ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویدیوهای رسمی معرفی ویژگی های جدید Xperia XZ [تماشا کنید]

سونی امروز رسماً از پرچمداری تحت عنوان Xperia XZ رونمایی کرد که از نظر ابداعات و نوآوری، بسیار برتر از نسل قبلی یعنی سری Z و حتی مدل X Performance به شمار می رود. این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۲۹

سونی امروز رسماً از پرچمداری تحت عنوان Xperia XZ رونمایی کرد که از نظر ابداعات و نوآوری، بسیار برتر از نسل قبلی یعنی سری Z و حتی مدل X Performance به شمار می رود. این موبایل با چیپست اسنپدراگون 820 و 3 گیگابایت رَم در کنار دوربین 23 مگاپیکسلی، امکانات نوینی را برای کاربران به ارمغان آورده.

ویدیوی رسمی معرفی اکسپریا XZ را در ادامه تماشا کنید:

حال قصد داریم با جدیدترین ویژگی ها و قابلیت های Xperia XZ سونی آشنا شویم.

طراحی نوین با آلیاژ ALKALEIDO

Sony-Xperia-XZ-design

به جای استفاده از شیشه یا پلاستیک مرغوب با ظاهر براق فلزی، اکسپریا XZ از فلز بسیار مقاوم ALKALEIDO ساخته شده که عمیق، براق و درخشان به نظر می رسد. جنس این آلیاژ بسیار نرم و هموار است، و شبیه به دیگر بدنه های فلزی حالتی سرد و زبر ندارد.

این بدنه جلوه ای شیشه ای و براق به موبایل می دهد، و در نتیجه می توان گفت پرچمدار کنونی سونی احساس جدیدی را در کاربران بر می انگیزد.

رنگ جدید

شیشه خمیده و لبه های گرد، طراحی «loop surface» را برای اکسپریا XZ به ارمغان آورده، و در کنار این ظاهر جدید می توان به رنگ زیبای «آبی جنگلی» به علاوه رنگ مشکی و پلاتینیومی اشاره کرد.

درگاه USB-C

Xperia-XZ-usb

سونی نیز همچون سامسونگ بالاخره از اصرار بیهوده بر درگاه های قدیمی دست برداشت و آینده موبایل هایش را با ارائه درگاه USB-C در موبایل اکسپریا XZ تضمین کرد.

حسگر رنگی RGBC-IR

Sony-Xperia-X-Compact-Universe-Black-Lifestyle

حسگر RGBC-IR (قرمز-سبز-آبی-شفاف) در دوربین با هدف سنجش دقیق توازن سفیدی به کار گرفته شده، و مشکلات به وجود آمده در زیر نور شدید خورشید یا روشنایی کم محیط داخلی را برطرف می سازد. این حسگر می تواند با آنالیز وضعیت محیط، خود را با هر نوری سازگار نماید و رنگ ها را به صورت واقعی شبیه سازی کند.

فوکوس خودکار هیبریدی برای روز، فوکوس لیزری برای شب

در روشنایی روز، فناوری تشخیص فاز ترکیبی سونی تحت عنوان «Predictive Hybrid AF» قادر است حرکات سوژه ها را پیش بینی کرده و آنها را همواره در مرکز فوکوس جای دهد، و تصویری بدون لرزش و تاری را حاصل نماید. این فناوری با سیستم فوکوس خودکار لیزری همراه شده که فاصله تا سوژه را اندازه گیری می کند و تصاویری شفاف را در هر شرایط نوری ثبت می نماید.

اولین موبایل با لرزشگیر تصویر دیجیتال 5 محوره

سونی با بهره گیری از فناوری های به کار رفته در سری هندی کم، توانسته قابلیت SteadyShot را به موبایل هایش نیز وارد سازد و این فناوری در اکسپریا XZ به نهایت کارایی خود رسیده. البته این لرزشگر از نوع اپتیکال نیست، اما سونی عملکرد نرم افزاری را بهبود بخشیده تا حرکات در 5 محور را خنثی نماید.

گفتنی است به ادعای سونی، استفاده از OIS باعث لرزش کناره های ویدیو شده، ضمن اینکه در شرایط نوری شدید باعث نوردهی بیش از حد تصویر می شود، زیرا موبایل های مجهز به این قابلیت معمولاً از سرعت شاتر پایین تری بهره می گیرند.

ضبط ویدیوی 4K

xz-camera-image-processor

برای همه تعجب آور بود که چرا X Performance با وجود استفاده از چیپست اسنپدراگون 820 نمی تواند فیلمبرداری با رزولوشن 4K را انجام دهد. حال این نقص در XZ برطرف شده و می توان ویدیوهایی با کیفیت را ضبط نمود. البته باز هم یک جای کار می لنگد، زیرا لرزشگیر تصویر 5 محوره صرفاً در حالت فیلمبرداری 1080p عمل می کند.

میکروفون دوگانه بهبود یافته با قابلیت ضبط صدای استریو

اکسپریا XZ از میکروفون دوگانه استریوی بهبودیافته بهره می گیرد که در ترکیب با سیستم بلندگوهای آن می تواند حذف نویز هوشمند را فراهم ساخته، ضمن اینکه صدای فراگیر و سه بعدی کاملی را بدون نویزهای محیطی ارائه نماید. طبیعتاً این موبایل از قابلیت صدای Hi-Res با پشتیبانی از DSEE-HX و LDAC نیز برخوردار است.

گزینه های بیشتر برای کنترل دستی دوربین

xz-manual-camera

پرچمدار جدید سونی قابلیت کنترل دستی سرعت شاتر و فوکوس، به علاوه میزان نوردهی و غیره را فراهم می سازد.

سیستم شارژ سریع انطباقی Qnovo

موبایل Xperia XZ با فناوری شارژ انطباقی Qnovo عرضه می شود، که با پیشگیری از شارژ بیش از حد و بدون نیاز، می تواند سلامت باتری را حفظ نماید. با این فناوری طول عمر باتری غیر قابل تعویض این موبایل، تا دو برابر نسبت به نسل های قبلی افزایش خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • محمد عبدالهیان
    محمد عبدالهیان | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    پیش فروشش کی شروع میشه؟

  • محمد امین زائری
    محمد امین زائری | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    شمایی که میاین منفی میدی به بنده خدایی که میگه عالیه ، فازتون چیه؟ خوب نظر شخصیشه دوست داره بگه عالیه به شما چه که منفی میدی

  • رضا
    رضا | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    عالیه

  • ناصر
    ناصر | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    حرفی واسه گفتن نزاشته لامصب

  • Yking
    Yking | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    یه ویدیوش که مربوط به Z5 بود

مطالب پیشنهادی