ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عزم سونی و پاناسونیک برای عرضه تلویزیون های 8K تا پیش از المپیک ۲۰۲۰ توکیو

فناوری پخش تلویزیونی 4k تازه در حال جان گرفتن است، اما ظاهراً ژاپنی ها قصد ندارند رقابت های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را با این فناوری پوشش دهند. صدا و سیمای ملی ژاپن یا NHK پیش از این ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

فناوری پخش تلویزیونی 4k تازه در حال جان گرفتن است، اما ظاهراً ژاپنی ها قصد ندارند رقابت های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را با این فناوری پوشش دهند. صدا و سیمای ملی ژاپن یا NHK پیش از این اظهار کرده است بازی های توکیو را با کیفیت 8K یا Super Hi-Vision پخش خواهد کرد. حال دو تولید کننده ی بزرگ محصولات صوتی و تصویری این کشور یعنی سونی و پاناسونیک نیز از همکاری آتی خود برای رساندن تلویزیون های 8K به بازار تا سال ۲۰۲۰ خبر داده اند.

المپیک ریو امسال شاهد آزمایش های تلویزیون ملی ژاپن روی فناوری پخش 8K بود. با این حال از آنجایی که تا این لحظه تلویزیون 8K در دسترس مصرف کنندگان قرار ندارد، مردم باید برای تماشای آن به برخی محل های نمایش عمومی که از قبل برای این کار مشخص شده بود مراجعه می کردند.

ویدیوهای 8K رزولوشنی با چهار برابر کیفیت استاندارد 4K فعلی ارائه می دهند و همانگونه که می توان حدس زد، این یعنی برای استفاده از آنها به چهار برابر پهنای باند فعلی نیاز خواهد بود. بنابراین در کنار نبود تلویزیون های 8K در بازار، مشکل بزرگ دیگری که پیش روی این فناوری قرار دارد فناوری پخش گسترده ی آن است.

به گفته ی یکی از رسانه های ژاپن، اینجاست که سونی و پاناسونیک وارد عمل می شوند. این دو شرکت در توسعه ی فناوری پخش مورد نیاز از جمله دوربین و سایر تجهیزات به تلویزیون ملی ژاپن کمک خواهند کرد. گفته می شود هر کدام از آنها نیز تا پیش از آغاز رقابت های المپیک توکیو در سال ۲۰۲۰، تلویزیون های 8K خود را به صورت جداگانه روانه ی بازار خواهند کرد.

این به طور قطع برای هر سه طرف هدف بلندپروازانه ای است. عدم وجود محتوای 8K، و همچنین قیمت های فوق العاده زیاد این تلویزیون ها هنگام عرضه به آن معناست که زمان باقی مانده تا سال ۲۰۲۰ برای همه گیر شدن فناوری مذکور کافی نیست و به زمان بسیاری بیشتری احتیاج خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • نیما سالارکیا
    نیما سالارکیا | ۷ شهریور ۱۳۹۵

    سامسونگ 11k هم تولید کرده

    • mohammad sadegh noranian
      mohammad sadegh noranian | ۹ شهریور ۱۳۹۵

      اولین شرکتی که تلویزیون 4k ساخت سونی بود سامسونگ و بقیه برند ها از سونی تقلید کردن

  • shayankia
    shayankia | ۷ شهریور ۱۳۹۵

    ماشالله ژاپن دارن رو 8K سرمایه گذاری میکنن،اونوقت ما هنوز رو HD موندیم!?

مطالب پیشنهادی