ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاز نخست شبکه ملی اطلاعات رسماً مورد بهره برداری قرار گرفت

آیین رونمایی از فاز نخست شبکه ی ملی اطلاعات صبح امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد و در نهایت با کلیک دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری، شبکه ی ملی اطلاعات رسماً مورد ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۲۱

آیین رونمایی از فاز نخست شبکه ی ملی اطلاعات صبح امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد و در نهایت با کلیک دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری، شبکه ی ملی اطلاعات رسماً مورد بهره برداری قرار گرفت.

همان گونه که پیش تر به اطلاعتان رساندیم، فاز نخست شبکه ی ملی اطلاعات امروز با حضور معاون اول ریاست جمهعوری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر عالی شورای فضای مجازی و مدیران بخش های دولتی و خصوصی رسماً افتتاح شد.

شبکه ی ملی اطلاعات، شبکه‌ ای مبتنی بر IP به‌ همراه سوئیچ‌ ها، مسیریاب‌ ها و مراکز داده‌ در داخل کشور است؛ به گونه ای که درخواست‌ های دسترسی داخلی و اخذ اطلاعاتی که در مراکز داده ی داخلی نگهداری می‌ شوند از طریق خارج کشور مسیریابی نشود. به بیان ساده تر، در کنار دسترسی کاربران به اینترنت جهانی، دسترسی داخلی به محتوای داخلی با سرعت و کیفیت بهتر و هزینه ی کمتری همراه خواهد بود.

دکتر جهانگیری در مراسم امروز از تمامی دست اندرکاران این شبکه تقدیر کرد و ضمن تأکید بر نقش اطلاعات در عصر حاضر ادامه داد: «در سایه ی دسترسی به اطلاعات، فرصت های جدید اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شکل می گیرد. مصمم هستیم شرایطی به وجود آوریم که کشور به اطلاعات مورد نیاز با بهترین روش دسترسی یابد».

معاون اول رئیس جمهور، شبکه ی ملی اطلاعات را مهم ترین ابزار برای دسترسی سریع، امن، و با کیفیت به اطلاعات عنوان کرده و گفته است: «تا کنون توسط بخش خصوصی و دولتی ۲۰ هزار میلیارد تومان برای این شبکه سرمایه گذاری شده است. سهم دولت نیز ۲۰ درصد این مبلغ می باشد».

شبکه ملی اطلاعات سد راه دسترسی مردم به اطلاعات نخواهد بود

37836_orig

جهانگیری تأکید کرده است شبکه ی ملی اطلاعات هیچگونه سدی در راه دسترسی مردم به اطلاعات نخواهد بود. وی افزوده است: «دولت تدبیر و امید از ابتدا دسترسی آزاد به اطلاعات را در دستور کار خود قرار داد و نسبت به آن اهتمام ورزید».

ایشان با تأکید بر لزوم شکل گیری هر چه سریع تر دولت همراه و دولت الکترونیک در کشور، اظهار داشت: «خوشبختانه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بخش خصوصی زیرساخت های خوبی برای شبکه ی ملی اطلاعات ایجاد شده است که ضروری است دستگاه ها خدمات خود را با استفاده از بستر ایجاد شده به مردم ارائه دهند تا به اهداف خود در این زمینه دست یابیم».

وی با اشاره به وجود شبکه ی ملی اطلاعات در تمام کشور های توسعه یافته ی جهان گفت: «این فرصت جدیدی است که کمک می کند توسعه ی کشور به خوبی پیش رود».

دکتر جهانگیری در عین حال اقدامات صورت گرفته در خصوص توسعه ی شبکه بدون هیچگونه قطعی را بسیار قابل تقدیر دانست و افزود: «امیدوارم این خدمت دولت خدمت ماندگاری برای مردم بوده و از آن استفاده ی مطلوبی ببرند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۸ شهریور ۱۳۹۵

    یه حسی بهم میگه میخوان دوباره جاسوسی راه بندازن و توهین به مقدسات در بیارن

  • بهداد
    بهداد | ۸ شهریور ۱۳۹۵

    یکی نیست بگه آخه محتوای بدردبخور داخلی چی داریم اصلا ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی