ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جزئیات تازه ترین حمله بزرگ سایبری به شبکه ارتباطی کشور

سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم افتتاحیه ی فاز نخست شبکه ی ملی اطلاعات که امروز برگزار شد، از جدیدترین حمله ی DDOS به شبکه ی ارتباطی ایران خبر داد. حملات DDOS یا حملات ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم افتتاحیه ی فاز نخست شبکه ی ملی اطلاعات که امروز برگزار شد، از جدیدترین حمله ی DDOS به شبکه ی ارتباطی ایران خبر داد.

حملات DDOS یا حملات توزیعی منع سرویس (Distributed Denial of Service)، به تلاش گسترده برای خارج کردن منابع شبکه از دسترس کاربران مجاز آن گفته می شود که یکی از راه های معمول آن بالا بردن مصنوعی ترافیک نقطه ی هدف به گونه ای است که از سرویس دهی به کاربران خود باز بماند.

فیروزآبادی با اعلام این خبر درباره ی جزئیات آن افزوده است: «حدود ٢ تا ٣ هفته پیش یک حمله ی D DOS به شبکه ی ایران وارد شد که در نتیجه ی فشار این حمله، ارتباط بین الملل چند سرویس دهنده ی مهم و بزرگ قطع شد».

فیروزآبادی با اشاره به تأثیر مثبت راه اندازی شبکه ی ملی اطلاعات بر افزایش امنیت شبکه در داخل کشور اظهار داشته است که این حمله در نهایت با هدایت به خارج از کشور دفع شده است.

وی افزوده: «حمله ی اخیر با ظرفیت ۳۰ گیگ بر ثانیه برای خواباندن سرویس دهی برخی سایت های داخل کشور صورت گرفت اما با اقدامات شرکت ارتباطات زیرساخت به بیرون از کشور هدایت شد. با تمهیداتی که در سوئیچ های IXP دیده شده بود، امکان جداسازی ترافیک بین الملل و داخلی فراهم شده است و در نتیجه قطع سرویس بین الملل اختلالی در سرویس های داخلی ایجاد نکرد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۸ شهریور ۱۳۹۵

    با تمهیداتی که در سوئیچ های IXP دیده شده بود، امکان جداسازی ترافیک بین الملل و داخلی فراهم شده است و در نتیجه قطع سرویس بین الملل اختلالی در سرویس های داخلی ایجاد نکرد». به عبارت دیگه بگو دوشاخه رو درآوردی از برق دیگه این همه پیچیدش نکن

مطالب پیشنهادی