ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

5 نکته که باید درباره ساعت هوشمند Gear S3 سامسونگ بدانیم

کمپانی کره ای سامسونگ بالاخره طی رویداد خود در نمایشگاه IFA 2016 از خانواده جدید ساعت هوشمند Gear S3 رونمایی کرد که قرار است با دنبال کردن خط مشی ساعت Gear S2، یکبار دیگر علاقه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

کمپانی کره ای سامسونگ بالاخره طی رویداد خود در نمایشگاه IFA 2016 از خانواده جدید ساعت هوشمند Gear S3 رونمایی کرد که قرار است با دنبال کردن خط مشی ساعت Gear S2، یکبار دیگر علاقه مندان به دستگاه های پوشیدنی را به وجد آوردند. در همین راستا، تا به این لحظه 5 نکته مهم درباره Gear S3 سامسونگ می دانیم که لازم است به اختصار به آنها پرداخته شود.

Gear S3 در قالب دو ساعت متفاوت عرضه می شود

samsung-gears3-handson-7

سامسونگ در رویداد خود طی IFA 2016، دو ساعت هوشمند متفاوت معرفی کرد که با نام های Gear S3 Classic و Gear S3 Frontier شناخته می شوند. البته عبارت «متفاوت» شاید اندکی غلط انداز باشد؛ چرا که شباهت های دو ساعت بیشتر از تفاوت های آنها است.

در واقع هر دو ساعت مورد اشاره، از نظر طراحی و کارکرد تقریباً یکسان هستند. نسخه Classic، نزدیک به 57 گرم وزن دارد، در حالی که این وزن برای مدل Frontier به 62 گرم می رسد. ضمناً بندهای دو ساعت نیز اندکی متفاوت هستند؛ بندهای مدل Classic عریض تر هستند و در مجموع، حس و حال ساعت های سنتی را منتقل می کنند.

هر دو ساعت بسیار زیبا هستند

1-w600

شباهت هر دو پوشیدنی از نظر ظاهری مسئله چندان ناراحت کننده ای نیست چرا که هردوی آنها از زبان طراحی بسیار چشم نوازی بهره می برند. تحقق این مهم را می توان ناشی از شراکت جدید سامسونگ با «ایوان آرپا» (Yvan Arpa)، یک طراح سوییسی ساعت دانست که شاید شهرت زیادی در صنعت تکنولوژی نداشته باشد اما سابقه کاری وی، هر مخاطب دیرپسندی را راضی می نماید.

علاوه بر آرپا، «آریک لِوی» (Arik Levy)، یک طراح صنعتی دیگر نیز در توسعه بدنه و بندهای مختلف ساعت Gear S3 کره ای ها نقش داشته و یکی از مهم ترین دستآوردهای وی، سازگاری ساعت های مورد بحث با بندهای 22 میلی متری است.

قابلیت های هوشمند ساعت را از یاد نبریم

samsung-gears3-handson-8

درست مثل Gear S2 سامسونگ، ساعت های Gear جدید به همراه قابلیت های هوشمند مختلفی به دست مشتریان خواهند رسید. پیش از هرچیز، نمایشگر همیشه روشن 1.3 اینچی با رزولوشن 360x360 ساعت Gear S2، یکبار دیگر راه خود را به Gear S3 باز کرده و این بار ضمن پشتیبانی از 16 میلیون رنگ، کمترین میزان مصرف باتری را به همراه می آورد.

قاب قابل چرخش نیز یکی دیگر از ویژگی هایی برشمرده می شود که سامسونگ آن را مجدداً از Gear S2 قرض گرفته است و می توان از آن برای پاسخگویی یا قطع مکالمات تلفنی استفاده نمود. ضمناً کمپانی های شخص ثالث، مانند Nest می توانند از این قطعه برای کنترل وسایلی همچون ترموستات استفاده نمایند.

سخت افزار هر دو ساعت تحسین برانگیز است

samsung-gear-s3-w600

درست مثل اکثر ساعت های هوشمند، Gear S3 به همراه سنسورهای مختلفی عرضه می شوند که از جمله آنها می توان به ارتفاع سنج، فشارسنج، سرعت سنج، جی پی اس، سنسور نور محیطی و حتی سنجشگر ضربان قلب اشاره کرد. ضمناً به لطف دریافت استاندارد IP68، ساعت های Gear S3 در مقابل آب و گرد و خاک از خود مقاومت نشان می دهند.

گذشته از این ها، استفاده از باتری 380 میلی آمپر ساعتی سبب شده تا ساعت Gear S3 سامسونگ بتواند بین 3 تا 4 روز کاربر را همراهی کند و نگرانی زیادی نسبت به عمر باتری کوتاه آن وجود نخواهد داشت. از دیگر مشخصات سخت افزاری هم می توان به شارژ وایرلس، یک میکروفون، یک اسپیکر، رم 728 مگابایتی و 4 گیگابایت حافظه داخلی اشاره نمود.

تاریخ عرضه و قیمت؟

samsung-gears3-handson-2

سامسونگ می گوید که باید از ماه اکتبر سال جاری میلادی، منتظر آغاز فروش ساعت های Gear S3 بود. مدل Classic که تنها به بلوتوث متصل می شود، 299 دلار قیمت گذاری شده و در همین حال، نسخه Gear S3 Frontier که به اتصال مخابراتی LTE تجهز گشته، با قیمتی بیشتر و مدتی کوتاه پس از مدل Classic به دست مشتریان می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امینnew
    امینnew | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    از قبل بهتر شده ظاهرش، خدایی سامسونگ چیزی برای محصولاتش کم نمیزاره بنده نه طرفدار برند خاصی هستم نه فن سامسونگ مثلا همین ساعت از لحاظ کاری یه سرگردن بالاتر از دیگر ساعت ها اما اگر منصف باشم از لحاظ ظاهر به جذابیت موتو360، هوآوی واچ و ساعت جدید ایسوس نمیرسه

مطالب پیشنهادی