ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی StarVR حاصل همکاری IMAX، ایسر و Starbreeze آماده عرضه به بازار است

با یکپارچه شدن بازار PC و لپ تاپ تحت لوای صنعت کسب و کار و گیمینگ، تمامی شرکت های مطرح حوزه فناوری به سمت مقصد بزرگ بعدی یعنی واقعیت مجازی گام بر می دارند و در این بین، ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

با یکپارچه شدن بازار PC و لپ تاپ تحت لوای صنعت کسب و کار و گیمینگ، تمامی شرکت های مطرح حوزه فناوری به سمت مقصد بزرگ بعدی یعنی واقعیت مجازی گام بر می دارند و در این بین، نمی توان از کنار اسم Acer نیز به راحتی گذشت.

این کمپانی پیش تر اعلام کرد در مشارکت با Starbreeze اقدام به ساخت هدست StarVR می کند، اما در نمایشگاه IFA 2016 مشخص شد آنها برنامه ای جدی را در پیش گرفته و با IMAX که از پیشگامان عصر نوین  سرگرمی به شمار می رود، در این زمینه همکاری می کنند.

acer-star-vr-headset-0
گفتنی است شرکت های Acer و Starbreeze اوایل سال جاری اقدام به ساخت هدست StarVR مجهز به نمایشگر مستقل می کنند، و امروز نیز مشخص شد این محصول آماده عرضه به بازار است. البته این هدست ها هنوز به فروش نمی رسند، زیرا مقصد اولیه آنها اولین مرکز واقعیت مجازی کمپانی IMAX تعیین شده.

این مرکز در اواخر سال 2016 در لس آنجلس درب هایش را به روی علاقه مندان می گشاید، و به نظر می رسد هدف این سه شرکت از همکاری مشترک، ارائه محتوایی خارق العاده و نوین است، تا ارسال محصولی در رقابت با Oculus Rift یا HTC Vive.

acer-star-vr-headset-1

«Bo Andersson» مدیرعامل «استاربریز»  در مورد مشارکت با Acer و IMAX می گوید: «بی صبرانه منتظریم تا مردم به مراکز StarVR HMD و IMAX VR بیاییند و واقعیت مجازی را در سطحی نوین تجربه نمایند.»

«رابرت دی. لیستر» مدیر توسعه کسب و کار IMAX نیز گفت «پیشرفت های ارائه شده در نسل اول هدست های StarVR با همکاری ایسر و استاربریز واقعاً شگفت آور خواهد بود.»

البته به نظر می رسد هنوز راه درازی در عمومیت یافتن این نسل نوین از واقعیت مجازی باشیم، اما به هر حال خبر هیجان انگیزی به نظر می رسد. فیلم سازان و مراکز عرضه محتوای تصویری سال ها به دنبال راه ورود به حوزه VR بودند، که با اقدام اخیر IMAX در این راستا می توان آینده خوبی را برای آن پیش بینی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی