ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ 14 نانومتری اگزینوس 7570 سامسونگ موبایل های پایین رده را متحول می کند

سامسونگ اعلام کرد تولید انبوه چیپست جدید مخصوص موبایل را با نام Exynos 7 Quad 7570 آغاز نموده. این چیپ بر مبنای تکنولوژی 14 نانومتری ساخته شده و به منظور استفاده در تلفن های همراه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

سامسونگ اعلام کرد تولید انبوه چیپست جدید مخصوص موبایل را با نام Exynos 7 Quad 7570 آغاز نموده. این چیپ بر مبنای تکنولوژی 14 نانومتری ساخته شده و به منظور استفاده در تلفن های همراه ارزان قیمت یا دیوایس های مبتنی بر اینترنت اشیاء عرضه خواهد شد.

اگزینوس 7570 اولین نمونه ای است که مودم داخلی Cat. 4 LTE 2CA را به طور کامل درون خود جای داده، و از استانداردهای ارتباطی همچون وای-فای، بلوتوث، FM و سیستم ناوبری ماهواره ای جهانی (GNSS) پشتیبانی می نماید.

طبق اظهارات این کمپانی کره ای، چیپست مذکور می تواند مزایای فوق العاده فناوری FinFET چهارده نانومتری را برای کاربران بیشتری فراهم سازد. گفتنی است اگزینوس 7570 اولین تراشه پایین رده مبتنی بر فناوری فوق بوده و در نتیجه در مقایسه با نسل قبلی 28 نانومتری، بهره وری انرژی بسیار بالاتری را ارائه خواهد کرد.

در همین رابطه سامسونگ اعلام داشته که چیپست یاد شده نسبت به نسل پیشین 20 درصد کوچک تر است، عملکرد پردازشی آن 70 درصد بهبود یافته، و مصرف انرژی اش نیز تا 30 درصد کاهش را نشان می دهد، ضمن اینکه مودم نسل چهارم داخلی را نیز به همراه دارد.

گفتنی است اگزینوس 7570 از رزولوشن 720p صفحه نمایش و ضبط و پخش ویدیوهایی با کیفیت 1080p پشتیبانی کرده، و پردازشگر سیگنال تصویری بهبود یافته آن می تواند دوربین اصلی و ثانویه با رزولوشن 13 و 8 مگاپیکسل را با نهایت کیفیت به کار بگیرد.

البته سامسونگ هنوز زمان عرضه این SoC در موبایل ها را عنوان نکرده، اما به نظر می رسد با شروع تولید انبوه، می توان انتظار داشت اولین اسمارت فون های مجهز به اگزینوس 7570 در سه ماهه سوم یا چهارم سال جاری میلادی وارد بازار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mammad.qerty dige???
    mammad.qerty dige??? | ۹ شهریور ۱۳۹۵

    اَاَاَاَاَاَاَاَهههههه ایولا سامسونگ??????

مطالب پیشنهادی