ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به Osmo Mobile ساخت DJI؛ مونوپادی هوشمند با لرزشگیر فوق حرفه ای

هفته قبل DJI از لرزشگیر پیشرفته دوربین +Osmo رونمایی کرد، و اکنون همین فناوری که ویدیوهایی روان و بدون لرزش را در پهپادهای این کمپانی به ارمغان می آورد، برای موبایل ها هم معرفی شده. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

هفته قبل DJI از لرزشگیر پیشرفته دوربین +Osmo رونمایی کرد، و اکنون همین فناوری که ویدیوهایی روان و بدون لرزش را در پهپادهای این کمپانی به ارمغان می آورد، برای موبایل ها هم معرفی شده.

این ابزار 300 دلاری که Osmo Mobile نام دارد، نوعی گیمبال موتوری سه محوره با نگه دارنده قابل تنظیم است که با استفاده از موتورهایش می تواند هرگونه لرزش یا حرکت شدید را خنثی کرده و تصاویری واضح را در تمامی حالات ممکن پدید آورد.

البته این قابلیت لرزشگیری حرفه ای را نمی توان تمایز اصلی Osmo Mobile با دیگر محصولات مشابه دانست. تفاوت برجسته در اپلیکیشن DJI Go است که از طریق بلوتوث با موبایل در ارتباط خواهد بود. زمانی که این اتصال برقرار شود، می توانید کنترل کاملی را بر دوربین و ویژگی های پیشرفته گیمبال داشته باشید.

یکی از این ویژگی ها ActiveTrack نام دارد که در پهپادهای DJI نیز دیده می شود. این توانایی برای ردیابی سوژه به کار می رود، یعنی با کشیدن کادری دور سوژه مورد نظر، گیمبال به صورت خودکار در تمامی جهات ممکن می چرخد تا آن را در مرکز تصویر حفظ نماید.

قابلیت دیگری که از دوربین های سری Osmo به امانت گرفته شده، Motion Timelapse نام دارد. بدین ترتیب می توان به جای ویدیوهای تایم لپس ثابت، گذر زمان را در هنگام چرخش در جهات مختلف نیز ضبط نمود.

یکی دیگر از ویژگی های این ابزار کاربردی، تهیه تصاویر پانوراما به صورت خودکار از طریق ثبت 9 عکس مختلف و ترکیب آنها با یکدیگر است. علاوه بر این توانایی پخش زنده ویدیوها روی یوتوب و همچنین عکاسی با نوردهی طولانی نیز ممکن خواهد بود.

در کنار این ویژگی های نرم افزاری، می توانید کنترل فیزیکی کاملی را از روی دسته Osmo Mobile در اختیار داشته باشید، که شامل چرخش و گردش در تمامی جهات، و دکمه های ثبت عکس و ضبط ویدیو است. ضمناً توانایی تنظیم میزان حساسیت لرزشگیر و قفل کردن چرخش در جهات افقی یا عمودی نیز وجود دارد.

در این ابزار، دکمه ای کاربردی در موقعیت انگشت سبابه قرار دارد. با فشردن و نگه داشتن آن، دوربین روی صحنه مورد نظر قفل شده و سپس می توانید با بالا بردن یا پایین آوردن دست، همان صحنه را از زاویه ای متفاوت ثبت نمایید. با دوبار فشردن دکمه، دوربین به حالت اصلی برگشته و سه بار فشردن آن نیز دوربین جلو را فعال می سازد.

با استفاده از ابزار جانبی خاصی، می توانید Osmo Mobile را روی سه پایه های حرفه ای نیز نصب نمایید، ضمن اینکه تجهیزاتی برای نصب این گیمبال روی دوچرخه یا وسیله نقلیه نیز وجود دارد، که موبایل شما را به یک اکشن کم حرفه ای بدل خواهد کرد.

باتری قابل تعویض این وسیله می تواند تا 4.5 ساعت به فعالیت مداوم پرداخته، و شارژ کامل آن حدود 2.5 ساعت به طور خواهد انجامید. باتری اضافه با قیمت 35 دلار نیز در دسترس علاقه مندان خواهد بود.

در ادامه تصاویر مربوط به Osmo Mobile را مشاهده نمایید:

dji-osmo-phone-6 dji-osmo-phone-20 dji-osmo-phone-19 dji-osmo-phone-18 dji-osmo-phone-17 dji-osmo-phone-16 dji-osmo-phone-15 dji-osmo-phone-14 dji-osmo-phone-13 dji-osmo-phone-11 dji-osmo-phone-10 dji-osmo-phone-9 dji-osmo-phone-8 dji-osmo-phone-7

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • soheil abbasi
    soheil abbasi | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    خیلی خیلی خیلی خیلی گرونه .

مطالب پیشنهادی