ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Eraser؛ تحت تعقیب

Eraser را می توانیم یکی از متفاوت ترین عناوین چند ماه گذشته بنامیم. اگر معرفی Drawtopia را به خاطر داشته باشید، گفته بودیم بین ترکیب قابلیت های لمسی اسمارت فون ها و مکانیزم های گیم ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

Eraser را می توانیم یکی از متفاوت ترین عناوین چند ماه گذشته بنامیم. اگر معرفی Drawtopia را به خاطر داشته باشید، گفته بودیم بین ترکیب قابلیت های لمسی اسمارت فون ها و مکانیزم های گیم پلی، توانایی طراحی سرگرم کننده ترین چیزی است که بازیکن تجربه خواهد کرد.

چون با استفاده از خلاقیت های خود چالش ها را پیش رو می گذارید و همین باز گذاشتن دست کاربر موجب شده تا مخاطب تجربه ای متفاوت داشته باشد. اگر بازی هایی همانند Drawtopia را به یک سینمایی تشبیه کرده و همین فیلم را این بار از پایان به ابتدا ببینید، با Eraser و جذابیت هایش آشنا خواهید شد.

Eraser - game
سیستم امتیازی بازی بر پایه «سه ستاره» است. برای دریافت کلید ورودی به مرحله های بیشتر باید بتوانید ستاره ها را به دست بیاورید.

هنوز نفهمیدید با چه عنوانی سر و کار دارید؟ مکانیزم های گیم پلی Eraser عکس Drawtopia است. بنابراین جای طراحی، باید خطوط یا اشکال موجود را پاک کنید تا به پیروزی برسید. داستان از این قرار است که شخصیت اصلی طی اتفاقی، کوچک شده و به درون کاغذ طراحی خود می رود. اکنون او باید از دستان ماژیکی که می خواهد نابودش کند، بگریزد تا بتواند از کابوس خود بیدار شود.

همین داستان بسیار ساده توانسته بستر یک گیم پلی فوق العاده جذاب را فراهم نماید. نقش بازیکن این است با لمس بعضی اشکال موجود، آن ها را ناپدید کرده و راه پیروزی را گسترده تر کند. ساده تر بگوییم، انگشت های شما نقش پاک کن را ایفا خواهند کرد. جالب اینجاست همانند عناوین مشابه، پازل ها Eraser هم برپایه قوانین فیزیک هستند. بنابراین با ناپدید سازی هر قسمت از اشیاء باید انتظار رفتار متفاوتی را داشته باشید.

Eraser - mobile game
قابلیت کنترل حرکت شخصیت اصلی را نداشته و او با سرعتی ثابت به پیش می رود. بنابراین پیش از رسیدن به مانع ها باید چیزهایی که می خواهید را حذف کنید. این المان جذاب توانسته عنصر «هیجان» را به بازی بیافزاید.

چرا این قدر سخت میگیریم، بیایید با تمثیلی چگونگی استفاده از فیزیک را بهتر درک کنیم.. الاکلنگی را تصور نمایید که به حالت تعادل قرار داد. اکنون اگر هر قسمتی که می خواهید را پاک کنید، الاکلنگ به سمت دیگر می افتد. این تنها نمونه ساده ای ساده از بعضی چالش های فیزیکی Eraser بود و با پیشروی پازل های دشوارتری خواهید دید. خوشبختانه گستردگی معماها هم موجب می شوند تا به این زودی ها احساس خستگی نکنید.

از دیدگاه دیداری، محیط و طراحی جالب کاراکتر با هسته اصلی گیم پلی پیوستگی دارند. موسیقی هم انرژی بخش بوده و سعی می کند با تزریق آدرنالین به خون های بازیکن، هیجان خود را افزایش دهد. برای سخن پایانی باید بگوییم Eraser توانسته با ترکیب درست ایده ها، تجربه ای فراموش نشدنی به وجود بیاورد. شاید بهتر باشد که چنین تجربه ای را از دست ندهید.

Eraser

Eraser

سازنده: Hiker Games قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 73.3 / 58 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی