ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی از پروژکتور 4K جدید خود با پشتیبانی از HDR پرده برداشت

سونی دقایقی پیش و در حالی که به اوج رویداد IFA 2016 نزدیک می شویم، از یک پروژکتور 4K جدید با پشتیبانی از HDR رونمایی به عمل آورده است. VPL-VW550ES سومین مدل از پروژکتورهای کمپانی سونی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۸

سونی دقایقی پیش و در حالی که به اوج رویداد IFA 2016 نزدیک می شویم، از یک پروژکتور 4K جدید با پشتیبانی از HDR رونمایی به عمل آورده است.

VPL-VW550ES سومین مدل از پروژکتورهای کمپانی سونی است که از HDR پشتیبانی می کند؛ تکنولوژی بسیار مفیدی که می تواند با ایجاد رنگ های سیاه عمیق تر، سفیدی های روشن تر و حفظ جزئیات بیشتر در تصاویر، خروجی های به مراتب با کیفیت تری نسبت به دیگر پروژکتورها از خود ارائه نماید.

گفتنی است هر دو پروژکتور قبلی سونی که از HDR پشتیبانی می کردند، با مشکلاتی فنی در اجرای آن مواجه بودند. همچنین VPL-VW320ES (مدل قدیمی) تنها قادر به نورافشانی به میزان 1500 لومن بود، این در حالیست که مدل اخیرا معرفی شده (VPL-VW550ES) از قدرت نورافشانی 1800 لومن برخوردار است.

ضمنا مدل جدید 550ES از نسبت کنتراست 350000:1 بهره می برد که به میزان قابل توجهی نسبت به مدل های قدیمی تر ارتقاء یافته، به همین خاطر می توان از آن انتظار باکیفیت ترین تصاویر HDR قابل تولید توسط یک پروژکتور را داشت.

550es-projector-w600

به ادعای سونی این پروژکتور جدید هیچ گونه صدایی از خود تولید نمی کند، و همچنین قرار است که در دو رنگ مشکی و سفید به بازار عرضه گردد. همچنین سونی وعده داده که با تکنولوژی به کار رفته در ساخت لامپ این پروژکتور، می توان از آن انتظار حداقل 6000 ساعت عمر مفید را داشت.

این پروژکتور از (HLG (Hybrid Log-Gamma هم پشتیبانی می کند که ظاهرا قرار است برای تعامل با سرویس های استریم زنده در آینده استفاده گردد.

سونی عرضه 550ES به بازار را از ماه اکتبر سال جاری و در اروپا آغاز خواهد کرد. هنوز قیمت دقیق این دستگاه توسط سونی اعلام نشده است. اما با توجه به قیمت 8800 یورویی مدل های قبلی، می توان انتظار داشت که پروژکتور 4K جدید سونی نیز قیمتی در همین حدود داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad reza
    mohammad reza | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    خار تکنولوژی

مطالب پیشنهادی