ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با PowerEgg آشنا شوید؛ پهپادی تخم مرغ شکل مجهز به دوربینی برای ضبط تصاویر 4K

کمپانی PowerVision که شهرت زیادی به مدد فعالیت هایش در زمینه رباتیک یافته، اخیراً پهپاد جدیدی معرفی کرده که شاید با انواع رایج و استاندارد امروزی اندکی متفاوت باشد. این دِرون، در حالت معمول شکلی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

کمپانی PowerVision که شهرت زیادی به مدد فعالیت هایش در زمینه رباتیک یافته، اخیراً پهپاد جدیدی معرفی کرده که شاید با انواع رایج و استاندارد امروزی اندکی متفاوت باشد. این دِرون، در حالت معمول شکلی شبیه به یک تخم مرغ غول پیکر (تقریباً هم اندازه توپ راگبی) دارد اما کافی است تا دکمه تعبیه شده روی آن را فشار داده و چهار باله اش را به سمت بالا بکشید تا به پهپادی با قابلیت پرواز تبدیل شود.

زیر بدنه «PowerEgg»، دوربینی با رزولوشن 4K به چشم می خورد که با توجه به قابلیت چرخش 360 درجه ای پهپاد، امکان فیلم برداری حرفه ای را فراهم می آورد. ناگفته نماند که به مدد سیستم جهت یابی دیداری موجود در این درون، امکان به پرواز درآوردنش در محیط خانگی با سقف حداکثر 4 متر میسر شده است.

powervision-poweregg-14-w600-h600

هنگامی که PowerEgg را در محیط بیرون به پرواز درآورید، پهپاد به کمک جی پی اس ثبات خود را حفظ می کند و چند حالت فیلم برداری خودکار نیز در هنگام ضبط ویدیو به کاربر کمک خواهند کرد تا محتوای دلخواهش را تهیه نماید. کنترلر توسعه یافته برای پهپاد مورد اشاره نیز از طراحی ماژولار بهره می برد و با شباهت زیادی که به کنترلرهای گیمینگ دارد، تجربه کنترل روان و بی دردسر PowerEgg را فراهم می آورد.

علاوه بر این، کنترلری دیگر نیز برای پهپاد مورد بحث در نظر گرفته شده که در نگاه اول، شباهت به WiiMote کنسول Wii دارد؛ این ابزار که بر حرکات دست مبتنی است، به کاربر اجازه می دهد تا به جهت دلخواه اشاره کند و سپس پهپاد به صورت خودکار مسیر مورد نظر را دنبال می نماید.

powervision-poweregg-08-w600-h600

از دیگر مشخصات درون PowerEgg می توان به امکان استریم زنده ویدیویی روی دستگاه های مجهز به اندروید و iOS اشاره نمود و باتری آن نیز قابلیت پرواز تا 23 دقیقه را فراهم می آورد؛ عددی که بسیار ناامیدکننده به نظر می رسد اما با توجه به وزن دو کیلوگرمی پهپاد کاملاً قابل درک است. PowerEgg در حال حاضر با قیمت 1288 دلار در وب سایت رسمی PowerVision قابل پیش خرید است و تا پایان ماه سپتامبر به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی