ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چند روز قبل از رونمایی رسمی آیفون ۷، برخی موبایل های اپل با مشکل جدی مواجه شده اند

هنوز اپل دعوتنامه های رویداد معارفه آیفون ۷ را به شکل رسمی ارسال نکرده و در حالی که بر اساس گفته بلومبرگ، در ۱۷ شهریور ماه باید انتظار رفتن آیفون ۷ روی صحنه را بکشیم، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

هنوز اپل دعوتنامه های رویداد معارفه آیفون ۷ را به شکل رسمی ارسال نکرده و در حالی که بر اساس گفته بلومبرگ، در ۱۷ شهریور ماه باید انتظار رفتن آیفون ۷ روی صحنه را بکشیم، خبر می رسد که عده زیادی از کاربران آیفون ۶ و ۶ پلاس با مشکلاتی عجیب مواجه شده اند.

IFixit در بلاگ خود ذکر می کند که اخیراً متوجه مشکلی شده که در تعداد زیادی از دو دستگاه مورد اشاره، مشاهده شده است. این مشکل به سنسور TouchID و نمایشگر تاچ آیفون ها مرتبط است و باعث مختل شدن عملکرد صحیح آنها می شود.

IFixit در وبلاگ خود می نویسد که «مشخص نیست چه تعداد از آیفون های ۶ و ۶ پلاس به این مشکل دچار هستند، اما با هر متخصص تعمیری که صحبت کرده ایم، به شکل گسترده با این مشکل مواجه بوده. نام این مشکل را «مرض تاچ» می گذاریم.»

Still-picture-shows-the-gray-bar-at-the-top-of-the-screen-w600

افرادی که آیفون هایشان با این مشکل مواجه می شود، در بالای صفحه نمایش یک نوار باریک را مشاهده کرده اند که به شکل غیر طبیعی ظاهر شده و بخش فوقانی صفحه نمایش را درگیر خود می کند. این در حالیست که عملکرد سنسور TouchID نیز با مشکل مواجه می شود.

IFixit خبر می دهد که مشکل، ربطی به خود نمایشگر ندارد و از چیپ کنترل کننده تاچ یا IC تاچ است که مدیریت سنسور TouchID و همچنین نمایشگر لمسی را بر عهده دارند.

The-two-Touch-IC-chips-are-highlighted-on-the-Motherboard-w600

در این میان شرکت اپل پاسخگوی مشتریان نیست چرا که در درجه اول، این شرکت تعمیراتی که مربوط به مادربرد دستگاه باشد را انجام نمی دهد و در درجه دوم، به طور کلی گارانتی یک ساله این محصولات نیز به پایان رسیده. اما IFixit اشاره می کند که یک تعمیرکار با در دست داشتن ابزار مناسب می تواند با قیمتی اندک موبایل شما را تعمیر کند.

در هر صورت ولی IFixit ذکر می کند که مشکلات اینچنینی قبلاً نیز پیش آمده اند و اگر تعداد زیادی از مشتریان اعتراض خود را نشان دهند، در نهایت اپل مجبور می شود تا رویکردی تازه اتخاذ کرده و احتمالاً مشکل مشتریان خود را رفع نماید. این همان اتفاقی است که در سال ۲۰۱۱ با برخی از مک بوک پروها رخ داد.

در آن زمان نیز کارت گرافیک معیوب برخی از مدل ها موجب می شد تا صفحه نمایش دستگاه عملکرد صحیحی نداشته باشد اما اعتراض عده زیادی از کاربران موجب شد تا در نهایت اپل به شکل رایگان، برنامه ای ویژه برای تعمیر این دستگاه ها ترتیب ببیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Ali
    Ali | ۳ شهریور ۱۳۹۵

    حتی یه مشکل کوچیک توی گوشی های قبلی باعث میشه ادم بشون بدبین بشه و اگر مشکل جدی تر باشه به احتمال زیاد کاربرا رو به تعویض گوشی و خرید ایفون 7 ترغیب میکنه، مخصوصا وقتی که مشتریای از خود راضی اپل باشن?
    سیاست خوبیه ????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی