ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل یک استارتاپ فعال در حوزه سلامت را خریداری کرد

اپل امروز تایید کرد که استارتاپ Gliimpse را خریداری کرده است؛ شرکتی کوچک که در زمینه پایش و آنالیز داده های به دست آمده از فعالیت های فیزیکی کاربر فعال بوده و می کوشد با اطلاعاتی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

اپل امروز تایید کرد که استارتاپ Gliimpse را خریداری کرده است؛ شرکتی کوچک که در زمینه پایش و آنالیز داده های به دست آمده از فعالیت های فیزیکی کاربر فعال بوده و می کوشد با اطلاعاتی که ارائه می دهد، به سلامت کاربران بیافزاید.

اینطور که «فست کمپانی» اشاره می کند، با اتفاق تازه ای رو به رو نیستیم و اپل در ابتدای سال جاری میلادی استارتاپ یاد شده را خریداری کرده اما در هر صورت، اکنون سخنگوی شرکت ساکن کوپیتینو به نشریه «فست کمپانی» می گوید: «اپل گاهی کمپانی های کوچک تر تکنولوژیک را خریداری می کند و ما به طور معمول از اهداف و برنامه های خود در خصوص خرید آنها سخن نمی گوییم.»

استارتاپ Gliimpse در سال ۲۰۱۳ با رهبری شخصی به نام «آنیل ستی» (Anil Sethi) کار خود را آغاز کرد. حال جالب اینجاست که ستی در دهه ۸۰ میلادی یک مهندس سیستم در اپل بوده است.

هنوز مشخص نیست که اپل دقیقاً چه برنامه ای برای استارتاپ Gliimpse و کارمندانش دارد. هر چند می توان تصور کرد که حاصل کار این مجموعه به سادگی با سرویس هایی که اپل اکنون در اختیار کاربران قرار می دهد، ادغام شود؛ سرویس هایی که می توان از میان آنها به HealthKit، ResearchKit و CareKit اشاره کرد.

اپل در سال های اخیر توجه ویژه تری به بحث سلامت نشان داده و با ارائه اپل واچ و سرویس های یاد شده، نشان می دهد این حوزه را به شکلی کاملاً جدی دنبال می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی