ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون وزیر ارتباطات: اینترنت ملی یک توهم بود

نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات در آستانه ی افتتاح فاز نخست شبکه ی ملی اطلاعات با تأکید بر اطمینان از کامل بودن پیکربندی انجام شده برای فاز نخست این شبکه، اظهار کرده است: «این پیکربندی برای شروع ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات در آستانه ی افتتاح فاز نخست شبکه ی ملی اطلاعات با تأکید بر اطمینان از کامل بودن پیکربندی انجام شده برای فاز نخست این شبکه، اظهار کرده است: «این پیکربندی برای شروع مرحله ی نخست قابل تکیه است. در دهه ی فجر امسال و هفته ی دولت سال آینده افتتاح فاز های بعدی را خواهیم داشت».

جهانگرد با اشاره به ارتقای کیفیت و سرعت خدمات در نتیجه ی راه اندازی شبکه ی ملی اطلاعات، ابراز کرده است: «تاکنون ۶۴ درصد میزبانی سایت های ایرانی به داخل کشور منتقل شده که گمان می کنیم این میزان به ۸۰ درصد هم برسد. پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم ۹۰ درصد ترافیک کشور خارجی بود که اکنون ۴۵ درصد آن داخلی شده است و انتظار داریم با ارتقای کیفیت و سرعت خدمات در شبکه ی ملی اطلاعات، این آمار به ۷۰ درصد هم برسد».

او در مورد تأثیرات منفی راه اندازی شبکه ی ملی اطلاعات، و اعمال محدودیت بر دسترسی کاربران به اینترنت جهانی گفته است: «این موضوع توهمی بود که پنج شش سال پیش شکل گرفت و بحث اینترنت ملی مطرح شد. اما در اولین مصاحبه ام با رسانه ها در زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این موضوع را رد کردم و گفتم که چیزی به عنوان اینترنت ملی وجود ندارد».

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزوده است: «در شبکه ی ملی اطلاعات اختیار استفاده از اینترنت با خود کاربران است. در واقع روال مثل استفاده از تلفن است که مشترکان هر زمان دو صفر را بگیرند وارد شبکه ی ارتباطی بین الملل می شوند. شیوه ی مسیریابی در شبکه ی ملی اطلاعات کمی متفاوت است و اگر میزبانی داخل کشور باشد، مسیردهی با سرعت و کیفیت بهتری انجام می شود».

وی عنوان کرده است: در راستای اجرای این پروژه، هزینه ی ترافیک داخلی و خارجی را تفکیک کردیم و صرفه ی اقتصادی برای شرکت های بزرگ با حجم دیتای بالا این است که سرورشان را داخل کشور قرار دهند تا با نزدیک شدن به کاربران، برای دو طرف صرفه ی اقتصادی حاصل شود. تمام کشور های توسعه یافته چنین شبکه ای را دارا هستند زیرا برایشان مزیت اقتصادی، فنی، امنیت ملی، مدیریت کشور بر پهنه ی ارتباطات و ... به ارمغان می آورد».

وی افزوده است: «در ایران هم حدود سال ۸۴ اولین مصوبات را در زمینه ی راه اندازی این شبکه داشتیم تا اینکه دولت عوض شد و کار با تعلل مواجه شد. مجدداً رهبری در حکم تأسیس شورای عالی فضای مجازی بر اجرای این پروژه تأکید کردند. با شروع کار دولت یازدهم متوجه شدیم که ۱۵ درصد برنامه بیشتر محقق نشده است و لذا تأکید را بر اجرای این پروژه گذاشتیم و در راستای اصول مصوب توسط شورای عالی فضای مجازی، معماری این شبکه را اصلاح کردیم».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • | ۷ شهریور ۱۳۹۵

    چه زجری ما جوون ها از دست شما میکشیم. باشه بابا. همه کاراش رو شما کردید. دولت قبل همه چیزش بد. شما ها اگر میفهمیدید کارت سوخت رو حذف نمی کردید. اینقدر این وزیر ها پیر هستند که مال عصر کوپن بودن. اون یکی میگه ایرانی ها فقط بلدند آبگوشت درست کنتد. وزیر مملکت اینقدر خود باخته.

    • sorush33
      sorush33 | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

      اگه اهل فناوری هستی باید بدونی "حداقل" تو این زمینه نسبت به دولت احمدی چقدر پیشرفت داشتیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی