ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«گوگل» و «اوبر» در رقابتی تنگاتنگ؛ مدیر اجرایی آلفابت از هیئت مدیره اوبر کناره گیری کرد

«دیوید دراموند» از مدیران اجرایی آلفابت، که قریب به سه سال در سمت هیئت مدیره «Uber» ایفای نقش می کرد، روز گذشته از این پست کناره گیری نمود. این حرکت، نشانه دیگری از بالا گرفتن ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

«دیوید دراموند» از مدیران اجرایی آلفابت، که قریب به سه سال در سمت هیئت مدیره «Uber» ایفای نقش می کرد، روز گذشته از این پست کناره گیری نمود. این حرکت، نشانه دیگری از بالا گرفتن رقابت بین این دو کمپانی در حوزه کسب و کار خودروهای بدون راننده به شمار می رود.

در سال 2013 بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر آلفابت تحت عنوان GV مبلغ 250 میلیون دلار در «اوبر» سرمایه گذاری کرد، و «دراموند» نیز در همین زمان به هیئت مدیره آنها پیوست. او در همین رابطه طی بیانیه ای کتبی به «رویترز» نوشت:

با توجه به تداخل به وجود آمده در فعالیت های دو شرکت، من از هیئت مدیره Uber بیرون آمدم. این کمپانی واقعاً شگفت انگیز است و همکاری با تیم آنها طی این مدت، یکی از افتخاراتم محسوب می شود. با این حال GV به عنوان سرمایه گذار «اوبر» باقی خواهد ماند، و گوگل نیز به همکاری اش با این شرکت ادامه می دهد.

گفتنی است «دراموند» در سال 2002 به گوگل پیوسته و در حال حاضر به عنوان معاون ارشد بخش توسعه آلفابت مشغول به کار است. طبق روال معمول «تراویس کالانیک» مدیرعامل اوبر نیز «دراموند» را مشاوری با فراست و دوستی ارزشمند خواند، و گفت هر دو کمپانی به همکاری های مشترکشان ادامه خواهند داد.

david drummond
دیوید دراموند

البته فارغ از تشریفات فوق، چندی پیش اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه «اوبر» از حضور «دراموند» در جلسات هیئت مدیره جلوگیری کرده، و همچنین اطلاعات شرکت را از یکی دیگر از حاضرین در جلسات یعنی «دیوید کرین» که عضو GV است، پنهان می دارد.

لازم به ذکر است شرکت یاد شده بیشتر تمرکز خود را به ناوگان خودروهای بدون راننده معطوف ساخته، حوزه ای که ساکنین مانتن ویو نیز در آن به فعالیت مشغولند. در همین راستا «اوبر» به تازگی مرکزی را در «پیتزبورگ» راه انداخته و تعدادی از برجسته ترین دانشمندان حوزه رباتیک را از دانشگاه «کارنگی ملون» به خدمت گرفته، ضمن اینکه با خودروسازانی بزرگ همچون «ولوو» نیز در حال مذاکره است.

کمپانی مورد بحث اعلام کرده تا پایان ماه جاری، می تواند خودروهای نیمه مستقلش را روانه خیابان ها نماید تا به جابجایی مسافران بپردازند. گوگل نیز چند سالیست که در حال آزمایش سیستم ماشین های خودرانش است، و اخیراً راهکارهای تجاری سازی و مدل های کسب و کار قابل اجرا در این حوزه را بررسی می کند.

باید دید رقابت در این حوزه جذاب، چه نتیجه ای را برای هر دو کمپانی فوق در پی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی