ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت Google Cast مستقیماً به مرورگر کروم اضافه شد

شرکت گوگل با قدمی بزرگ، قابلیت کاملاً یکپارچه ی Google Cast را به مرورگر کروم آورده است. این اقدام در مقایسه با افزونه های Cast که ظرف دو سال گذشته ارائه می شد یک قدم به ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

شرکت گوگل با قدمی بزرگ، قابلیت کاملاً یکپارچه ی Google Cast را به مرورگر کروم آورده است. این اقدام در مقایسه با افزونه های Cast که ظرف دو سال گذشته ارائه می شد یک قدم به جلو محسوب می شود. گفتنی است افزونه های پیشین به کاربران اجازه می داد محتوا را از مرورگر کروم خود به دستگاه های پشتیبانی کننده از Cast نظیر کروم کست بفرستند. اما حالا حتی نیازی به دانلود هیچ نرم افزار اضافه ای نیست. از این پس هر وقت روی سایتی باشید که از Cast پشتیبانی می کند، آیکون آن به شما نشان داده می شود و می توانید هر چیزی را با استفاده از منوی کروم به اصطلاح Cast کنید.

کست در چند سال گذشته راه درازی را طی کرده و در حال حاضر علاوه بر Chromecast خود گوگل و دانگل های Chromecast Audio، روی سخت افزار های شخص ثالث نظیر اسپیکر و تلویزیون نیز در دسترس است. حتی می توانید به اپلیکیشن های دیگر مثل Hangouts و Cast for Education نیز Cast کنید که این امر، برای استفاده در تنظیمات چند کاربره مثل کلاس درس و جلسات مجازی، گزینه های بیشتری فراهم می کند.

گوگل می گوید Cast کردن از کروم حتی پیش از این یکپارچه سازی نیز کار پر طرفداری بوده است؛ این کار فقط ظرف ماه گذشته بیش از ۳۸ میلیون بار از کروم انجام شده است. گوگل در وبلاگ خود ضمن اعلام این عدد، مدت زمان کل صوت و تصویری که از این طریق انتقال داده شده را نیز بیش از ۵۰ میلیون ساعت عنوان کرده است. حالا که این ویژگی با کروم ادغام شده، این میزان نیز به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت، به ویژه از وقتی سایت هایی مثل Google Play Music و Netflix آیکون آن را درست روی نوار آدرس به کاربر نشان می دهند و نیازی نیست برای این کار حتی به منو مراجعه شود.

یکپارچه سازی Direct Chrome به طور قطع برد و پتانسیل نرخ استفاده از Cast را افزایش می دهد و آن را به تبدیل شدن به یک کانال بی نظیر برای نقل و انتقال محتوای دیجیتالی یک قدم نزدیک تر می کند. با در نظر گرفتن زمان کافی و بهبود پهنای باند و کیفیت شبکه ی محلی، کست می تواند به بنیانی برای یک تجربه ی فراگیر خانگی تبدیل شود که در آن همه چیز مثل تلویزیون و دستگاه های هوشمند می توانند هوشمندی خود را از یک پردازنده ی واحد (مثل تلفن هوشمندی که در جیبتان دارید) دریافت کنند.

اما تا همینجا، کست را می توان راهی ساده تر برای انتقال صوت یا ویدیو به دستگاه های مورد علاقه دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی