ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسر از سوئیفت 7 پرده برداشت؛ باریک ترین لپ تاپ دنیا با ضخامت کمتر از یک سانتی متر

امروز صبح ایسر با معرفی یک لپ تاپ بسیار باریک به نام سوئیفت 7 جهان را شگفت زده کرد. این محصول از ویندوز 10 بهره می گیرد و نسل هفتم پردازنده های Core i5 اینتل را در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۶

امروز صبح ایسر با معرفی یک لپ تاپ بسیار باریک به نام سوئیفت 7 جهان را شگفت زده کرد. این محصول از ویندوز 10 بهره می گیرد و نسل هفتم پردازنده های Core i5 اینتل را در خود جای داده.

قطر این لپ تاپ برابر با 9.98 میلیمتر اعلام شده و به همین خاطر عنوان نخستین لپ تاپ دارای صخامت کمتر از یک سانتی متر را به خود اختصاص می دهد.

همانطور که گفته شد قطر محصول کمتر از یک سانتی متر است و به همین خاطر حتی مک بوک اپل و Spectre 13 محصول اچ پی را هم پشت سر می گذارد، با این همه کمبودی در پورت های این دستگاه مشاهده نمی شود و باتری آن هم عمر خوبی دارد.

سوئیفت 7 به یک پورت USB-C 3.1 و جک هدفون مجهز شده و در کنار اینها شرکت سازنده وعده داده که باتری آن به خاطر بهره مندی از چیپ به روز شده سری Y اینتل تا 9 ساعت دوام می آورد.

ایسر یک نمایشگر فول اچ دی IPS با ابعاد 13.3 اینچ را برای این محصول در نظر گرفته که از این لحاظ می توان گفت برتری خاصی نسبت به رقبایش ندارد. از دیگر امکانات این لپ تاپ فوق باریک می توان به هشت گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه SSD و همچنین چیپ تازه Kaby Lake اشاره نمود که عملکرد بسیار خنک دارد و به همین خاطر کل دستگاه فاقد فن داخلی است.

شاسی دستگاه از جنس آلومینیم است که از بیرون رنگی تیره دارد و در بخش داخلی طلایی رنگ است. وزن این لپ تاپ باریک هم برابر با 1.1 کیلوگرم عنوان شده و به همین خاطر میتوان آن را بی هیچ دردسری با یک دست حمل کرد.

کیبورد سوئیفت 7 حس و حال خوبی دارد و با وجود آنکه ارتفاع دکمه هایش پایین تر از حد معمول است تایپ کردن روی آن بسیار راحت است. اما نکته ناخوشایندی که شاید در حین کار کردن با دستگاه با آن روبرو شوید این است که اندکی فشار در بخش میانی بدنه آن را به سمت پایین فرو می برد، هرچند که کلیت دستگاه محکم به نظر می رسد و با وجود قطر اندکش، برای استفاده روزانه گزینه ای ایده آل است.

از دیگر مشخصه های مهم این محصول می توان به تاچپد آن اشاره نمود که در قیاس با اغلب محصولات موجود در بازار بزرگ ترین شان است و این پیام را به مخاطب انتقال می دهد که احتمالا دوران تازه ای برای لپ تاپ ها آغاز شده و به زودی شاهد ارائه محصولاتی با تاچپدهای بزرگ خواهیم بود.

البته نمایشگر تاچ یا دارای قابلیت چرخش امکاناتی نیستند که خیلی ها روی لپ تاپ دوست داشته باشند، اما این محصول آنچنان باریک و سبک است که شاید نداشتن این امکانات برایش نوعی نقص محسوب می شود و بهتر آن بود که شرکت سازنده چنین نمایشگری را برای آن در نظر می گرفت.

با در نظر داشتن همین نکته ایسر امروز از مدل دیگری به نام اسپین 7 پرده برداشت که مشخصاتی نظیر سوئیفت 7 دارد منتها با این تفاوت که از یک پردازنده بهتر (Core i7)، نمایشگر بزرگ تر 14 اینچی آن هم از نوع تاچ  و با قابلیت چرخش 360 درجه بهره می برد و نکته جالب اینجاست که این تغییرات قیمت دستگاه را تنها اندکی بالا برده ضمن آنکه صخامتش هم فقط یک میلیمتر اضافه شده.

در پایان اضافه نماییم که قرار است این دستگاه همین ماه با قیمت 6.999 یوآن در چین عرضه شود و به دنبال آن با قیمت های به ترتیب 1299 یورو و 999 دلار به اروپا و آمریکا عرضه می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mehdi_peymaei
    mehdi_peymaei | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

    من موندم یه همچین لپتاپایی چه ارزشی دارند با این سخت افزار داقون ببین دیگه سی پی یو چیپ گرافیکش چیه که فن روش نداره
    3.5 تا 4 تومنم قیمتشه اخه ادم برا چی باید به این جور دستگاها پول بده روش کورل یا برنامه هایی مثل فتوشات و منتاژ میشه اجرا کرد بازی رو که ولش کن با پولش میشه یه لپ تاپ قول خرید . البته که قشنگ هستن و باریک و سبک ولی از نظر من کاملا بی استفاده هستند کسی که بخاد سایت واز کنه و اهنگ گوش بده و یه ویدویی ببینه واقعا باید سرخوش و خوشحال باشه این جور دستگاه ها رو بخره

  • امیر
    امیر | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

    همونطور که توو متن گفتید اسپین۷ ارزش خرید بالاتری داره وقتی آدم بیشتر از ۳.۵ ملیون تومن هزینه میکنه خب دیگه ۲۰۰ هزارتومن فرقی براش نمیکنه.

  • FarzinFaria
    FarzinFaria | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

    انقد تعریف کردین لاقل دوتا عکس میزاشتین?

مطالب پیشنهادی