ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت اپل به ثبت اطلاعات بیومتریک سارقان از طریق سنسور Touch ID اشاره دارد

بنابر پتنتی که اخیراً از سوی اپل به ثبت رسیده، اهالی کوپرتینو به دنبال راهی هستند تا دستگاه های مجهز به iOS بتوانند اطلاعات بیومتریک مجرمان به هنگام وقوع دزدی را نگهداری کنند. با توجه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۵

بنابر پتنتی که اخیراً از سوی اپل به ثبت رسیده، اهالی کوپرتینو به دنبال راهی هستند تا دستگاه های مجهز به iOS بتوانند اطلاعات بیومتریک مجرمان به هنگام وقوع دزدی را نگهداری کنند. با توجه به این پتنت، می توان از سنسور Touch آیفون و آیپد، دوربین و دیگر سنسورها برای تحقق این امر استفاده نمود.

سیستمی که اپل در مستندات خود به آن اشاره کرده، پس از شش بار تلاش ناموفق برای باز کردن قفل دستگاه از طریق Touch ID یا ورود اشتباه رمز عبور تا 10 بار توسط سارق، اطلاعات بیومتریک وی را ثبت می کند. ضمناً بسته به تنظیمات انجام شده از سوی کاربر، امکان حذف تمام اطلاعات دستگاه نیز پس از تلاش های ناموفق فراهم آمده است.

در مستندی دیگر، یک بار تلاش ناموفق برای باز کردن دستگاه به کمک اسکنر اثرانگشت کافیست تا اطلاعات انگشت سارق ضبط شده و در عین حال، به کمک دوربین جلویی تصویر از چهره وی به ثبت برسد. ناگفته نماند که همچون مستند قبلی، کاربر آزادی عمل زیادی برای اعمال تنظیمات مختلف دارد و می تواند هر سنسور را به صورت دلخواه برای ثبت اطلاعات سارق برگزیند.

18007-16065-160825-Unauthorized-l-w600-h600

نکته جالب درباره پتنت جدید اهالی کوپرتینو نیز آن است که این سیستم می تواند علاوه بر اطلاعات بیومتریک، اطلاعات جانبی پس زمینه نظیر لوکیشن دستگاه، سرعت حرکت، فشار هوا و اطلاعات صوتی را نیز ذخیره کند که مطمئناً به روند یافتن سارق کمک شایانی خواهند کرد.

البته استفاده از چنین سیستمی ممکن است پیامدهای خاصی را نیز به همراه داشته باشد. در واقع اپل توضیح داده که سیستم ممکن است اطلاعات به دست آمده را با دیتابیسی آنلاین به اشتراک بگذارد. در حال حاضر یکی از مزایای سنسور اثرانگشت Touch ID، ضبط اطلاعات بیومتریک به صورت لوکال در دستگاه تلقی می شود و خیال کاربران راحت است که هیچ یک از این اطلاعات در دیتابیسی جداگانه قرار نمی گیرد.

اگرچه طبق معمول تضمینی وجود ندارد که اپل تکنولوژی امنیتی جدیدش را در محصولات بعدی خود قرار دهد اما پتنت ثبت شده نشان می دهد اهالی کوپرتینو کماکان به دنبال راه های جدیدی برای ارتقای امنیت دیوایس های خود هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی