ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

وانت هیوندایی در راه است؛ سانتاکروز برای رقابت با فورد و شورولت می آید

کمپانی هیوندای که این روزها با ورود با بازار خودروهای لوکس خبرساز شده، قصد دارد با تولید پیکاپ سانتاکروز به بازار پر رقابت وانت ها نیز ورود پیدا کند. بر اساس گزارشی که اخیرا در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

کمپانی هیوندای که این روزها با ورود با بازار خودروهای لوکس خبرساز شده، قصد دارد با تولید پیکاپ سانتاکروز به بازار پر رقابت وانت ها نیز ورود پیدا کند.

بر اساس گزارشی که اخیرا در موتورترند منتشر شده، دیو زاکوفسکی (Dave Zuchowski) مدیر هیوندای در آمریکا اعلام کرده که "ما تصمیم خود را در این باره گرفته ایم".

طبق گفته های زاکوفسکی، هیوندای در حال کار بر روی یک وانت مدرن است که از پلت فرم مشترکی با کراس اوور نام آشنای ایرانیان یعنی توسان بهره می برد. این وانت همانند هوندا ریجلاین پلت فرم مستقلی ندارد و طراحی آن در اوایل این ماه (آگوست) مورد بازبینی های نهایی قرار گرفته است. آنطور که زاکوفسکی اضافه کرده، هیوندای به طرح نهایی بسیار نزدیک شده است.

hyundai-santa-cruz-pickup-truck-01

در بخش فنی، نسخه نهایی وانت تولیدی ممکن است با پیشرانه های بنزینی و دیزلی عرضه شود. در حال حاضر هیوندای مشغول طراحی و ساخت یک موتور 4 سیلندر دیزلی است که بر روی محصولات جنسیس در اروپا نصب خواهد شد. زاکوفسکی معتقد است که این موتور کاندیدایی برای استفاده در سانتاکروز و سانتافه فول سایز در آمریکاست.

hyundai-santa-cruz-pickup-truck-04

آنطور که یک تحقیق داخلی در کمپانی هیوندای پیشبینی کرده، این شرکت می تواند سالانه حدود 50 هزار دستگاه از پیکاپ سانتاکروز را به فروش برساند؛ این در حالیست که نتایج تحقیقات دیگر از احتمال فروش 70 هزار دستگاه حکایت دارند که در هر صورت میزان بالایی محسوب می شود.

hyundai-santa-cruz-pickup-truck-03

بر اساس آمار، 62 درصد از خودروهای فروخته شده در آمریکا شاسی بلند و وانت هستند، در حالیکه 25 درصد از فروش هیوندای به این دسته (فقط شاسی بلند) تعلق دارد.

در چهار سال آتی، هیوندای قصد دارد با توسعه محصولات جدید از جمله وانت این سهم را به 45 درصد برساند. در این راستا هیوندای با جابجا کردن ظرفیت تولید 50 هزار دستگاه سوناتا و النترا از کارخانه خود در مونتگومری (Montgomery)، تولید سانتافه اسپورت را جایگزین آنها کرده است.

hyundai-santa-cruz-pickup-truck-09

هنوز معلوم نیست که وانت جدید هیوندای در کدام کارخانه مونتاژ خواهد شد، طبق گمانه زنی ها تاسیسات واقع در مونتگومری و کارخانه کیا در مکزیک جزو گزینه های اصلی هستند. شاید هم با حذف تعرفه 25 درصدی واردات وانت های سبک تا سال 2021، سانتاکروز در خود کره تولید شود.

hyundai-santa-cruz-pickup-truck-08

انتظار می رود که نسخه نهایی وانت سانتاکروز در سال 2018 معرفی شده و به عنوان مدل 2019 تولید شود. هیوندای قیمتی در حدود 25 هزار دلار برای این وانت در نظر گرفته است. چنانچه فارغ از کلاس نگاهی به رقبای موجود در این محدوده قیمتی داشته باشیم، با مدل پایه نام های بزرگی مثل فورد F-150 XL، شورولت کلروادو، GMC کنیون و تویوتا تاکوما مواجه می شویم که رقابت با آنها بسیار سخت خواهد بود.

البته در سال های اخیر هیوندای نشان داده که نه تنها هیچ هراسی از بزرگان بازار ندارد، بلکه از رقابت با آنها لذت می برد! شایان ذکر است هیوندای کانسپت سانتاکروز را که ترکیبی از کراس اوور و وانت بود برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت 2015 معرفی کرد.

بازار وانت در سال های اخیر آنقدر گرم و پر سود بوده که حتی مرسدس بنز نیز به فکر حضور در آن افتاده و به احتمال بسیار سال آینده شاهد ارایه شدن وانتی با نشان ستاره خواهیم بود.

گفتنی است که با توجه به مشخصات فنی و اشتراک پلت فرم با مدل توسان، واردات هیوندای سانتاکروز به ایران نیز دور از ذهن نخواهد بود. در حالی که نسل جدید تویوتا هایلوکس با قیمتی حدود 170 میلیون تومان عرضه می شود، این هیوندایی می تواند معدود خریداران هایلوکس را به سوی خود جذب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • m.sarv
    m.sarv | ۶ مهر ۱۳۹۵

    وانت باید خشن باشه زیبا نهایتاً در حد تویوتا توندرا

  • saeed_hyper
    saeed_hyper | ۴ شهریور ۱۳۹۵

    بعد کسی چجوری دلش بیاد با این بار بکشه

  • احمد سالمی
    احمد سالمی | ۳ شهریور ۱۳۹۵

    لوکس و توانمند
    هیوندای عشق است

  • meysam
    meysam | ۳ شهریور ۱۳۹۵

    ناموسن اونا وانت میسازن ماهم وانت میسازیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی