. دانشگاه یاد شده بزرگ ترین دانشگاه این کشور نیز محسوب می شود که به عنوان قدیمی ترین دانشگاه آلمانی زبان، امسال ۶۵۱ سالگی خود را جشن می گیرد. دانشگاه وین امروزه یکی از بزرگ ترین دانشگاه های سرتاسر اروپاست و چیزی در حدود ۹۳ هزار دانشجو دارد. طیف رشته های آن گستره ی وسیعی را پوشش می دهد که اغلب آنها به زبان آلمانی تدریس می شوند اما تعدادی از رشته های خوب آن در مقطع کارشناسی ارشد نیز به زبان انگلیسی هستند.

از افتخارات این دانشگاه همین بس که با ۱۵ برنده ی نوبل ارتباط پیدا می کند از جمله برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال ۲۰۱۴. دانشکده های مختلف دانشگاه وین در بیش از ۶۰ نقطه ی پایتخت اتریش گسترده شده اند.

دانشگاه صنعتی اتریش

Main building of Vienna University of Technology / Vienna, Karlsplatz 13

دومین دانشگاه برتر اتریش در رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان دانشگاه صنعتی وین است که در فهرست یاد شده رتبه ی ۱۹۷ را به خود اختصاص داده.

دانشگاه صنعتی وین که تاریخ تأسیس آن به ۱۸۱۵ بازمی گردد، یکی از خوش آوازه ترین مؤسسات فنی اروپا محسوب می شود. تمرکز این دانشگاه بر حوزه های مهندسی و علوم طبیعی است و حدود ۲۸ هزار دانشجو دارد که تعداد دانشجو های خارجی آن نیز به شدت بالاست و از این جهت در آستانه ی ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان از نقطه نظر تعداد دانشجویان خارجی قرار می گیرد.

این دانشگاه که مثل دانشگاه وین در پایتخت زیبای اتریش واقع شده فرصت استفاده از فرهنگ فوق العاده سرزنده ی این شهر را نیز در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد.

دانشگاه اینسبروک

دانشگاه اینسبروک با رتبه ی جهانی ۲۸۸ از لحاظ تعداد دانشجویان خارجی حتی دانشگاه وین را نیز پشت سر می گذارد. این دانشگاه از لحاظ نسبت دانشجویان خارجی به کل دانشجویان خود در میان ۹۵ دانشگاه برتر جهان قرار می گیرد. تعداد کل دانشجو های این دانشگاه ۲۸ هزار نفر است که ان را به سومین دانشگاه بزرگ اتریش بدل می کند.

ساختمان های مختلف این دانشگاه در سرتاسر شهر زیبای اینسبروک واقع در غرب اتریش پراکنده شده اند. گفتنی است اینسبروک به عنوان یکی از کانون های مهم ورزش های زمستانی شناخته می شود. با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی این شهر و قرار داشتن آن در محاصره ی کوهستان، قرار داشتن دانشگاه اینسبروک در میان مؤسسات برجسته ی تحقیقاتی در حوزه ی مطالعات کوهستان ها و منابع طبیعی جای تعجب ندارد.

دانشگاه گراتس

دانشگاه Karl-Franzens که با عنوان دانشگاه گراتس از آن یاد می شود جزو ۴۵۰ مؤسسه ی برتر آموزش عالی در جهان به حساب می آید. این دانشگاه در سال ۱۵۸۵ تأسیس شده است که همین آن را به دومین دانشگاه قدیمی اتریش بدل می کند. دانشگاه یاد شده با حدود ۳۲ هزار دانشجو، دومین دانشگاه بزرگ این کشور نیز محسوب می شود. دانشکده ی پزشکی دانشگاه گراتس نیز مثل دانشگاه اینسبروک اخیراً از آن جدا شده و به عنوان یک دانشگاه مستقل تحت عنوان دانشگاه علوم پزشکی گراتس مشغول به فعالیت است.

دانشگاه Karl-Franzens گراتس برای ارائه ی برنامه های مشترک در رشته های علوم طبیعی و بیولوژیک با دانشگاه صنعتی گراتس نیز همکاری دارد.

از جمله دانشگاه های دیگر اتریش که در میان فهرست برترین دانشگاه های جهان به چشم می خورند می توان به دانشگاه یوهانس کپلر لینتز، آلپن آدریا، و دانشگاه پاریس لودران سالزبورگ اشاره کرد.

شهر های دانشجویی اتریش

کشور اتریش که در میان کشور های آلمان، جمهوری چک، مجارستان، سوئیس، ایتالیا، اسلواکی، اسلوونی و لیختنشتاین قرار گرفته، در قاره ی اروپا مرکزیت نیز دارد که همین امر از آن پلی میان شرق و غرب این قاره ساخته است. اتریش از لحاظ جغرافیایی از جنوب شرقی و مرکز در محاصره ی کوه های آلپ و رودخانه ی دانوب قرار دارد که تنها ۱۰ درصد از آن در مرز های این کشور قرار گرفته و پایتخت اتریش یعنی شهر وین روی آن ساخته شده است.

کیفیت زندگی در اتریش مرتباً در میان بهترین های جهان گزارش می شود. در حقیقت، وین از لحاظ کیفیت زندگی در نظرسنجی سال ۲۰۱۵ برترین شهر جهان از این منظر لقب گرفت. شهر وین که جمعیتی معادل یک چهارم کل جمعیت اتریش را در خود جای داده به عنوان یکی از برجسته ترین پایتخت های فرهنگی اروپا شناخته می شود و برای بسیاری از دانشجویان خارجی انتخاب محبوبی به شمار می آید، اما به طور قطع تنها شهر جذاب این کشور برای تحصیل نیست.

وین

meliavienna-carrusel5

پایتخت و بزرگ ترین شهر اتریش، یکی از برترین شهر های جهان از لحاظ کیفیت زندگی به حساب می آید، جمعیت دانشجویی بزرگ و متنوعی دارد، و از چشم انداز فرهنگی غنی و سرشاری برخوردار است. این موارد در کنار دانشگاه های قدرتمند و شهریه های نسبتاً پایین برای رساندن آن به ۲۰ شهر برتر دنیا از دیدگاه زندگی دانشجویی کافی است.

وین که زیبایی اش شهره ی عام و خاص است، بخش بسیار بزرگی از پوشش گیاهی خود را حفظ کرده و با معماری جذاب باروک، قصر های فوق العاده، برخی از مهم ترین موزه های جهان و فرهنگ کافه نشینی خود بسیاری را مجذوب خود کرده است.

این شهر به طور اخص شناسنامه ی هنری و موسیقایی تحسین برانگیزی دارد و تعدادی از آکادمی های شناخته شده ی هنر های تجسمی و موسیقی را در خود جای داده است. گفتنی است وین شهر برامز، بتهوون، موتزارت، کلیمت، لوس و بسیاری دیگر از بزرگان عرصه ی هنر و موسیقی به شمار می رود.

وین خانه ی ۲ دانشگاه عالی رتبه ی ارتیش نیز هست: دانشگاه وین، و دانشگاه صنعتی وین که در میان فهرست برترین دانشگاه های جهان، به ترتیب رتبه های ۱۵۳ و ۱۹۷ را اختیار کرده اند.

اینسبروک

innsbruck-13

شهر کوهستانی اینسبروک که تا کنون ۲ بار میزبان بازی های المپیک زمستانی بوده، برای کسانی که به اسکی و سایر ورزش های زمستانی علاقه دارند بهشت است. آن قسمت از کوه های آلپ که در اتریش قرار دارد را تقریباً همیشه می توان از اینسبروک دید و در کمتر از نیم ساعت می توان از طریق وسایل نقلیه ی کابلی خود را به بالای آن رساند. حتی اگر به ورزش های زمستانی مثل اسکی و اسنوبوردینگ هم علاقه ای نداشته باشید، زیبایی ذاتی پس زمینه ی کوهستانی اینسبروک و ترکیب آن با معماری سنتی و مدرن این شهر، شما را مسحور خود خواهد کرد.

اینسبروک به عنوان شهری دانشجویی نیز آوازه ی خوبی دارد و پذیرای سومین جمعیت بزرگ دانشجویی اتریش است. دانشگاه های متعددی در این شهر قرار گرفته اند که از میان مهم ترین آنها می توان به دانشگاه اینسبروک اشاره کرد که در رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان در رده ی ۳۰۰ قرار دارد.

گراتس

Graz_Austria_pano_from_Schlossberg

دومین شهر بزرگ اتریش یعنی گراتس به دانشجویی بودنش معروف است و بخش بزرگی از جمعیت ان را دانشجویان ۴ دانشگاه آن تشکیل می دهند. مهم ترین مؤسسه ی آموزش عالی گراتس را دانشگاه Karl-Franzens یا همان دانشگاه گراتس با قرار داشتن در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۱۶-۲۰۱۵ تشکیل می دهد. با توجه به جامعه ی بزرگ دانشجویان مقیم این شهر عجیب نیست که آرامش و زندگی شبانه ی آن جزو بهترین های اتریش باشند.

گراتس که در قلب ایالت اشتایرمارک، در جنوب شرقی اتریش واقع شده، به فرهنگ غذایی خود نیز معروف بوده و پایتخت آشپزی این کشور لقب گرفته است.

لینتس

Linz_Hauptplatz_0517C2

جدا از معماری تاریخی و حال و هوای سنتی اغلب شهر های محبوب اتریش، لینتس با زیبایی شناسی شهری مدرن تر خود شناخته شده است. لینتس سومین شهر بزرگ اتریش به حساب می آید و در سال ۲۰۰۹ پایتخت فرهنگی اروپا بود. مرکز فرهنگی آن به فضایی شیک، زیبا و پر از معماری های مدرن و آثار هنری تبدیل شده است.

بخش قدیمی شهر نیز هنوز سرزندگی و شخصیت خود را حفظ کرده و پر است از کافه ها و مکان های دیدنی. مراکز فرهنگی مهمی از قبیل بروکنرهاوس و موزه ی هنر لنتوس در این قسمت قرار دارند.

دانشگاه یوهانس کپلر شهر لینتس سرآمد ترین دانشگاه این شهر است که در میان ۶۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

زالتسبورگ

salzburg-austria-6

یکی دیگر از محبوب ترین مقاصد توریستی اتریش شهر تاریخی زالتسبورگ است که بافت تاریخی خود را به خوبی حفظ کرده. محدوده ی تاریخی این شهر جزو میراث جهانی به ثبت رسیده و یک قلعه ی قرن شانردهمی نیز در حاشیه ی کوهستانی آن قرار دارد که تاریخ شروع ساختش به قرن یازدهم باز می گردد. اما زالتسبورگ تنها یک شهر تاریخی محسوب نمی شود. این شهر با وجود مؤسسات فرهنگی متعدد و ورزش های زمستانی اش سرگرمی های زیادی دارد که از بازدید های معمول توریستی فرا تر می روند.

از جمله دانشگاه های زالتسبورگ می توان به دانشگاه پاریس لادرون این شهر اشاره کرد که با عنوان دانشگاه زالتسبورگ نیز شناخته می شود و در میان ۸۰۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۱۶-۲۰۱۵ قرار دارد.

اخذ پذیرش تحصیلی از اتریش

برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش باید درخواست خود را مستقیماً تسلیم دانشگاه مورد نظر خود کنید. دانشگاه مدارک شما را بررسی و نظر خود را در خصوص آن اعلام می کند. در نظر داشته باشید که مدرک تحصیلی شما در مقطع دبیرستان باید معادل مدارک ارائه شده در اتریش و برای ورود به دانشگاه محل زندگی خودتان نیز معتبر باشد.

علاوه بر این لازم است مدارک مستند دال بر توانایی خود در به کارگیری زبان های آلمانی یا انگلیسی را نیز به دانشگاه تحویل دهید که زبان مورد نظر نیز به رشته ی مورد نظر شما برای ادامه تحصیل بستگی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که در مقطع کارشناسی، اغلب رشته ها به زبان آلمانی تدریس می شوند. اما در مقطع کارشناسی ارشد، شمار بیشتری از دوره ها به زبان انگلیسی به متقاضیان ارائه می شوند. در هر حال اگر تمایل دارید در دانشگاه های هنر اتریش تحصیل کنید، یک امتحان ورودی هم از شما به عمل خواهد آمد.

اخذ ویزای تحصیلی اتریش

دانشجویانی که از منطقه ی اقتصادی اروپا و کشور های عضو این اتحادیه قصد دارند برای ادامه ی تحصیل به اتریش بروند نیازی به دریافت ویزا ندارند. با این همه اگر بخواهند بیشتر از ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشند لازم است درخواست خود را تسلیم اداره ی مربوطه نمایند. در این صورت متقاضی باید بعد از ارائه ی درخواست اقامت، منتظر تأیید آن از سوی دولت اتریش بماند.

دیگر متقاضیان تحصیل در اتریش باید درخواست دریافت ویزای نوع D بدهند که اسناد و مدارک مورد نیاز برای درخواست آن نیز به شرح زیر است:

  • فرم درخواست ویزای D
  • دو قطعه عکس گذرنامه ای
  • گذرنامه (با حداقل ۳ ماه اعتبار پس از تاریخ مورد نظر اقامت)
  • نامه ی پذیرش از سوی دانشگاه مربوطه
  • گواهی های سلامت جسمانی
  • گواهی تصدیق تمکن مالی برای مدت اقامت (گواهی بانک یا تأییده از سوی کارفرمای آتی)
  • گواهی محضری از سوی والدین مبنی بر پذیرش مسئولیت تأمین مالی شما
  • کپی برنامه ی سفر یا بلیط
  • از کلیه ی متقاضیان خواسته می شود داده های بیومتریک (اثر هر ۱۰ انگشت دست) خود را نیز ارائه نمایند. برای این کار لازم است به سفارت اتریش در کشور خود مراجعه کنید.

هزینه های تحصیلی و کمک هزینه

دانشجویان اتریشی یا دیگر کشور های عضو اتحادیه ی اروپا نیازی به پرداخت شهریه نخواهند داشت چون آموزش عالی در این کشور کاملاً رایگان است. اما اگر زمان تحصیل دانشجو ۲ ترم بیشتر از مدت زمان معمول درازا پیدا کند، لازم است بابت هر ترم معادل ۳۹۰ دلار شهریه بدهد.

شهریه ی متقاضیان کشور هایی غیر از کشور های عضو اتخادیه ی اروپا چیزی در حدود ۷۸۰ دلار خواهد بود و در کنار آن نیز باید هر ترم مبلغ ۱۹ دلار بابت عضویت در انجمن دانشجویی پرداخت نمایید که این امر نیز برای همه اجباری است. البته لازم به ذکر است که برخی دانشجویان خارجی می توانند از دانشگاه های اتریش کمک هزینه دریافت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲ شهریور ۱۳۹۵

    قیمتاشون واقعا عالیهه

مطالب پیشنهادی