ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل مهاجرت از iOS به اندروید را ساده تر کرده است

مهاجرت از یک پلتفرم موبایل به پلتفرمی دیگر، اقدامی ساده نیست و شاید بتوان آن را اندکی آزار دهنده نیز دانست. با این حال در سال های اخیر شرکت های بزرگ تلاش داشته اند تا ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۵

مهاجرت از یک پلتفرم موبایل به پلتفرمی دیگر، اقدامی ساده نیست و شاید بتوان آن را اندکی آزار دهنده نیز دانست. با این حال در سال های اخیر شرکت های بزرگ تلاش داشته اند تا این امر را برای کاربران سیستم عامل رقیب ساده تر نمایند.

اگر به خاطر داشته باشید سال پیش اپل چنین اقدامی انجام داد و اپلیکیشنی به نام «Move to iOS» را در گوگل پلی قرار داد. این بار ولی نوبت به گوگل رسیده تا با آغوشی بازتر کاربران iOS را بپذیرد.

گوگل در اندروید ۷.۰ قابلیتی را در اختیار کاربران قرار داده که می توانند در زمان راه اندازی موبایل اندرویدی، داده های خود را از یک آیفون یا آیپد به موبایل تازه شان انتقال دهند. لازم به ذکر است که قبلاً گوگل تنها یک دستورالعمل جداگانه در اختیار کاربر قرار می داد تا این کار را انجام دهد.

البته هنوز هم نقل مکان از iOS به اندروید تا حدی پیچیده به نظر می رسد. برای مثال اگر می خواهید مخاطبین خود را به موبایل اندرویدی بیاورید، گوگل شما را راهنمایی می کند تا به سراغ iCloud رفته، مخاطبین را در قالب یک فایل vCard دریافت کرده و سپس آن را در جیمیل خود وارد کنید تا به لیست مخاطبین گوگل شما اضافه شوند. در هر صورت گوگل تلاش داشته تا در آدرس «android.com/switch» کاربران را به شکلی جامع تر راهنمایی کند.

در این بین برای تصاویر، ویدیو و موسیقی نیز رویکرد مشابهی در پیش گرفته شده و کاربر باید از سرویس های گوگل استفاده کند. هرچند اگر کاربری هستید که به تازگی با محیط اندروید آشنا شده اید، این راهنمایی ها می توانند برایتان مفید واقع شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۸ شهریور ۱۳۹۵

    وقتی ios یه سیستم بسته هست. گوگل راهی جز این نداره

  • امیرحسین عطایی
    امیرحسین عطایی | ۸ شهریور ۱۳۹۵

    من که می خوام بعد از پنج سال همراهی از جلی بین تا مارشمالو اندروید رو ترک کنم و به آی او اس مهاجرت کنم

مطالب پیشنهادی