ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اُپرا رسماً از هک شدن یکی از سرویس هایش خبر داد

اگر از سرویس ابری Opera Sync بهره گرفته اید، این احتمال وجود دارد که گذرواژه و سایر اطلاعات حساب شما هک شده باشد. اپرا به تازگی اعلام کرده است که حمله ای به سرورهایش صورت پذیرفته اما به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

اگر از سرویس ابری Opera Sync بهره گرفته اید، این احتمال وجود دارد که گذرواژه و سایر اطلاعات حساب شما هک شده باشد. اپرا به تازگی اعلام کرده است که حمله ای به سرورهایش صورت پذیرفته اما به سرعت دسترسی هکرها قطع شده است.

این شرکت اکنون اطلاع می دهد که برخی از اطلاعات کاربرانی که از سرویس ابری سینک استفاده کرده اند، نظیر گذرواژه و مشخصات پایه ای حساب کاربری احتمالاً به دست هکرها افتاده اند.

اپرا اکنون ۳۵۰ میلیون کاربر فعال در سراسر سرویس های خود دارد اما خبر می دهد که جمعیت بسیار اندکی، از سرویس سینک بهره می گرفته اند. برای مثال، ماه گذشته این کمپانی عنوان نموده بود که ۱.۷ میلیون کاربر از Sync  استفاده می کنند.

با این همه، اپرا در حال حاضر خبر می دهد که گذرواژه تمام کاربران این سرویس را تغییر داده و کاربران باید با مراجعه به آدرس ایمیلی که در زمان ثبت نام ارائه داده اند، برای ورود به سرویس یاد شده اقدام کرده و گذرواژه خود را نیز تغییر دهند.

screenshot-2016-08-27-13-24-19-w600

این شرکت در بیانه اش می نویسد:‌ «اگرچه ما گذرواژه ها را به شکل رمزگذاری شده نگه داری می کنیم، اما در هر صورت رمز عبور تمام کاربران سرویس Sync را برای احتیاط تغییر داده ایم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی