ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرینتر جوهرافشانی که روی هر سطحی می تواند پرینت کند [تماشا کنید]

پرینترهای جوهرافشانی که بسیاری از ما در خانه و محل کار روزانه با آن کار می کنیم عمدتا فقط روی کاغذ توانایی پرینت دارند اما حالا کمپانی زیراکس از ماشین هایی پرده برداشته که می ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۲

پرینترهای جوهرافشانی که بسیاری از ما در خانه و محل کار روزانه با آن کار می کنیم عمدتا فقط روی کاغذ توانایی پرینت دارند اما حالا کمپانی زیراکس از ماشین هایی پرده برداشته که می تواند روی هر شی سه بعدی پرینت کند.

این دستگاه که پرینتر Direct to Object نام دارد می تواند روی هر سطوحی که به اندازه یک صفحه کاغذ صاف نیستند جوهرافشانی کرده، اما راز موفقیت آن در چیست؟ درون دستگاه نازل های میکروسکوپی با قطری برابر نصف تار موی انسان، روی سر متحرک پرینتر قرار دارند.

این نازل ها می توانند از فاصله یک چهارم اینچ با دقت اسپری کنند. بنابراین هر چه که درون این ماشین قرار دهید، چه به کوچکی درب بطری باشد و چه به بزرگی کلاه فوتبال آمریکایی، در هر صورت خروجی آن تصویری چاپ شده روی شی با وضوح تصویر 1200DPI است.

npe4vtq1eyal6ioxd7l0

پرینتر جوهرافشار Direct to Object شرکت زیراکس از الگوریتم های پردازش تصویر ویژه ای بهره می برد تا مطمئن شود هر آنچه که روی سطح پرینت می شود، به سبب خمیدگی یا ساختار سه بعدی متفاوتی که دارد از فرم نمی افتد. سطوح پلاستیکی، آهنی، سرامیکی و شیشه ای هیچ مشکلی با این دستگاه نخواهند داشت.

نکته جالب اینکه در هر ساعت، این پرینتر می تواند 30 تصویر روی اشیاء پرینت کند، بنابراین اگر شرکت ها می خواهند چنین محصولی را به خطوط تولید خود اضافه کنند باید به فکر سفارش چند پرینتر باشند که البته هزینه بر هم هست.

پرینتر به تنهایی با قیمت 145 هزار دلار عرضه می شود که تعویض کارتریج های جوهر آن قیمت بسیار هنگفتی را سبب می شود، بنابراین واضح است که Direct to Object مشتریانی به خصوص را هدف قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی