ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بُرد آزمایشی ساخته شده توسط استیو جابز برای کامپیوتر Apple I در حراجی فروخته شد

نمونه نایاب از نسخه آزمایشی بُرد اصلی کامپیوتر «Apple I» موسوم به «Celebration» به قیمت ۸۱۵ هزار دلار فروش رفت و بخشی این مبلغ به خیریه تعلق گرفت. نکته جالب ماجرا اینجاست که زوج خریدار، همین ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

نمونه نایاب از نسخه آزمایشی بُرد اصلی کامپیوتر «Apple I» موسوم به «Celebration» به قیمت ۸۱۵ هزار دلار فروش رفت و بخشی این مبلغ به خیریه تعلق گرفت.

نکته جالب ماجرا اینجاست که زوج خریدار، همین حالا یک نسخه نایاب از کامپیوتر اپل-وان را دارند که در سلامت کامل به سر برده و کار می کند. «گلن» و «شانون دلیمور» خریداران این برد هستند. این زوج در مصاحبه خود بیان کرده اند که وقتی شنیده اند این نسخه از برد اصلی کامپیوتر «Apple I» با آنچه در نهایت به بازار راه یافته تفاوت دارد و یک نسخه آزمایشی بوده است، تصمیم به خریدش گرفته اند تا کلکسیون خود را کامل تر نمایند.

گلن دلیمور در مصاحبه اش با ری/کد می گوید: «این برد بیش از اندازه مهم، با ارزش و نایاب است. همانند یک اثر هنری مهم، زیبا به نظر می رسد، هرچند که در تغییر جهان نقشی نداشته است.»

این زوج ابتدا برای برد مورد بحث رقم ۵۱۵ هزار دلار را پیشنهاد داده بودند اما پیشنهادات بالاتری ارائه شده بود. در نهایت اما این زوج خبر می دهند که حاضرند تا مبلغ ۱.۶ میلیون دلار را نیز برای آن پرداخت کند.

لازم به ذکر است که استیو جابز و استیو وزنیاک در تابستان ۱۹۷۶ تعداد ۱۷۵ عدد کامپیوتر اپل-وان را به فروش رساندند و آغاز با ارزش ترین شرکت جهان را بنا نهادند. در حال حاضر تنها نام و نشان ۶۰ عدد از این کامپیوترها باقی مانده است و هر کدام ارزشی چند صد هزار دلاری دارند. در این میان احتمال داده می شود که برد Celebration که نمونه آزمایشی و اولیه برد اصلی کامپیوتر اپل-وان بوده، توسط استیو جابز توسعه یافته باشد.

در سال های گذشته چند عدد از کامپیوترهای Apple I به حراج گذاشته شده اند و قیمت آنها به شکل میانگین بین ۳۶۵ هزار دلار الی ۹۰۵ هزار دلار تعیین شده و فروش رفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۷ شهریور ۱۳۹۵

    وزنیاک

  • E.SOHEIL.SH
    E.SOHEIL.SH | ۷ شهریور ۱۳۹۵

    لطفا تیتر رو اصلاح کنید حق با دوست عزیز هست اسنیو وزنیاک حقیقتا ستاره ای که حتی توسط دوستان اپلی هم مورد کم لطفی قرار میگیره

  • Hamed_P_Azad
    Hamed_P_Azad | ۷ شهریور ۱۳۹۵

    استیو جابز؟ منظورتون وزنیاک نبوده؟ جابز این کاره نبود.

مطالب پیشنهادی