ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در دعوتنامه اش برای مراسم معرفی آیفون ۷ به چه مواردی اشاره دارد؟

روز گذشته اپل دعوتنامه مراسم معرفی آیفون ۷ را ارسال کرد و تاریخ برگزاری این رویداد مشخص شد. اپل سالانه چند رویداد خبری با حضور اصحاب رسانه و برخی دیگر از افراد مانند توسعه دهندگان ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

روز گذشته اپل دعوتنامه مراسم معرفی آیفون ۷ را ارسال کرد و تاریخ برگزاری این رویداد مشخص شد. اپل سالانه چند رویداد خبری با حضور اصحاب رسانه و برخی دیگر از افراد مانند توسعه دهندگان برگزار می کند و برای هر یک از آنها نیز، دعوتنامه ای ویژه طراحی می کند و برخی نکات را در آنها جای می دهد که صرفاً افراد ریزبین متوجه آنها می شوند.

دعوتنامه مراسم معارفه آیفون ۷ اما اندکی بیشتر از نمونه های قبلی اش گویاست و طبیعتاً می توانید مشاهده کنید که تمرکز آن بر دوربین آیفون قرار دارد. از یک طرف در متن روی تصویر دعوتنامه می توان عبارت «See you» را مشاهده کرد و از سوی دیگر، تصویر به طور کلی یک افکت مات یا «بوکه» (bokeh) را نمایش می دهد.

Screen-Shot-2016-08-29-at-9.11.22-AM-1-796x424-w600

دستیابی به حالت بوکه یکی از مواردی است که دوربین های موبایل تا کنون به شکل قابل قبول موفق به انجامش نشده اند. علت اصلی این موضوع، اندازه کوچک سنسور به کار رفته در آنهاست. روی کاغذ برای رسیدن به بهترین حالت بوکه، به دیافراگم واید و یک سنسور تصویر برداری بزرگ نیاز دارید. هرچند که این ترفند از اساس یک خطای لذت بخش در مدیریت نور ورودی و متمرکز کردن آن بر روی سنسور است.

هوآوی با پرچمدار کنونی اش که از دو سنسور تصویر برداری برخوردار است، موفق شده بوکه را با استفاده از تغییراتی که در الگوریتم نرم افزاری اعمال کرده، شبیه سازی نماید. در واقع هوآوی با ترفندهای نرم افزای تلاش کرده تا عمق میدان بیشتری در تصاویر به وجود بیاورد. دست کم بیشتر از سایر موبایل ها.

hqdefault-w600

اگر اپل به دنبال آن است تا بتواند با آیفون، حالت بوکه را مانند یک دوربین DSLR ثبت کند، یکی از بهترین راه ها افزودن یک سنسور تصویر برداری اضافه به آیفون است. بر همین اساس گویا شایعات چندان هم بیراه نبوده اند و اپل می خواهد در آیفون ۷ پلاس از دوربین دوگانه بهره گیرد.

از طرف دیگر تم دعوتنامه کاملاً تیره است. این در حالیست که با نگاهی به سایر دعوتنامه های این شرکت، با رنگ هایی روشن، شاد و پرطراوت رو به رو می شوید. چرا این بار اپل به سراغ رنگ مشکی رفته؟ در خوش بینانه ترین حالت، احتمالاً این شرکت به تصویر برداری موبایل در نور کم و افزایش کیفیت در این شرایط اشاره دارد. حالت بوکه که در تصویر قابل مشاهده است، در محیط تاریک (شب) رخ داده که دست یافتن به آن در عکاسی چندان هم ساده نیست.

اما موارد دیگری هم هستند که این بار اپل در دعوتنامه اش به آنها اشاره ای نداشته و همین مسئله تا حدی موجب تعجب است. تم تصویر حالا رنگ مشکی را به نمایش می کشد و چندان دشوار نبود که اپل با نشان دادن چند قطره آب، اشاره ای کوتاه به ضد آب بودن آیفون بعدی کند. مانند تصویر پس زمینه iOS 4.

apple-invite-guessing-780x602

چنین اشاره ای البته بیش از حد واضح می شد و شاید به همین دلیل بوده که اپل دست به این کار نزده است. البته ویدیوهای زیادی در یوتوب وجود دارند که مقاومت بالای آیفون 6s در برابر آب را تایید می کنند. با این حال اپل اشاره ای به لفظ مقاوم در برابر آب یا ضد آب در خصوص آیفون ۶ اس نکرده و بیان رسمی این موضوع در خصوص آیفون ۷، چندان عجیب و دور از ذهن نیست.

دست کم بیان چنین موضوعی می تواند ذهن ها را از مسئله حذف درگاه هدفون تا حدی دور کند. وب سایت Cult of Mac هم در تصویر فوق عنوان می کند که اپل در دعوتنامه خود به حذف شدن درگاه هدفون اشاره دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Parsa Mashalchian
    Parsa Mashalchian | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

    خدا کنه رنگ جدید مشکی باشه نه آبی

  • Rdfd
    Rdfd | ۹ شهریور ۱۳۹۵

    اره ولی انصافا خود ایفون جدا از شرکت اپل شایسته بهترین و کامل ترین بودنه و نه ناقص ترین بودن اخه چی میشد یه micro sd. یه imfrared و یه گواهی ip68 روش میبود؟ اون موقع اینقد بین مردم درگیری نبود که یکی بگه این خوبه یکی بگه اوون خوبه بد میگم؟

    • Parsa Mashalchian
      Parsa Mashalchian | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

      واقعا راست میگه

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

      دوست عزیز، این چیزهایی که از نظر شما ناقص بودن محسوب میشه، از نظر اپل تکامل و حرکت رو به جلو هست...آخه مثلا اگر آیفون Micro SD میخورد، که دیگه نه این امنیت بالا رو داشت نه Stability که الان داره رو داشت...چون هرکس از هر کارت حافظه با هر سرعتی میتونست روش استفاده کنه...اونوقت بود که یکی کارت حافظه بی کیفیت میذاشت و باعث میشد سرعت گوشی پایین بیاد، یا حتی هنگ کنه و کرش کنه...اونوقت همه این ها پای آیفون نوشته میشد نه کارت حافظه بی کیفیت...به نظرم ایفون بهترین کار رو کرد که اجازه نصب کارت حافظه به گوشی هاش نداد...infrared هم که انصافا تکنولوژی ۲۰ سال پیشه، چرا باید بذاره رو گوشیاش؟ برای اینکه مثلا بتونی باش شبکه تلویزیون رو عوض کنی؟ یعنی این همه فضا بگیره از آیفون، یک سنسور بذاره روش، فقط برای اینکه شما بتونی شبکه تلویزیون رو باش عوض کنی؟ اونم فقط تو ایران...الان اکثر دستگاه های جدید و به روز، کنترلشون یا بلوتوث شده یا وای فای...و دیگه اصلا نیازی به مادون قرمز نداره برای تغییر کانال...دیدی که همین الانشم، سامسونگ که خوراکش اضافه کردن گزینه های الکی به گوشیه، دیگه مادون قرمز رو گذاشته کنار...اونوقت شما هنوز داری سر نداشتن مادون قرمز آیفون بحث میکنی؟ در مورد گواهی ip68 هم همونجور که دیدی، اپل ایفون ۶اس ش رو کاملا در برابر نفوذ آب مقاوم کرده، اما چرا این گواهی رو نمیگیره و اعلام نمیکنه؟ برای اینکه همون بلایی که سر دارندگان سونی و سامسونگ اومد، سر کاربران اپل هم نیاد...میدونی الان چندتا Xperia Z,Z2,Z3,Z3+,Z5,Z5 premium تو تعمیرگاه های هستن که بخاطر آب خوردگی خراب شدن و بردشون یا صفحه نمایششون آسیب دیده؟ چون کاربر فکر میکنه چون گواهی ip68 داره دیگه باش بره تو دریا و استخر و دریاچه عکاسی کنه، نتیجه میشه اینکه گوشیش آسیب میبینه و اعتراضش میمونه به شرکت سازنده...پس دلیلی نداره که اپل بیاد تو بوق و کرنا کنه که گوشیم ضد آبه، که اونوقت اگر یه مدل تو آب آسیب دید، کلی بخواد وجهه بد داشته باشه براش...خیلی راحت اپل اعلام نمیکنه، اما برای رضایت مشتری، تا حد امکان گوشی رو در مقابل نفوذ آب مقاوم میکنه...بد میگم؟

      • parsa zarei
        parsa zarei | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

        بسیار هم درست میگید به نظرم

  • نیما
    نیما | ۹ شهریور ۱۳۹۵

    اون مشکی ای که تک و تنها اون گوشه ست ، ممکنه اشاره به رنگ جدید مشکی داشته باشه به نظر من. خیلی بعیده اشاره به حذف ورودی هدفون داشته باشه. اپل که نمیاد چیز هایی که حذف میکنه رو بذاره توی دعوت نامه.

  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۹ شهریور ۱۳۹۵

    اگه به قران هم اینجوری دقت میشد
    واقعا عالی بود

    • Reza rad
      Reza rad | ۹ شهریور ۱۳۹۵

      احسنت

    • نیما
      نیما | ۹ شهریور ۱۳۹۵

      مگه کتاب های دینی دبیرستان رو نخوندی برادر ؟؟ دقت از این بیشتر ؟ ???

مطالب پیشنهادی