ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۵ کلمه ای که میلیونر های خودساخته بیش از هر کس دیگری معنایشان را درک می کنند

اگر یک نقطه ی اشتراک بین تمام میلیونر های این دوره و زمانه وجود داشته باشد، این است که آنها راه و رسم موفقیت را بلدند. موفقیت آنها ممکن است از منابع مختلفی سرچشمه گرفته باشد ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

اگر یک نقطه ی اشتراک بین تمام میلیونر های این دوره و زمانه وجود داشته باشد، این است که آنها راه و رسم موفقیت را بلدند. موفقیت آنها ممکن است از منابع مختلفی سرچشمه گرفته باشد و ثروتشان نیز به شکل های گوناگونی به دست آمده باشد، اما تمام میلیونر های این زمانه در این ویژگی مشترک اند.

اینکه کارآفرین باشید و ثروت خود را خودتان به دست آورده باشید موضوع چالش برانگیزی است و به تلاش زیادی نیاز دارد؛ اما هر کسی به طور بالقوه می تواند به این جایگاه برسد. اغلب میلیونر های خودساخته در کنار تلاش، معنای برخی واژه ها و اصطلاحات مهم را نیز به خوبی می دانند و عمیقاً درک می کنند که این، در موفقیتشان نقشی به سزا داشته است.

از جمله واژه هایی که برای آنها معنای به واقع عمیق تری دارد می توان به این ۵ مورد اشاره کرد:

۱- محدودیت

میلیونر هایی که سخت تلاش می کنند و ثروتشان را خودشان به دست می آورند، با وجود آنکه چیزی تحت عنوان محدودیت نمی شناسند، معنای این کلمه را به خوبی درک می کنند. آنها می دانند که بلندپروازی ها، توان بالقوه و اهدافشان هیچ محدودیتی ندارند. آنها به خوبی از این موضوع آگاه اند که حتی تصور محدودیت و ناتوانی در پشت سر گذاشتن موانع، می تواند باعث عقب افتادنشان شود.

انسان های واقعاً موفق این را کاملاً درک می کنند که موفقیت هایشان هیچ مانع یا محدودیتی ندارد و اگر به اندازه ی کافی تلاش کنند می توانند هر مانعی را پشت سر بگذارند. برای آنکه ترسی از محدودیت ها نداشته باشید باید معنای محدودیت و اینکه چگونه انسان ها را ناتوان می کند را به خوبی درک کنید. میلیونر ها این را بهتر از هر کس دیگری می فهمند.

۲- ترس

برای رسیدن به موفقیت واقعاً باید از شر ترس خلاص شوید. ترس انواع و اقسام مختلفی دارد که هر یک می توانند شما را از رسیدن به اهدافتان بازدارند. میلیونر ها این را به خوبی می دانند که همین ترس یکی از بزرگ ترین موانعی است که برای رسیدن به موفقیت باید بر آن غلبه کرد؛ خواه ترس از شکست باشد، خواه ترس از ورشکستگی، ترس از شرمندگی، یا ترسِ از دست دادن دوستان یا احترام دیگران. اگر خود را در برابر آن تسلیم کنید، هیچ گاه نمی توانید به اهداف حرفه ای یا مالی خود دست پیدا کنید.

۳- پشتکار

این واژه از آن کلمه هایی است که هر میلیونری باید معنای آن را بداند. اگر برای پشت سر گذاشتن دوران های سخت عزمی نداشته باشید به هیچ شکل نمی توانید به یک کارآفرین خودساخته بدل شوید. بر عهده داشتن مسئولیت یک کسب و کار آسان نیست. اشتباهات، شکست ها و درس های زیادی در این مسیر وجود دارد که هر کدام به قیمت گزافی در کارنامه ی شما ثبت می شوند، اما در گذر زمان از شما انسان بهتری می سازند؛ به ویژه وقتی خودتان را به این مسیر پایبند بدانید. میلیونر های خودساخته این را می دانند که تحقق اهدافشان با پشتکار و تلاش، دست یافتنی تر خواهد شد.

۴- صبر

اگر واقعاً معنای صبوری را ندانید، هیچگاه به اهداف حرفه ای یا مالی خود نخواهید رسید. اگر می خواهید پولدار شوید باید صبر داشته باشید؛ یک شبه نمی شود پولدار شد و پولدار ماند. پیاده سازی بهترین نقشه ها سال ها و حتی چند دهه به طول می انجامد. اما خبر خوب این است که در زندگی فرصت کافی برای این کار را در اختیار خواهید داشت و اگر استراتژی مشخصی داشته باشید و فرصت های خود را به حداکثر برسانید، می توانید از هر میدانی سربلند و پیروز بیرون بیایید؛ کافی است صبر داشته باشید.

۵- هدف

در میان واژگان یک میلیونر موفق، هیچ کلمه ای به بزرگی هدف یافت نمی شود. هیچ قشری از جامعه به اندازه ی کارآفرینان موفق تا این حد با این واژه مأنوس نیست. همه ی کارآفرینان این را می دانند که ما با اهدافمان زنده ایم و برای اهدافمان می میریم؛ به همین خاطر است که این کلمه تا این حد اهمیت دارد. اهدافتان را بالا بگیرید، بزرگ آرزو کنید، و هر کاری که برای دست یافتن به اهداف و رؤیا های خود از دستتان بر می آید انجام دهید. شما نیز می توانید یک کارآفرین موفق باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی