ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اطلاعیه وزارت ارتباطات در رد سخنان نقل شده از وزیر در سفر به قم

روز گذشته برخی رسانه ها از قول وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص مخالفت وی با ادامه ی فعالیت تلگرام سخنانی را نقل کرده بودند که ظاهراً آنقدر با واقعیت ناسازگار بوده که وزارت ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۵

روز گذشته برخی رسانه ها از قول وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص مخالفت وی با ادامه ی فعالیت تلگرام سخنانی را نقل کرده بودند که ظاهراً آنقدر با واقعیت ناسازگار بوده که وزارت ارتباطات را بر آن داشته طی اطلاعیه ای در صدد رفع ابهامات پیش آمده بر بیاید. در اطلاعیه ی مذکور سخنان نقل شده از سوی وزیر در سفر به استان قم «سوء برداشت رسانه ای» خوانده شده است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات سخنان ایشان را منتشر کرده است تا برداشت های سوء به روند توسعه ی حوزه ی ارتباطی کشور صدمه نزند.

در این اطلاعیه آمده است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به قم اظهار داشته است: «تلاش ما آن است که از بستر های فراهم شده به وسیله ی ارتقای زیرساخت در جهت تولید محتوای بومی و ارائه ی با کیفیت خدمات به کاربران استفاده کنیم».

واعظی در خصوص آسیب های فضای مجازی افزوده است: «در حوزه ی آسیب های احتمالی فضای مجازی نیز راه حل مناسب محدود کردن یا مسدود کردن فضای مجازی یا شبکه های اجتماعی نیست، بلکه باید به توانمند سازی و بومی سازی و تولید محتوای فاخر بپردازیم. به عنوان نمونه هزاران شبکه ی اجتماعی مثل تلگرام در کشور فعال هستند که امکان تبادل هر نوع محتوایی را فراهم می سازند. اما راه حل جلوگیری از آسیب های احتمالی مسدود کردن و بستن این شبکه ها نیست، بلکه باید بستر سازی لازم برای تولید و نشر شبکه های اجتماعی بومی با قابلیت مناسب و قابل قبول کاربران فراهم گردد».

واعظی همچنین با یادآوری برهه های مختلف زمانی و حضور شبکه های اجتماعی در این برهه ها اظهار داشته است: «زمانی وایبر و یا زمانی دیگر ویچت و واتسپ شبکه ی مورد استفاده ی اکثر کاربران بود، اما دیدیم که ظرف ۲۴ ساعت بیش از ۱۴ میلیون کاربر ایرانی به شبکه ی تلگرام مهاجرت کردند. در واقع گرایش کاربران به سمت شبکه ای است که دارای قابلیت مناسب و رفع کننده ی نیاز های ارتباطی شان باشد و در این زمینه نام شبکه مطرح نیست. پس با بومی سازی شبکه ی اجتماعی دارای قابلیت مناسب می توان کاربران داخلی را جذب کرد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Amir
    Amir | ۳ شهریور ۱۳۹۵

    کاملا تصمیم درستی هست . ایران باید سعی کنه اپلیکیشنی تولید کنه که در سطح جهانی مطرح بشه.

  • yasinyasemi
    yasinyasemi | ۳ شهریور ۱۳۹۵

    بگو ..... کردم تمامش کن . دفعه دیگه بدون فکر کردن چیزی رو مطرح نکنید تا ضایع نشید

  • ح.کامکار
    ح.کامکار | ۳ شهریور ۱۳۹۵

    مردم به خاطر امکانات تلگرام از وی چت و وایبر مهاجرت نکردند، جنابعالی ترکوندیشون

    • molavy
      molavy | ۳ شهریور ۱۳۹۵

      نه بابا .وایبر تو یک مدت داشت سرور هاشو منتقل میکرد. چون کلا یک بستر جدید آماده کرده بود. برای همین دچار اختلال شده بود. همزمان شد با بحث فیلترینگ و اومدن تلگرام. اینطوری شد که اینطوری شد

  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۳ شهریور ۱۳۹۵

    باید تیتر میزدید: عقب نشینی همه جانبه دولت، از حرف های غیر منطقی خود، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری...یعنی همش یکی میاد یه حرف چرند میزنه، بعد میبنه اگر این کار و بخوان انجام بدن، که دولت خراب میشه، رای نمیاره...دوباره حرفش و پس میگیره...طرح رجیستری، جمع شدن آیفون از بازار، مسدود کردن تلگرام و و و.

مطالب پیشنهادی