ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلویزیون 88 اینچی سامسونگ با فناوری نوین Quantum dot معرفی شد

در خلال مراسمات رسمی IFA 2016 کمپانی های مختلف از محصولات متنوعی رونمایی می کنند. سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تلویزیون 88 اینچی KS9800 را معرفی کرده، که بزرگ ترین تلویزیون «نقطه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۲

در خلال مراسمات رسمی IFA 2016 کمپانی های مختلف از محصولات متنوعی رونمایی می کنند. سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تلویزیون 88 اینچی KS9800 را معرفی کرده، که بزرگ ترین تلویزیون «نقطه کوانتومی» یا Quantom-dot در جهان به شمار می رود.

samsung-quantum-dot-tv-5

در همین رابطه «مایکل زولر» رئیس بخش نمایشگرهای سامسونگ می گوید: «نسل بعدی تلویزیون ها ریشه در ذره ای حیرت انگیز دارند، که اندازه اش فقط در حد چند اتم است. این ذرات نقاط کوانتومی هستند.»

samsung-quantum-dot-tv-6

ظاهراً تلویزیون های کوانتومی SUHD کمپانی مذکور در 19 مدل با سایزهای مختلف از 43 تا 88 اینچ روانه بازار خواهند شد.

گفتنی است از مزایای این نوع پنل های نمایشگر می توان به قابلیت نمایش رنگ های بیشتر (بیش از 1 میلیارد)، افزایش روشنایی و بهینگی بالای مصرف انرژی اشاره کرد. با توجه به دوام بالای این نوع نمایشگرها، شرکت یاد شده آنها را تا 10 سال ضمانت می کند.

samsung-quantum-dot-tv-4

از آنجا که نسل جدید تلویزیون های کوانتومی سامسونگ از دامنه داینامیک بالا یا HDR پشتیبانی می کند، این کمپانی با نتفلیکس قرارداد بسته تا محتوای HDR با کیفیت 4K را برای خریدارانش عرضه نماید.

samsung-quantum-dot-tv-3

از دیگر ویژگی های محصول تازه کره ای ها می توان به رابط کاربری جدید و بهینه تر Smart TV با قابلیت شناسایی خودکار کنسول های بازی، تجهیزات صوتی-تصویری و دستگاه های پخش مالتی مدیا اشاره کرد.

samsung-quantum-dot-tv-1

همچنین با پشتیبانی داخلی از Steam Link می توان بازی های کامپیوتری روی PC را به صورت زنده روی نمایشگر تلویزیون تماشا کرد.

samsung-quantum-dot-tv-2

با این تفاسیر، اگرچه LG توانسته زودتر از رقیب هموطنش این فناوری را به جهان عرضه کند، اما سامسونگ با معرفی نمونه 88 اینچی قصد دارد سکان هدایت تلویزیون های کوانتومی را در دست بگیرد

گفتنی است هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و تاریخ عرضه این سری محصولات در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • رضا H
    رضا H | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    سامسونگ همیییشه پیشرو و نفر اول در فناوری ... همییشه

  • Alireza-ft-
    Alireza-ft- | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    88 اینچ؟ سینماییه واس خودش

مطالب پیشنهادی