ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Roaming Mantis
تکنولوژی

بدافزار جدید DressCode تا کنون 40 اپلیکیشن موجود در پلی استور را آلوده کرده است

همانطور که می دانید، دانلود اپلیکیشن ها از فروشگاه های معتبر بهترین راه برای در امان ماندن از بدافزارهاست، چرا که هر محصول نرم افزاری پیش از بارگذاری در آن ها برای عاری بودن از بدافزار ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۵

همانطور که می دانید، دانلود اپلیکیشن ها از فروشگاه های معتبر بهترین راه برای در امان ماندن از بدافزارهاست، چرا که هر محصول نرم افزاری پیش از بارگذاری در آن ها برای عاری بودن از بدافزار توسط پلتفرم میزبان چک می شود. ولی عکس این حالت، یعنی دانلود از منابع متفرقه می تواند به میزان زیادی خطر آلودگی گجت ها به بدافزارها را افزایش بدهد.

اما گاهی به ندرت اتفاق می افتد که یک بدافزار به طریقی نامحسوس وارد یک فروشگاه اپلیکیشن معتبر شده و خود را پشت اپلیکیشن ها و بازی های سالم پنهان می کند. این اتفاق نادر به تازگی برای فروشگاه رسمی اپلیکیشن های گوگل یعنی پلی استور افتاده و به گزارش کاربران، بدافزاری تحت عنوان DressCode توانسته تا این لحظه حدود 40 اپلیکیشن موجود در این پلتفرم را به شیوه ای که گفتیم آلوده کند.

DressCode که نخستین بار توسط کمپانی امنیتی Check Point کشف شده بدافزاری است که می تواند از تلفن هوشمند قربانی، یک بات نت بسازد. در این صورت هکرها می توانند کنترل دستگاه آلوده را از راه دور در دست گرفته و از آن به عنوان واسطه ای برای رسیدن به امیال خود استفاده نمایند.

DressCode-infected-apps-and-vulnerability-explained-w600

تیم چک پوینت گزارش داده که هکرها تا این لحظه از DressCode فقط برای ایجاد تبلیغات کاذب کلیکی و افزایش ترافیک استفاده کرده اند تا درآمد خود از تبلیغات را افزایش بدهند. با این وجود هکرها می توانند از یک بات نت برای انجام کارهای خطرناک تری مثل دسترسی به فایل و سرورهای شرکت ها هم بهره بگیرند.

گوگل توسط کمپانی های امنیتی از اپلیکیشن هایی که به DressCode آلوده شده اند مطلع شده و به زودی آن ها را از سرورهای خود پاک می کند. تیم چک پوینت از این اپ های آلوده در وبسایت خود فهرستی تهیه کرده که بخش اعظمشان بازی های سبک Dress-up بچه گانه هستند؛ سبکی که احتمالا منبع انتخاب اسم این بدافزار بوده است.

با وجود آنکه بدافزار DressCode تا کنون استفاده دیگری جز افزایش درآمد از تبلیغات برای هکرها نداشته، اما وجود آن در دستگاه شما می تواند بر عملکرد و مصرف باتری گجت به میزان زیادی تأثیرگذار باشد. بنابراین بهتر است از این پس در دانلود اپلیکیشن ها مراقبت بیشتری به خرج دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۳ شهریور ۱۳۹۵

    دیگه گوگل اره

  • sajjad
    sajjad | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    عجب

مطالب پیشنهادی