ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ: اسکن عنبیه چشم امن ترین راه حل بیومتریک برای اسمارتفون ها است

کمپانی کره ای سامسونگ معتقد است که اسکن عنبیه چشم در حال حاضر مطمئن ترین و امن ترین راه حل بیومتریک برای تشخیص هویت افراد است. این کمپانی در جلسه ای که روز گذشته برگزار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

کمپانی کره ای سامسونگ معتقد است که اسکن عنبیه چشم در حال حاضر مطمئن ترین و امن ترین راه حل بیومتریک برای تشخیص هویت افراد است. این کمپانی در جلسه ای که روز گذشته برگزار کرد از گلکسی نوت 7 گفت و بخش مهمی از صحبت ها به اسکنر عنبیه چشم این تلفن همراه اشاره داشت که قادر است هویت افراد را با سرعت بالایی تشخیص دهد.

کیم هیئونگ سئوک از سامسونگ الکترونیکز دیروز در جلسه این چنین گفت: «موکوس و خون لازم است که از درون دهان [یا بدن] خارج شوند تا اطلاعات یک شخص در مورد DNA را ارائه دهند. به این دلیل که بیش از یک ساعت طول می کشد تا اطلاعات آنالیز شوند، به طور واقع گرایانه امکان ناپذیر است که DNA شخص را روی دستگاه های همراه مورد استفاده قرار دهیم.»

به همین دلیل، سامسونگ همه این راه ها را کنار زده و به سراغ بهترین راه حل بیومتریک برای تشخیص هویت استفاده کننده از تلفن هوشمند رفته است. گفته می شود که شانس برابر بودن عنبیه چشم دو شخص، یک به میلیارد است که البته پس از مرگ فرد، این الگو هم از بین می رود.

پس از اسکن عنبیه چشم، الگوی عنبیه فرد به بخش حفاظت شده ای از پردازنده ARM می رود، جایی که هر بار می خواهید قفل تلفن خود را باز کنید فعال می شود و الگو را می خواند. بنابراین، الگوی عنبیه چشم شما به هیچ سروری منتقل نشده و امن و امان در تلفن باقی می ماند. در صورت از بین رفتن تلفن، اطلاعات مربوط به شما هم پاک می شود و کسی دسترسی به آن نخواهد یافت.

نکته قابل توجه اینجاست که سامسونگ قصد دارد این سنسورها را در تلفن های میان رده آتی خود نیز به کار بگیرد که خبر بسیار حائز اهمیتی است. همین نکته می تواند یکی از دلایل برتری سامسونگ در برابر تولیدکنندگان چینی میان رده های خوش قیمت باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی