ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبدیل یوتیوب به شبکه اجتماعی
تکنولوژی

شاید یوتیوب به یک شبکه اجتماعی تبدیل شود

برخی شنیده ها از مانتین ویو حاکی از آن است که شاید به زودی شاهد تغییرات گسترده ای در سرویس ویدیو یوتیوب باشیم، به نحوی که این وبسایت به تدریج به یک شبکه اجتماعی تبدیل ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۵ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

برخی شنیده ها از مانتین ویو حاکی از آن است که شاید به زودی شاهد تغییرات گسترده ای در سرویس ویدیو یوتیوب باشیم، به نحوی که این وبسایت به تدریج به یک شبکه اجتماعی تبدیل شده و کاربران بتوانند علاوه بر ویدیو، به ارسال پست های متنی و عکس نیز بپردازند.

کلیه این تغییرات قرار است در قالب برنامه ای تحت عنوان پروژه «پشت صحنه یوتیوب» یا «YouTube Backstage» به انجام برسد و رسماً سومین تلاش گوگل برای راه اندازی یک شبکه اجتماعی تمام عیار را کلید بزند.

تصور می شود با اعمال تغییرات جدید، ارسال کننده های ویدیو بتوانند علاوه بر اشتراک گذاری ویدیوها با مشترکان خود، عکس، متن و لینک را نیز در یوتیوب به اشتراک بگذارند.

شنیده شده تغییرات پروژه «پشت صحنه یوتیوب» از پاییز امسال و در قالب برنامه بتا برای برخی کاربران در دسترس قرار بگیرد. عرضه سراسری آن نیز برای پایان سال میلادی در نظر گرفته شده است.

به احتمال فراوان، بخش Backstage به صورت یک برگه جدید در صفحه کاربری اعضا و در کنار برگه های قبلی چون Home ،Playlists و Videos قرار خواهد گرفت. ضمن این که پست های ارسالی از این طریق در فید اعضا نیز به نمایش درخواهد آمد.

گوگل می خواهد گه بحث و گفتگو در خصوص ویدیوهای یوتیوب به شکلی سازمان یافته و جدی تر دنبال شود، اما چنین تصمیمی قابلیت آن را دارد که این سرویس ویدیو را به یک شبکه اجتماعی کامل تبدیل نماید. همچنین گفته می شود که در قالب این بستر اجتماعی جدید، ارسال کامنت و پاسخ به پست ها از طریق اشتراک گذاری عکس و فیلم نیز فراهم خواهد شد. قابلیتی که از آن تحت عنوان «rich replies» یاد می شود.

اگر گوگل موفق شود پروژه Backstage را به انجام برساند، به طور قطع این شبکه اجتماعی جدید به سرعت به رقیبی برای فیسبوک بدل خواهد شد، چرا که یوتیوب در حال حاضر بیش از یک میلیارد بازدید روزانه دارد.

در این میان اما اشاره ای به سرنوشت گوگل پلاس، به عنوان شبکه اجتماعی رسمی کمپانی گوگل نشده است. گوگل پلاس هرگز نتوانست به رقابت با فیسبوک و توییتر بپردازد، بنابراین احتمال آن می رود که روزی یوتیوب جایگزین آن شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مریم
    مریم | ۵ شهریور ۱۳۹۵

    فکر نمیکنم جالب باشه این اتفاق، بهتره که یوتیوب به همون حالت بمونه

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۵ شهریور ۱۳۹۵

    یه سری تغییرات کم برای نحوه ی پیدا کردن ویدئوها و در کل تعامل کاربرا با ویدئوها لازمه. و یه سری تغییرات بزرگ برای بخش کامنت ها. چیزی که تو ذهن منه اینه که بخش کامنت ها حالت توییتر مانند پیدا کنه و خود یوتوب یکم شبیه ردیت بشه. بیش تر از این خیلی زیاده و فکر نکنم خوشم بیاد. مخصوصا این که بشه تو یوتوب چیزی جز ویدئو پست کرد

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۵ شهریور ۱۳۹۵

    یوتوب به شکل سنتیش خیلی خوبه فقط یه سری مشکلات داره که گوگل به راحتی می تونه حلشون کنه. خیلی بستگی به نحوه ی اجرا شدنش داره ولی فکر نکنم کاربرا واکنش مثبتی نشون بدن

مطالب پیشنهادی