ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسسه IDC: سهم تبلت های ویندوزی از بازار در سال جاری 20 درصد افزایش خواهد یافت

با وجود آنکه تلاش های مایکروسافت در زمینه اسمارت فون های ویندوزی عمدتا با شکست مواجه شده اند، اما به نظر می رسد که کمپانی ردموندی در زمینه تبلت های مبتنی بر ویندوز عملکرد بهتری ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

با وجود آنکه تلاش های مایکروسافت در زمینه اسمارت فون های ویندوزی عمدتا با شکست مواجه شده اند، اما به نظر می رسد که کمپانی ردموندی در زمینه تبلت های مبتنی بر ویندوز عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته است.

به گفته فرانسیسکو ژرونیمو، مدیر تحقیقات موسسه IDC سهم تبلت های ویندوزی از بازار اندک اندک در حال افزایش است و ممکن است که تا پایان امسال، به دوبرابر میزان فعلی خود برسد.

به گزارش IDC، پلتفرم ویندوز در سه ماهه دوم سال جاری تنها 9 درصد از سهام بازار جهانی تبلت ها را در اختیار خود داشته است. اما به خاطر فروش بسیار خوب تبلت های ویندوزی در نیمه دوم سال 2016، احتمال دارد که این میزان سهام به رقم 11.3 درصد برسد. البته با این میزان افزایش، باز هم سهم ویندوز از بازار تبلت ها به مراتب کمتر از سهامی است که هم اکنون گوگل و اپل از این بازار در اختیار دارند.

IDC پیش بینی می کند که اندروید با تصاحب %66.2 درصد از سهام بازار، صدرنشین بازار جهانی تبلت ها طی شش ماه آینده باشد. اپل با تبلت آیپد خود نیز با اختلافی فاحش و سهامی به میزان 22.4 درصد در مقام دوم قرار خواهد گرفت.

البته طبق برآورد موسسه IDC  اپل تا سال 2020 دیگر جایگاه کنونی خود در بازار را نخواهد داشت، و با رشد سهام ویندوز به میزان 19.3 درصد وارد موقعیتی دشوار خواهد شد. پیش بینی ها حاکی از آنند که اپل طی سال های آینده در این بازار رکودی نسبی را تجربه کرده و سهامش در حوالی 22 درصد به طور ثابت باقی خواهد ماند.

با وجود آنکه این اعداد و ارقام صرفا تخمینی هستند، اما با توجه به کاهش فروش تبلت های آیپد طی ماه های اخیر غیر منطقی نیست اگر وضعیت فعلی آیپد اپل را وضعیتی پرمخاطره و بحرانی بدانیم که خروج از آن حقیقتا کار ساده ای نیست.

بر خلاف اپل اما گوگل با اندروید به پیشتازی خود در بازار جهانی تبلت ها ادامه خواهد داد و طبق پیش بینی IDC، سهامش در این بازار به میزان 57.8 درصد در سال 2020 خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی