ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو: Wii U شروع بدی داشت، باید با NX بهتر باشیم

یکی از بزرگترین چالش ژاپنی ها با Wii U، چگونگی ارتباط مخاطب با ایده های کنسول بود که متاسفانه نینتندو نتوانست از این آزمون سربلند بیرون بیاید. بازاریابی نه چندان جالب Wii U از یک ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

یکی از بزرگترین چالش ژاپنی ها با Wii U، چگونگی ارتباط مخاطب با ایده های کنسول بود که متاسفانه نینتندو نتوانست از این آزمون سربلند بیرون بیاید. بازاریابی نه چندان جالب Wii U از یک طرف و سیاست های اشتباه از سوی دیگر موجب شدند تا پلتفرم جدید ژاپنی ها هیچگاه نتواند موفقیت های Wii را تکرار کند.

شاید آن ها پس از مدتی توانستند با انحصاری های گوناگون وضعیت Wii U را بهبود بخشند ولی همان آغاز نه چندان مناسب کافی بود تا پلتفرم نسل هشتمی کمپانی مورد بحث شکستی فراموش نشدنی را رقم بزند. خود Reggie Fils-Aime، ریاست شعبه آمریکایی نینتندو، هم به این مسئله واقف است.

بر اساس گفته او، ژاپنی ها از Wii U درس گرفته و نمی خواهند با NX دوباره شاهد چنین اتفاقی باشند: «یکی از کارهایی که هنگام عرضه NX وظیفه داریم بهتر انجام دهیم، ایجاد یک ارتباط بهتر میان سخت افزار و مخاطب است. ما باید بهتر باشیم تا مردم درک کنند محصول ما منحصر به فرد بوده و تجربه انجام بازی های ویدیویی چه معنایی دارد.»

همیشه مهمترین محرکی که می تواند بازیکن را به ایده های یک کنسول جدید جذب کند، انتشار بازی هایی متناسب با پتانسیل های پلتفرم هست؛ همانند کاری که نینتندو با کنترلرهای حرکتی Wii انجام داد و حضور عناوینی مانند Wii Sport توانست مخاطب های پلتفرم نسل هفتمی ژاپنی ها را افزایش دهد. یکی از ایده های مهم Wii U استفاده از کنترلری مشابه تبلت بود.

شاید ابتدای عرضه این کنسول شاهد بازی های مهمی بودیم ولی هیچکدام آن طور که باید و شاید نتوانستند پتانسیل های کنترلر تبلتی کنسول نسل هشتمی نینتندو را به نمایش بگذارند. عقب انداختن انتشار بعضی پروژه های مهم هم خود مزیدی بر علت شدند. رجی فیلز امی در ادامه صحبت هایش اشاره ای غیر مستقیم به این موضوع کرد و گفت نینتندو از دیدگاه نرم افزاری هم برنامه های بهتری برای NX دارد.

جالب اینجاست پیشتر گزارشاتی به دست رسیده بود که از انتشار ادامه سه عنوان بزرگ ماریو، پوکمون و زلدا تا شش ماه ابتدایی عرضه کنسول جدید این کمپانی خبر می داد. NX که به نظر می رسد ترکیبی از یک کنسول دستی و خانگی باشد، اوایل سال آینده عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی