ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بحران هویت ادامه دارد؛ اچ تی سی از One A9s با ویژگی های نه چندان چشمگیر پرده برداشت

در حالی که از عرضه ی HTC One A9 (بررسی دیجیاتو) کمتر از یکسال می گذرد، سازنده ی تایوانی نسخه ی جدیدی از این محصول را با نام One A9s رونمایی کرده و همانطور که ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۲۰

در حالی که از عرضه ی HTC One A9 (بررسی دیجیاتو) کمتر از یکسال می گذرد، سازنده ی تایوانی نسخه ی جدیدی از این محصول را با نام One A9s رونمایی کرده و همانطور که از نحوه ی نامگذاری دستگاه هم بر می آید، تلفن هوشمند تازه از شباهت های زیادی با نسل پیش از خود برخوردار است.

این در حالی است که طراحی نسل پیشین هنگام عرضه با انتقادات زیادی مواجه شد و بسیاری اعتقاد داشتند شرکت تایوانی طراحی آیفون را به عاریه گرفته است. حالا HTC تغییراتی در ظاهر دستگاه ایجاد کرده که به جای حل مشکل، طراحی محصول جدید را به آیفون 6 یا 6S نزدیک تر هم کرده است، از جمله محل لنز دوربین که از وسط بدنه به گوشه ی سمت چپ منتقل شده.

htc-one-a9s-2-840x663-w600

یک پسرفت ظاهری دیگر نیز این است که سازنده محصول تازه را در سه رنگ مشکی، طلایی و نقره ای عرضه کرده، در نتیجه این بار خبری از نسخه ی قرمز رنگ نیست که مورد پسند کاربران زیادی بود.

اما از ظاهر دستگاه بگذریم و بپردازیم به سخت افزار داخلی، جایی که اسنپدراگون 617 کنار گذاشته شده و به جای آن چیپست ده هسته ای Helio P10 از مدیاتک مورد استفاده قرار گرفته است، هرچند اسنپدراگون 625 (مثل Moto Z Play) انتخاب بهتری به نظر می رسید.

دستگاه در 2 نسخه ی مجهز به 2 یا 3 گیگابایت حافظه ی رم ساخته شده و حافظه ی داخلی این تلفن هوشمند نیز می تواند 16 یا 32 گیگابایت باشد که البته با استفاده از درگاه حافظه قابل افزایش خواهد بود.

پسرفت های دستگاه نسبت به نسل قبل در بخش سخت افزاری نیز ادامه دارند و سازنده این بار رزولوشن نمایشگر 5 اینچی محصول تازه را از 1080 به 720 کاهش داده است.

دوربین اصلی دستگاه مثل نسل پیشین 13 مگاپیکسلی است و از لنز با اف 2.2، فلش LED، حالت تصویربرداری حرفه ای با پشتیبانی از فرمت RAW و قابلیت ثبت عکس های متحرک موسوم به Zoe بهره می برد.

باتری این تلفن هوشمند 2300 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که نسبت به 2150 میلی آمپر ساعت در نسل قبل افزایش یافته است، اما احتمالاً همین موضوع یکی از دلایلی است که ضخامت مدل تازه را نیز اندکی بالاتر برده و به 7.99 میلی متر رسانده است.

در پایان لازم است اشاره کنیم که شرکت تایوانی اعلام کرده One A9s در سراسر جهان عرضه خواهد شد، اما تاریخ عرضه در هفته های آتی مشخص می شود. در مورد قیمت دستگاه نیز تنها به ذکر این موضوع بسنده شده که محصول تازه از نسل پیشین خود ارزانتر است، در نتیجه بد نیست بدانید که One A9 در ابتدای عرضه با قیمت 399 دلار به فروش می رسید که البته یک ماه بعد به 499 دلار افزایش یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • ali
    ali | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    البته پسوند s تو گوشیای اچ تی سی یعنی نسخه های ارزونتر و نمیشه گفت نسل دوم A9.

  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    تیتر خبر این بوده است:
    The HTC One A9s is here, but there’s not much to be excited about

    که خبری از بحران هویت نیست.
    اما چون آقای گلستانه ارادت خاصی نسبت به مارکهای دیگر به جز سامسونگ دارند، دوست داشتند که اینجوری تیتر بزنند تا یه کم جیگرشون (توی کلاه قرمزی) خنک شود.

  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    تیتر این خبر این بوده است:

  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    بحران هویت!!!!
    نمیدونم ولی تا اونجایی که یادم میاد این اچ تی سی بود که گوشی با بدنه فلزی را به دنیا معرفی کرد. و طرح گوشیاش هم همینجوری بوده.
    اگه خط و خطوطش را عوض نکنه میکند طراحی تکراری اگر یکمی خط و خطوطش را عوض کنه میگند بی هویتی. عجب روزگاری شده.

  • abmz
    abmz | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    این چیپ هلیو پی۱۰ ده هسته ی نیست دیجی جان ۸ ته.تنها جیپ ده هسته ی هلیو اکس 20

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی