ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک واتس اپ
تکنولوژی

واتس اپ برای تبلیغات هدفمند و مبارزه با اسپم اطلاعات کاربرانش را با فیسبوک به اشتراک می گذارد [آپدیت: امکان لغو اشتراک گذاری]

از این پس اپلیکیشن واتس اپ برخی اطلاعات کاربرانش، از جمله شماره تلفن آنها را در اختیار فیسبوک قرار می دهد. هدف از این کار هدفمندسازی تبلیغات و همچنین مبارزه با ارسال اسپم اعلام شده ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۵ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

از این پس اپلیکیشن واتس اپ برخی اطلاعات کاربرانش، از جمله شماره تلفن آنها را در اختیار فیسبوک قرار می دهد. هدف از این کار هدفمندسازی تبلیغات و همچنین مبارزه با ارسال اسپم اعلام شده است.

اگر هر دو اپلیکیشن فیسبوک و واتس اپ روی یک دستگاه قابل حمل نصب باشند، فیسبوک می تواند هر شماره تلفنی که به حساب کاربری فرد در اپلیکیشن واتس اپ متصل شده باشد را استخراج نماید. واتس اپ در همین راستا به تازگی سیاست های حفظ حریم کاربران (privacy policy) خود را به روز رسانی کرده تا این موضوع را به اطلاعتشان برساند.

فیسبوک همچنین می تواند با استفاده از این اطلاعات نمایش تبلیغات برای هر کاربر را هدفمند سازد. البته خوشبختانه در واتس اپ گزینه ای برای افراد در نظر گرفته شده که در صورت تمایل می توانند از اشتراک گذاری اطلاعات مرتبط با تبلیغات با فیسبوک جلوگیری کنند. البته در آن صورت باز هم شماره تلفن های مرتبط با حساب شما به دست این شبکه اجتماعی بزرگ خواهد رسید.

در این میان مدیران پیام رسان مشهور واتس اپ اطمینان داده اند که شماره تلفن افراد در هیچ جایی از فیسبوک به صورت عمومی منتشر نخواهد شد و در اختیار بنگاه های تبلیغاتی نیز قرار نخواهد گرفت.

آپدیت: بررسی ها نشان داده که می توان مانع از واتس اپ برای اشتراک گذاری شماره تلفن با فیسبوک شد. کاربرانی که هنوز با سیاست های حفظ حریم خصوصی جدید واتس اپ موافقت نکرده اند، کافی است تا به جای زدن روی دکمه «Agree»، گزینه «read more» را انتخاب کرده و در پایین صفحه باز شده تیک گزینه «Share my WhatsApp account information with Facebook...» را بردارند.

کسانی هم که قبلاً موافق خود را اعلام کرده باشند، تا ۳۰ روز فرصت دارند به منوی تنظیمات اپلیکیشن واتس اپ مراجعه نموده و وارد تب «account» شوند. حالا کافیست تا تیک گزینه «Share my account info» را بردارید تا شماره تلفن شما از این طریق به دست فیسبوک نرسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Sepehr Estaki
    Sepehr Estaki | ۶ شهریور ۱۳۹۵

    به نظر من ولی اشکالی هم نداره، فیسبوک که در هر صورت تبلیغات رو نشون میده، حالا چه بهتر که اقلا ۴ تا چیز که علاقه داریم جز اون تبلیغات باشه.

  • توحید نعمتی
    توحید نعمتی | ۵ شهریور ۱۳۹۵

    ? مدیرعامل تلگرام:

    ?برخلاف سایر رقبا (whatsapp)، وقتی می‌گوییم اطلاعات شما را در اختیار دیگران نمی‌گذاریم، به آن پایبندیم.

  • | ۵ شهریور ۱۳۹۵

    من همون اول رد مور رو زدم و تیکش رو برداشتم... اولش که واتس اپ ذو باز کردم و این پیغام رو دیدم شوکه شدم چون تا بحال سابقه نداشته.

مطالب پیشنهادی